    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Znane auto sprawcy, nieznany sprawca
    Date: Wed, 27 Feb 2013 07:19:22 +0100

    Dnia Wed, 27 Feb 2013 02:52:09 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Tak na szybko rzuciłem okiem w przepisy i co do UFG to tak właśnie jest że
    > warunkiem jest naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia
    > trwający dłużej niż 14 dni - swoją drogą kretyńskie prawo.

    Takie prawo.
    Nie mozemy sobie pozwolic zeby babcie emerytke, albo matke dzieciom ktos
    przejechal ... i znikad pomocy.
    A samochod to sobie zawsze mozesz ubezpieczyc :-)
    (Gorzej jak ciezarowka dom rozwali i ucieknie)

    > Nie bardzo widzę dokładne obowiązki ubezpieczyciela OC pojazdu w takiej
    > sytuacji, ale na chłopski rozum faktycznie skoro nie ma sprawcy, to
    > ubezpieczyciel nie ma kogo reprezentować i czyjej odpowiedzialności
    > pokrywać.
    > Czy może ubezpieczyciel jednak się tu na lewo wymigał od
    > opdpowiedzialności? (odpowiedź uzasadnij)

    Art. 35.
    Ubezpieczeniem OC posiadaczy pojazdów mechanicznych jest objęta
    odpowiedzialność cywilna każdej osoby, która kierując pojazdem mechanicznym
    w okresie trwania odpowiedzialności ubezpieczeniowej, wyrządziła szkodę w
    związku z ruchem tego pojazdu.

    Wystarczy ze zidentyfikowales pojazd.

    > Bo tak to wychodzi że cała szopka z tablicmai rejestracyjnymi,
    > obowiązkowymi ubezpieczeniami, funduszami, cudami to jednak fikcja.
    > Trafi kogoś sprawca który coś zamota (ucieknie choćby piechotą, poda
    > fałszywe dane, albo i po fakcie wyprze się że to on kierował) i
    > odszkodowania nie będzie?

    Zlodziej tez jest objety.
    I najrozsadniej dla delikwenta zamki wylamac i zeznawac ze ukradli, bo
    grozi mu regres.

    J.