-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-e
xc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED
!not-for-mail
Date: Thu, 20 Sep 2012 17:33:59 +0200
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:15.0) Gecko/20120907
Thunderbird/15.0.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Znowu BMW tym razem ciepłe
References: <5056e81c$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
<k373g0$38q$1@usenet.news.interia.pl> <p...@n...chmurka.net>
<k...@c...fuw.edu.pl> <k3f2rl$rrr$1@news.dialog.net.pl>
In-Reply-To: <k3f2rl$rrr$1@news.dialog.net.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 58
Message-ID: <505b376d$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 77-255-34-152.adsl.inetia.pl
X-Trace: 1348155245 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26693 77.255.34.152:26474
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2466388
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-09-20 14:39, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> W dniu 2012-09-20 13:41, Michal Jankowski pisze:
>> Salata <s...@n...interia.nospam.pl> writes:
>>
>>> On 2012-09-17 14:02, megrims wrote:
>>>> Albo same dokumenty do przeszczepu.
>>>
>>> No wlasnie, moze ktos mi to wyjasnic, bo juz pare takich zlomow
>>> widzialem z cena niebotycznie wysoka jakza kawal pogniecionej blachy.
>>> Jaki jest sens / cel takiego procederu?
>>
>> No co, pozycję wyjściową masz taką:
>>
>> A. Kradziony wóz nówka sztuka.
>> B. Spalony wrak z papierami.
>>
>> Przeszczepiasz numery z auta B do auta A i masz 'legalne' auto na
>> sprzedaż.
>
> Bo brakuje w pełni działającego CEPiKu, w którym to auto widniałoby już
> jako "całkowicie zniszczone". Psia mać.
Abstrahując od "dziwnej" niechęci do kompleksowego uruchomienia tego
systemu/systemów (nie tylko ze strony "władzy" - ze strony wielu
właścicieli, "przedsiębiorców" itd.) to pewnie trzeba by było
uszczelnić jakoś system - ciężko mi ocenić proporcje, ale wielu
dawców dokumentów jest spoza kraju, a do tego trzeba by jakoś
kwalifikować te pojazdy do wycofania z ruchu/zakazu rejestracji.
Gdyby to robiła policja będąca przy zdarzeniu, to zaraz by się
podniósł krzyk, że barany i pojęcia nie mają. Ubezpieczyciel
tylko kwalifikuje opłacalność naprawy, choć mógłby przy okazji
ekspertyzy ocenić stopień zniszczenia pojazdu i w jakiś sposób
to zgłosić do bazy. Czytałeś ostatnie pomysły o klejeniu czegoś
do szyby, by było widać że kierowca ma OC? Przecież to kolejny
absurd - od czego jest UFG i informacje (powszechnie dostępne)
tam zawarte? W systemie ma być zachowana ciągłość polis, które
są zgłaszane do CEPiK. Teraz znowu jakieś cuda z nowymi wzorami
PJ, które trzeba będzie obowiązkowo wymienić. W normalnym świecie
masz mieć ważne uprawnienia, ważną polisę i zarejestrowany
pojazd, co daje się bez problemu sprawdzić od ręki bez potrzeby
sięgania do papierzanych potwierdzeń powyższego, a Ty byś chciał
działajacego CEPiK, w którym będzie informacja o "całkowicie
zniszczone". Z drugiej strony - kwestie prawne mogą najwyżej
ograniczyć ten proceder, a nie wykluczyć. Jakby nie było, to ma
on podstawy ekonomiczne - szczepany trafiają się wszędzie (nie
tylko w Polsce i nie tylko na wschód od naszych granic), tylko
pytanie jakie było ich źródło i ile się dało na tym zarobić ;)
To nie jest interes wymyślony w Polsce. O ile kiedyś kradziono
na potęgę to jednak z czasem popyt na takie rzeczy znacząco
spadł. Podobnie było z rynkiem części używanych - ja wiem, że
jest grupa "*******", która kupi od złodzieja bo tanio, ale
od dawna dostęp do części nowych oraz używanych (ale z legalnych
źródeł) jest powszechny i finansowo dostępny w zasadzie dla
każdego.
Parafrazując:
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie na święty spokój."
:)
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.12 17:55 Artur Maśląg
- 20.09.12 21:21 Filip
- 20.09.12 21:35 Artur Maśląg
- 20.09.12 21:40 megrims
- 21.09.12 09:35 Michal Jankowski
- 21.09.12 09:54 Chris
- 21.09.12 10:05 Artur Maśląg
- 21.09.12 10:35 Chris
- 21.09.12 14:58 Artur Maśląg
- 21.09.12 15:26 Chris
- 21.09.12 17:45 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=