eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZnak T-23b - pytanieRe: Znak T-23b - pytanie
  • Data: 2013-01-07 16:42:09
    Temat: Re: Znak T-23b - pytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sun, 6 Jan 2013, Koleg wrote:

    > Użytkownik "frank drebin" <b...@v...pl> napisał
    >> Mam problem z tym znakiem.
    >> Co oznacza dokładnie znak T-23b http://tinyurl.com/af4qahy ?
    >>
    >> Z opisu:
    >> "tabliczka wskazująca samochody ciężarowe, pojazdy specjalne, pojazdy
    >> używane do celów specjalnych, o dopuszczalnej masie całkowitej
    >> przekraczającej 3,5 t, oraz ciągniki samochodowe."
    >>
    >> 1. Czy określenie "o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t"
    >> dotyczy wszystkich wcześniej w opisie wymienionych czy stanowi kolejną
    >> grupę pojazdów?
    >
    > Nie, nie dotyczy wcześniej wymienionych. Jest to kolejna grupa.

    Logiczne by było, jakby treść brzmiała "pojazdy o dopuszczalnej masie"
    tak jak napisał Iksinski, albo lepiej (ze względu na dwoistość
    poprzedniego wyliczenia) "pojazdy i samochody o dopuszczalnej...",
    a tego tam nie ma.
    Poprę "opcję większości" ;)

    > Gdyby chodziło tylko o pojazdy powyżej 3,5 t to tak by znak był opisany.

    Ale wtedy podpadałyby WSZYSTKIE pojazdy o DMC 3,5t
    A tak samochody ciężarowe (ponad 3,5t), pojazdy specjalne takie jak
    bankowozy (ponad 3,5t) są w zbiorze, ale jak Tomasz pisze autobusy
    już nie. I wszystkie inne znane prawu pojazdy, nie kwalifikujące się
    do "pojazdów specjalnych" też.
    Nie pytaj mnie czy znam motocykle o DMC >3,5t ;)
    Ale IMVHO nie podpadają :P

    > Nie byłoby potrzeby wymieniać innych pojazdów.

    Byłaby potrzeba wymienienia tych których nie dotyczy, a to nie
    musi być łatwe i decyduje o przyszłej łatwości wyłączania
    (lub nie) nowych kategorii pojazdów, które mogą pojawić
    się w nowych przepisach.

    Oczywiście objaśnienie J.F. ma zastosowanie - najlepiej byłoby znaleźć
    podobny przepis, w którym sąd odwoławczy jednogłośnie poparł stanowisko
    sądu pierwszej instancji wyrażające taką właśnie interpretację :)

    Niemniej wrzucę coś lżejszej kategorii, taki tekścik z obowiązującej
    interpretacji podatkowej, w której autoryzujący "urzędową" odpowiedź
    bierze sobie za przykład stosowny cytat ustawy:

    http://www.podatki.biz/interpretacje/0198026.txt
    +++
    Przykładem konstrukcji zawierajšcej częœć wspólnš (tj. odnoszšcš się do
    wszystkich elementów wyliczenia) jest art. 31 Ustawy o podatku dochodowym
    od osób fizycznych, w którym ustawodawca wskazał, iż: "Osoby fizyczne,
    osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadajšce osobowoœci
    prawnej, zwane dalej "zakładami pracy" sš obowišzane jako płatnicy
    obliczać i pobierać w cišgu roku zaliczki na podatek dochodowy (...)."

    W powyższej regulacji ustawodawca przed zwrotem: zwane dalej "zakładami
    pracy" zamieœcił przecinek, wyraŸnie tym samym akcentujšc, iż definicja
    zakładu pracy obejmuje zarówno osoby fizyczne, osoby prawne, jak również
    jednostki organizacyjne nieposiadajšce osobowoœci prawnej.
    ---

    i inny przykład niżej:

    +++
    "Gwarant lub poręczyciel, którego zabezpieczenie zostało przyjęte przez
    organ podatkowy, odpowiada całym swoim majštkiem, solidarnie z
    podatnikiem, płatnikiem, inkasentem, ich następcš prawnym lub osobš
    trzeciš, za zobowišzanie wynikajšce z decyzji (?)".

    Umieszczenie w tym przypadku przez ustawodawcę po słowie "poręczyciel"
    przecinka oznacza, że warunkiem odpowiedzialnoœci, zarówno w odniesieniu
    do gwaranta, jak również poręczyciela jest przyjęcie zabezpieczenia przez
    organ podatkowy.

    Niezamieszczenie w tym miejscu przecinka oznaczałoby, że okreœlona w tym
    przepisie odpowiedzialnoœć dotyczy (w każdym przypadku) gwarantów, oraz
    wyłšcznie tych poręczycieli, w odniesieniu do których organ podatkowy
    przyjšł zabezpieczenie.

    Natomiast przykładem nieoddzielenia przecinkiem wyliczenia od częœci
    doprecyzowujšcej jest regulacja art. 38 § 1 Ordynacji podatkowej, zgodnie
    z którš: "Organy podatkowe mogš występować z wnioskami o założenie księgi
    wieczystej dla nieruchomoœci podatnika, płatnika, inkasenta, następców
    prawnych oraz osób trzecich odpowiadajšcych za zaległoœci podatkowe".

    W regulacji tej zwrot "odpowiadajšcych za zaległoœci podatkowe" w sposób
    wyraŸny odnosi się wyłšcznie do osób trzecich (brak jest przecinka)
    [...]
    ---

    Coś w tym stylu znalazłem również tu, oznaczenia moje
    (w oryginalne treści HTMLem pokolorowane i pochylone),
    przypominam - obowiązują zasady wykładni języka polskiego:
    http://www.poradniajezykowa.us.edu.pl/baza_archiwum.
    php?POZYCJA=100&AKCJA=&TEMAT=Interpunkcja&..
    +++
    [temat]
    Interpunkcja 2005-02-26
    [pytanie]
    Czy w treœci zacytowanego poniżej przepisu właœciwe jest użycie przecinka
    przed wyrazem oraz?
    [cytat]
    3. Wpis do rejestru krajowego jest dokonywany na podstawie informacji,
    o której mowa w art. 4 ust. 2 pkt 3, oraz podlega aktualizacji w zakresie zawartych
    w nim danych.
    [odpowiedź]
    Zwykle przed 'oraz' nie stawia się przecinka, np. w zdaniu pojedynczym
    Kupił telewizor oraz magnetofon., jednak w przypadku, gdy spójnik
    'oraz' łšczy
    zdania współrzędne w zdaniu złożonym,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    a między nimi – jak w cytowanym
    przepisie – znajduje się zdanie podrzędne, np. 'o której mowa...',
    musi ono zostać wydzielone przecinkami bez względu na kolejny element.
    <BACZNOŚC!>
    W takich przypadkach przecinek stawia się nawet przed i.
    <spocznij>
    ---


    Tak na deser - tu zapodano akt prawny służący ustalaniu zasad
    interpretacji, choć formalnie służy on celom tworzenia prawa:
    http://prawobudowlane.bloog.pl/id,6016803,title,Zasa
    dy-techniki-prawodawczej-czyli-o-koniunkcyjno-enumer
    atywnym-i,index.html?ticaid=6fd79
    +++
    Podstawowym prawem regulujšcym metodykę tworzenia prawa w Rzeczpospolitej
    Polskiej jest rozporzšdzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002
    r w sprawie "Zasad techniki prawodawczej" ( Dz. u. z 2002 r. Nr 100, poz. 908 )
    ---

    BTW: ktoś doczytał do końca, czy udał mi się "dowód przez zamęczenie"?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: