    From: Dominik Mierzejewski <d...@n...rangers.eu.org>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Znak jakoci us?ugidost?pu do Internetu
    Date: Tue, 22 Oct 2002 06:49:42 +0000 (UTC)

    Date: Mon, 21 Oct 2002 08:06:23 +0000 (UTC)
    From: Marcin Kapski <b...@b...pl>
> [...]
    > Aby ludzie którzy są kreatywni i chcą w tym kierunku się rozwijać (własne
    > sieci dostępowe/osiedlowe) a klienci płacili za dobre usługi mało.
    >
    > Teraz jest tak:
    > - chcesz dostęp stały w sieci osiedlowej ? OK (jesli jest operator) ale
    > zapłać opłatę instalacyjną!!! (czasem i 500 PLN)
    > - chcesz miec niski abonament - ok! (np 50 PLN)
    >
    > A powinno być :
    > - chesz mieć internet ok, Instalacja 0 PLN ,
    > - abonament 30 PLN
    >
    > a gdzie haczyk ?
    >
    > Taki sam ja w IDEA, PLUS, czy ERA, podpisz pan umowe na 2 lata!

    To jeszcze porównaj sobie wielkość firm typu PTK Centertel z lokalnymi
    providerami. Małych po prostu nie stać na takie promocje. Duży może
    więcej. Poza tym sieci komórkowe mają łatwiej, bo nie muszą rozwiązywać
    problemu "ostatniej mili". Wystarczy, że mają BTS w okolicy.
    Może po wejściu UMTS sprawa ulegnie zmianie, ale i tak czarno to widzę.

    > Czemu takiej oferty nie widzałem ?
    > Bo każdy operator ma to w dupie bo w danym regionie/bloku/osiedlu jest takim
    > malutkim monopolistą....

    Nie. To się po prostu nie opłaca. Podłączenie kolejnego użytkownika
    do sieci lokalnej kosztuje, tego się nie da zrobić za darmo.

    Krzyżyk na drogę. Powodzenia.

    --
    "The Universe doesn't give you any points for doing things that are easy."
    -- Sheridan to Garibaldi in Babylon 5:"The Geometry of Shadows"