  • Data: 2012-09-20 17:33:59
    Temat: Re: Znowu BMW tym razem ciepłe
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo brakuje w pełni działającego CEPiKu, w którym to auto widniałoby już
    > jako "całkowicie zniszczone". Psia mać.

    Abstrahując od "dziwnej" niechęci do kompleksowego uruchomienia tego
    systemu/systemów (nie tylko ze strony "władzy" - ze strony wielu
    właścicieli, "przedsiębiorców" itd.) to pewnie trzeba by było
    uszczelnić jakoś system - ciężko mi ocenić proporcje, ale wielu
    dawców dokumentów jest spoza kraju, a do tego trzeba by jakoś
    kwalifikować te pojazdy do wycofania z ruchu/zakazu rejestracji.
    Gdyby to robiła policja będąca przy zdarzeniu, to zaraz by się
    podniósł krzyk, że barany i pojęcia nie mają. Ubezpieczyciel
    tylko kwalifikuje opłacalność naprawy, choć mógłby przy okazji
    ekspertyzy ocenić stopień zniszczenia pojazdu i w jakiś sposób
    to zgłosić do bazy. Czytałeś ostatnie pomysły o klejeniu czegoś
    do szyby, by było widać że kierowca ma OC? Przecież to kolejny
    absurd - od czego jest UFG i informacje (powszechnie dostępne)
    tam zawarte? W systemie ma być zachowana ciągłość polis, które
    są zgłaszane do CEPiK. Teraz znowu jakieś cuda z nowymi wzorami
    PJ, które trzeba będzie obowiązkowo wymienić. W normalnym świecie
    masz mieć ważne uprawnienia, ważną polisę i zarejestrowany
    pojazd, co daje się bez problemu sprawdzić od ręki bez potrzeby
    sięgania do papierzanych potwierdzeń powyższego, a Ty byś chciał
    działajacego CEPiK, w którym będzie informacja o "całkowicie
    zniszczone". Z drugiej strony - kwestie prawne mogą najwyżej
    ograniczyć ten proceder, a nie wykluczyć. Jakby nie było, to ma
    on podstawy ekonomiczne - szczepany trafiają się wszędzie (nie
    tylko w Polsce i nie tylko na wschód od naszych granic), tylko
    pytanie jakie było ich źródło i ile się dało na tym zarobić ;)
    To nie jest interes wymyślony w Polsce. O ile kiedyś kradziono
    na potęgę to jednak z czasem popyt na takie rzeczy znacząco
    spadł. Podobnie było z rynkiem części używanych - ja wiem, że
    jest grupa "*******", która kupi od złodzieja bo tanio, ale
    od dawna dostęp do części nowych oraz używanych (ale z legalnych
    źródeł) jest powszechny i finansowo dostępny w zasadzie dla
    każdego.
    Parafrazując:
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie na święty spokój."
    :)