  • 11. Data: 2012-08-12 12:02:11
    Temat: Re: Zniżki OC - pierwsze auto
    Od: karbar <k...@w...pl>

    On 10.08.2012 22:35, Szymon Machel wrote:

    > Pytam, a jakby córa (18 lat) zakupiła jakiś samochodzik
    > do 1.4 pojemności (oczywiście po zdaniu na PJ) to ile by musiała
    > zapłacić OC? Po długich obliczeniach, wykluczeniach, założeniach
    > dowiedziałem się, że jakieś 3500zł!

    Zainteresuj się dla córki ubezpieczycielem You Can Drive (w ramach
    Hestii). Mają dobre ceny dla młodych. Niestety płacić trzeba od razu za
    rok z góry. W tym roku dla mnie byli najtańsi.

    > W zasadzie nie mogę pozwolić jej jeździć swoim bo w razie czego
    > ubezpieczyciel nie wypłaci.

    Wypłaci, wypłaci, tylko trzeba będzie dopłacić różnicę _w składce_
    między zapłaconą, a tą, którą miałbyś zapłacić, gdyby młodego człowieka
    zgłosić jako drugiego kierowce. Dopytywałem się o to konsultantów w
    kilku ubezpieczalniach, bo nie wiedziałem, czy zgłaszać brata, który być
    może dopiero zrobi prawko w tym roku.

    pozdrawiam
    karbar

  • 12. Data: 2012-08-12 17:16:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "karbar" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jako drugiego kierowce. Dopytywałem się o to konsultantów w kilku
    > ubezpieczalniach, bo nie wiedziałem, czy zgłaszać brata, który być może

    No ale co to znaczy "drugi kierowca", przeciez ubezpieczajac samochod nie
    mozesz widzeic, ze jeden raz przez 20min. bedziesz musial komus udostepnic
    samochod. Jak niby mieliby udowodnic, ze to nie bylo incydentalne?

  • 13. Data: 2012-08-12 20:36:56
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-08-10 22:35, Szymon Machel wrote:
    > Witam
    > Ostania moja rozmowa w PTU. Parę dni temu.
    > Za Octavię 1.9tdi :) zapłaciłem 630 zł OC.

    Za odpowiednik tego silnika u mnie zapłaciłem 360zł za OC w You can drive.
    Wcześniej podobnie było w mbanku, ale zdenerwowali mnie przedłużeniem z
    dwukrotnie wyższym OC w nagrodę za bezszkodową jazdę.

    W sieci znajdziesz też generator kodów do zniżek YCD - daje chyba 50zł
    mniej za składkę.

> [...]
    > do 1.4 pojemności (oczywiście po zdaniu na PJ) to ile by musiała
    > zapłacić OC? Po długich obliczeniach, wykluczeniach, założeniach

    Dla córki właśnie najlepsze będzie You can drive - oni nie mają zwyżej za
    wiek, więc z tego co wiem najmłodsi kierowcy płacą ok. 800zł. tam.

    > W zasadzie nie mogę pozwolić jej jeździć swoim bo w razie czego
    > ubezpieczyciel nie wypłaci.

    W zasadzie to jeśli chodzi o OC to możesz bez łaski dać każdemu auto i w
    razie bum twierdzić, że to było jednorazowe i tak wyszło. Sam ponosisz za
    to odpowiedzialność swoją polisą, tj. to Tobie potem naliczą zwyżki.

    > To qrna jak zakupi sobie coś za np. 4tys. to drugie tyle za ubezpieczenie?
    > Jakieś rozeznanie w innych ubezpieczycielach trzeba zrobić.

    Szukaj najlepszej dla siebie oferty, ja tam zmieniłem bez żalu, chociaż
    mBank był dla mnie wygodny. Córka natomiast warto by się przytuliła jako
    współwłaściciel auta do dziadka czy babci, tym sposobem zyska jakieś
    procenty zniżek za bezszkodową jazdę o ile oczywiście nie narobi tych szkód.
    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 14. Data: 2012-08-12 20:40:03
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-08-12 12:02, karbar wrote:
    > Zainteresuj się dla córki ubezpieczycielem You Can Drive (w ramach
    > Hestii). Mają dobre ceny dla młodych. Niestety płacić trzeba od razu za
    > rok z góry. W tym roku dla mnie byli najtańsi.

    Raty też są, ale chyba przy kwocie ponad 1kzł.

> [...]
    > jako drugiego kierowce. Dopytywałem się o to konsultantów w kilku
    > ubezpieczalniach, bo nie wiedziałem, czy zgłaszać brata, który być może

    Jaki masz na to przepis? OC jest jasne i to Ty masz polisę, a w razie
    czego to Ty tracisz zniżki i masz zabrudzoną historię, ubezpieczyciel
    natomiast właśnie z Twojej składki to finansuje. Chyba że mówisz o AC,
    które jest już zupełnie innym typem umowy?

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 15. Data: 2012-08-13 07:27:10
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    W dniu 2012-08-12 12:02, karbar pisze:

> [...]
    > zgłosić jako drugiego kierowce. Dopytywałem się o to konsultantów w
    > kilku ubezpieczalniach, bo nie wiedziałem, czy zgłaszać brata, który być

    ja nigdy nie zgłaszam nikogo, a akurat zdarzyło się tak że moim autem
    stłuczkę miał znajomy <26r.ż. Żadnej dopłaty robić nie trzeba.

    Lukasz

  • 16. Data: 2012-08-13 09:16:29
    Od: d...@o...pl

> [...]
    >
    > dwukrotnie wyższym OC w nagrodę za bezszkodową jazdę.
    >

    > W sieci znajdziesz też generator kodów do zniżek YCD - daje chyba 50zł

    Faktycznie dla Córki You Can Drive będzie najtańsze. Z tym generatorem kodów to jest
    tak, że daję on 5% rabat - http://rabatydirect.pl

    W YCD na szczęście używają innych algorytmów do obliczania wysokości składki. Ja u
    nich za silnik 1.9 płacę 312zł rocznie.

  • 17. Data: 2012-08-13 10:37:26
    Od: karbar <k...@w...pl>

    On 12.08.2012 20:40, dominik wrote:

> [...]
    > natomiast właśnie z Twojej składki to finansuje. Chyba że mówisz o AC,
    > które jest już zupełnie innym typem umowy?

    Mówię o OC. Odszkodowanie wypłaci, bo jest ważna polisa. Bez znaczenia
    kto siedzi za kółkiem. A co do wystąpienia ubezpieczyciela o dopłatę
    różnicy to dokładnie nie wiem - to chyba już w umowie z ubezpieczycielem
    jest. Napisałem, co mi przekazali konsultanci. Ostatecznie nie badałem
    tematu, bo w tej chwili sam jeżdżę swoim autem, więc temat chwilowo mnie
    nie dotyczy.

    pozdrawiam
    karbar