-
Data: 2013-10-30 07:41:22
Temat: Re: Znowu ronda :)
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Tue, 29 Oct 2013 15:50:02 +0100, PlaMa
> ale żeby zjechać to muszę przeciąć ten pas.
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale na WSZYSTKICH skrzyżowaniach
przecinasz jakieś pasy (służące innym kierunkom ruchu). Czy to wyznaczone,
czy nie wyznaczone -- *zawsze* przecinasz. I nie widzę żeby to budziło
Twoją konsternację, skoro nawet nie pomyślałeś aby to porównać.
> Do którego momentu MUSZE trzymać się wewnętrznego pasa
> zanim będę mógł zjechać? Mowa o rondach a nie turbinach.
Do momentu aż będziesz mieć odpowiedni kurs zjazdowy. Takich rzeczy uczyli
na kursie. Było pod pojęciem toru jazdy.
> W ogóle Twoja idea zjeżdżania z wewnętrznego pasa sugeruje,
> że w tym momencie przestaje obowiązywać Art. 22 Ust. 4?
SoRO jest skrzyżowaniem, które to skrzyżowanie z zasady służy do zmiany
kierunku -- tam się PRZECINAJĄ kierunki ruchu i jest możliwa ich zmiana.
Jeśli przecinasz pas ruchu, który w tym miejscu jest wyznaczony dla
"rozplanowania" miesjca dla pojazdów jadących z innych kierunków, to jak
można w tym miejscu mówić o zmianie pasa ruchu?
Czy jak jedziesz przez to skrzyżowanie: http://goo.gl/maps/sSSe3
z Zamienieckiej w Fieldorfa przecinając Ostrobramską, to zmieniasz pasy
ruchu wyznaczone dla innych kierunków (jazdy na wprost Ostrobramską,
skrętów w lewo w Fieldorfa/Zamieniecką)? Czy to, że nie są tam wyznaczone
pasy ruchu dla Twojego kierunku Cię jakoś specjalnie paraliżuje i nie wiesz
ile i gdzie się te pasy znajdują?
Jesteś tak mocno zafiksowany na fakcie wyjątkowości ronda, że zapominasz o
rzeczach prostych i oczywistych, nad którymi normalnie podczas jazdy nawet
się nie zastanawiasz. Wpadasz na rondo i masz problem, ze zmianami pasów,
przecinaniem pasów, rzekomymi zakrętami, drogami jednokierunkowymi i
niewiadomo co jeszcze.
> I tak totalnie przy okazji - skoro są narysowane pasy to nie działa tu
> także przypadkiem Art. 16?
Nie. Ponieważ NIE JEDZIESZ po drodze, tylko poruszasz się po obszarze
skrzyzowania, przestrzeni wspólnej dla dwóch dróg, gdzie z zasady
przecinają się kierunki ruchu, miesjcu, które służy do zmiany kierunku
jazdy. Już jaśniej się nie da.
>> Szczerze Ci powiem: nie wiem jak trzeba NIE umieć jeździć by w ten sposób
>> przejechać skrzyżowanie. Nadal nie rozumiem dlaczego zasady jazdy na
>> "zwykłym" skrzyżowaniu są jasne, a na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym robią
>> się czarną magią.
> Bo idea "jedno rondo - jedno skrzyżowanie" się kupy nie trzyma.
Ma potwierdzenie w przepisach. Tymczasem po raz kolejny proszę grzecznie,
podaj przepisy, definicje, cokolwiek, że rondo to "zestaw skrzyżowań".
> Nikt tam nie jeździ jak na zwykłym skrzyżowaniu
Mam inne spostrzeżenia. Większość jeździ całkiem poprawnie. Potrafią się
nie tylko odpowiednio ustawić do manewru, ale także w zwiazku z tym
bezpiecznie przejechać i pogodzić się miejscem z innymi. Problem powstaje,
jak na swojej drodze spotkają takiego, co jeździć nie potrafi i chce
zawłaszczyć dla siebie całą dostępną przestrzeń na skrzyżowaniu i np.
zawraca z prawego pasa burząc cały porządek uregulowany przez PoRD.
> nie wygląda jak zwykłe skrzyżowanie ("przeszkody" na środku skrzyżowania),
Ponieważ to jest RONDO. Ale czy wiele się zmieni jeśli zamiast tej
strasznej "przeszkody" na środku postawisz kij od szczotki?
> jest oznakowane inaczej niż zwykłe skrzyżowanie (c12), itp., itd.
Inaczej niż które zwykłe skrzyżowanie? Równorzędne, z pierwszeństwem
przejazdu, łamanym pierwszeńśtwem? Może to ze znakiem STOP czy zakazem
skrętu w lewo, a może nakazem jazdy w prawo?
> Mnie zaczyna się podobać Gotfrydowa idea "JEDNO skrzyżowanie może być
> tworem złożonym z WIELU tworów podrzędnych. ".
Świetnie. Ponownie poproszę o jakieś umocowanie do tego twierdzenia.
> Jest to też jedyny logiczny i możliwy sposób wyjaśnienia wspomnianego
> przeze mnie wcześniej "Magicznego Ronda"
Po pierwsze takiego tworu w PL nie spotkasz. Po drugie tam gdzie zostało
wymyślone, jest ich zaledwie kilka. To się co prawda nazywa "magiczne
rondo" (l.p.), ale wg prawa składa się z *kilku*, *niezależnych*
*skrzyżowań* o ruchu okrężnym. Poczytaj dokładnie na ten temat.
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.13 07:51 Myjk
- 30.10.13 19:37 Karolik
- 30.10.13 19:37 Karolik
- 31.10.13 07:50 Myjk
- 31.10.13 22:13 Karolik
- 03.11.13 03:52 PlaMa
- 04.11.13 08:25 Myjk
- 04.11.13 08:26 Myjk
- 04.11.13 08:31 Myjk
- 04.11.13 10:42 Karolik
- 04.11.13 10:44 Karolik
- 04.11.13 11:41 Myjk
- 04.11.13 13:39 Karolik
- 04.11.13 15:38 PlaMa
- 04.11.13 15:49 PlaMa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=