  • 51. Data: 2023-10-25 14:35:55
    Temat: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 13:27 nadir <n...@h...org> pisze:

    > W/g tych kryteriów to tak, ledwo udało mi się 5kWp upchać na dachu,
    > jeszcze ze 3-4kWp może uda się na ogrodzie, ale tam mam za dużo cienia,
    > więc i tak będzie kicha.

    za mało.
    U mnie elektryk od początku roku pobrał 3150 kWh, na tym przejechał 17,5
    kkm.
    Ale z tych 3,1 MWh - 1,7MWh było pobrane w drugiej taryfie, z "magazynu"
    PGE, czyli trzeba to powiększyć o 30%.
    Czyli sam elektryk skonsumował 3,6 MWh produkcji co daje jakieś 20 kWh/100
    km (bez narzutu PGE wychodzi 17 kWh/100 km).

    > I jeszcze pewnie na starych zasadach rozliczeniowych? No tak to się
    > można bawić.

    Tak, jestem "starym" prosumentem.

    TG

  • 52. Data: 2023-10-25 14:57:00
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 24.10.2023 o 16:31, Janusz pisze:
> [...]
    > elektryfikację ustawowym kijem.
    >
    > Zarówno całkowity zakaz, jak i stopniowe dochodzenie do niego, są
    > nierealne w sytuacji, gdy Europejczyków po prostu nie stać na
    > samochody z ekologicznym napędem. Czy muszę przypominać, że nasz
    > kontynent od jakiegoś czasu trapi cała seria kryzysów, przez które
    > społeczeństwa dodatkowo zbiedniały? Urzędnicy próbujący uszczęśliwiać
    > obywateli na siłę za ich pieniądze powinni czasem spróbować wyjść ze
    > swojej bańki. W przeciwnym wypadku mogą po prostu nie zauważyć, jak
    > wygląda rzeczywistość zwykłego mieszkańca ich kraju."

    alinowych/

    Pomysł niby idiotyczny, jednak wcześniej czy później trzeba coś z tymi
    kawalkadami przewalającego się smrodzącego żelastwa zrobić..
    Przechodzenie na elektryki to próba leczenia a tu potrzeba amputacji..

  • 53. Data: 2023-10-25 16:46:34
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-10-25 o 14:57, Trybun pisze:

    > Pomysł niby idiotyczny, jednak wcześniej czy później trzeba coś z tymi
    > kawalkadami przewalającego się smrodzącego żelastwa zrobić..
    > Przechodzenie na elektryki to próba leczenia a tu potrzeba amputacji..

    Nie wszyscy na świecie są spaczeni ideologią i nazywają samochody
    spalinowe chorobą

    A unijne przywalenie podatkami lekarstwem

    Ty w dodatku chcesz jak faszysta ZAKAZAĆ

    Tylko w imię czego? bycia prymusem co doprowadził się do biedy bo myślał
    że ochłodzi klimat będąc ułamkiem tego klimatu?

  • 54. Data: 2023-10-25 16:51:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 12:26 RadosławF <r...@o...pl> pisze:

    > W dzień ładujesz ze słońca a w nocy jeździsz.

    Zelży od przebiegów, organizacji, mocy i orientacji PV, ale ja od marca do
    września uzupełnię przebieg 100km miedzy 16 a 20-tą z produkcji ze swojej
    instalacji.

    TG

  • 55. Data: 2023-10-25 20:52:25
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    > Zelży od przebiegów, organizacji, mocy i orientacji PV, ale ja od marca
    > do września uzupełnię przebieg 100km miedzy 16 a 20-tą z produkcji ze
    > swojej instalacji.

    Czyli w lecie.
    A w zimie czym i jak ładujesz?

    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2023-10-25 21:03:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-10-25 o 20:52, RadosławF pisze:

    > Czyli w lecie.
    > A w zimie czym i jak ładujesz?

    Nie przesadzajcie z tym szukaniem problemów.
    Auta elektryczne nie są dla biedaków. Jak ktoś ładuje w dzień,
    to przecież nie codziennie. Zapewne ma drugie auto (może spalinowe) i
    tym sobie
    pojedzie w ten dzień kiedy tamto się będzie ładować od rana w zimie.
    Jak jeździ wkoło komina, to pewnie nawet jedno ładowanie tygodniowo
    wystarcza. Jak TG pisze, że ma zapas prądu a drugie auto
    (bo jedno już ma) to sobie może ładować na zmianę.

  • 57. Data: 2023-10-25 21:42:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2023 o 20:52 RadosławF <r...@o...pl> pisze:

    > Czyli w lecie.
    > A w zimie czym i jak ładujesz?

    Tak samo, prądem. Jak braknie z instalacji PV to dobieram z sieci.
    Jako prosument mam wirtualny magazyn do którego idą nadwyżki, z tych
    nadwyżek ciągnę jak nie ma słońca.

    TG

  • 58. Data: 2023-10-25 22:01:19
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 25.10.2023 o 21:03, cef pisze:

> [...]
    > wystarcza. Jak TG pisze, że ma zapas prądu a drugie auto
    > (bo jedno już ma) to sobie może ładować na zmianę.

    Fanboye grupowi nie twierdzili że do elektryka potrzeba spalinowca.
    "Elektryk wystarczy każdemu."
    Teraz wychodzi że trzeba jeszcze willi, fotowoltaiki i normalnego auta.

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2023-10-26 07:12:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-10-2023 o 14:57, Trybun pisze:

    alinowych/

    > Pomysł niby idiotyczny,

    Nie do końca, chodzi o wywarcie presji na producentów, żeby przestali
    wkładać napęd elektryczny, tylko do drogich i przy okazji dużych aut, na
    których kupno może sobie pozwolić niewielu.

    Jak będą musieli zwiększyć sprzedaż bev, to muszą go włożyć do aut
    mniejszych czy wręcz małych.
    Dużo tańszych i bardziej dostępnych dla ogółu.

    I to jest słuszna droga.

    Już zresztą zaczyna się to dziać.
    Citroen wprowadza na rynek e-C3 z ceną zaczynającą się od 110 tys zł
    przed dopłatami, czyli realnie można mieć go za 80-90 tys.

    VW nie przywraca co prawda e-up, który sprzedawał się za dobrze, więc go
    wycofano, żeby sprzedawać deficytowe baterie w większych (i
    pozwalających na większy zarobek) modelach.
    Ale za to rzucił rabatem 65 tys zł za każdą już wyprodukowaną i
    zalegającą sztukę, co w rezultacie daje ceny końcowe na poziomie ice,
    albo i niższe.

  • 60. Data: 2023-10-26 08:56:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-10-25 o 22:01, RadosławF pisze:

    > Fanboye grupowi nie twierdzili że do elektryka potrzeba spalinowca.
    > "Elektryk wystarczy każdemu."
    > Teraz wychodzi że trzeba jeszcze willi, fotowoltaiki i normalnego auta.

    Nie sądziłem, że bierzesz poważnie opinię kilku zmanierowanych
    grupowiczów (głównie słodkopierdzących w temacie BEV),
    którzy albo widzą wszędzie hejt albo arabsko-ruski spisek.
    Realnie tak właśnie jest jak napisałeś - trzeba wielu rzeczy dodatkowo.
    Nawet tym fanboyom -
    jak zajrzec na forum elektrowozu- nie spina się auto elektryczne bez
    własnego
    prądu i zrezygowali by z jego zalet trakcyjnych gdyby bardziej "zajrzał
    im do kieszeni".