    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zniżki OC - pierwsze auto
    Date: Sun, 12 Aug 2012 20:36:56 +0200

    On 2012-08-10 22:35, Szymon Machel wrote:
    > Witam
    > Ostania moja rozmowa w PTU. Parę dni temu.
    > Za Octavię 1.9tdi :) zapłaciłem 630 zł OC.

    Za odpowiednik tego silnika u mnie zapłaciłem 360zł za OC w You can drive.
    Wcześniej podobnie było w mbanku, ale zdenerwowali mnie przedłużeniem z
    dwukrotnie wyższym OC w nagrodę za bezszkodową jazdę.

    W sieci znajdziesz też generator kodów do zniżek YCD - daje chyba 50zł
    mniej za składkę.

    > Pytam, a jakby córa (18 lat) zakupiła jakiś samochodzik
    > do 1.4 pojemności (oczywiście po zdaniu na PJ) to ile by musiała
    > zapłacić OC? Po długich obliczeniach, wykluczeniach, założeniach
    > dowiedziałem się, że jakieś 3500zł!

    Dla córki właśnie najlepsze będzie You can drive - oni nie mają zwyżej za
    wiek, więc z tego co wiem najmłodsi kierowcy płacą ok. 800zł. tam.

    > W zasadzie nie mogę pozwolić jej jeździć swoim bo w razie czego
    > ubezpieczyciel nie wypłaci.

    W zasadzie to jeśli chodzi o OC to możesz bez łaski dać każdemu auto i w
    razie bum twierdzić, że to było jednorazowe i tak wyszło. Sam ponosisz za
    to odpowiedzialność swoją polisą, tj. to Tobie potem naliczą zwyżki.

    > To qrna jak zakupi sobie coś za np. 4tys. to drugie tyle za ubezpieczenie?
    > Jakieś rozeznanie w innych ubezpieczycielach trzeba zrobić.

    Szukaj najlepszej dla siebie oferty, ja tam zmieniłem bez żalu, chociaż
    mBank był dla mnie wygodny. Córka natomiast warto by się przytuliła jako
    współwłaściciel auta do dziadka czy babci, tym sposobem zyska jakieś
    procenty zniżek za bezszkodową jazdę o ile oczywiście nie narobi tych szkód.
    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_