  • 131. Data: 2023-11-08 14:16:47
    Temat: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.11.2023 o 11:39, Trybun pisze:

    > W czym niby widzisz problem? Kilkudziesięciukilometrowy zasięg w
    > elektrobusach to rzecz osiągalna na dzisiaj.

    Ale takich autobusów i infrastruktury ładowania do niego nie rozdają za
    darmo, a jednym czy dwoma nie da się też zrobić sieci połączeń, z której
    będą chętnie korzystać mieszkańcy. Duże miasta może i na to stać, ale
    małe nawet w spalinowe autobusy nie inwestują.

    > Jak widać popełniła błąd, nie pierwszy i najprawdopodobniej ostatni.

    Nie wie, czy to błąd? Mamy mamy zanieczyszczoną wodę i powietrze, ale
    mamy szybki internet, szybkie podróże, niedługo nawet na Księżyc czy
    Marsa. Taki chyba los cywilizacji?

    > Z braku alternatywy tym samym co wszyscy.

    No właśnie, nie mamy, szczególnie w Polsce alternatyw. W takich na
    przykład Czechach, mimo że mniejsze, mimo że teren bardziej górzysty
    lokalne połączenia kolejowe stoją 2-3 poziomy wyżej niż u nas, że o
    autobusowych nie wspomnę. No ale tam się myśli o kraju i obywatelach na
    dekadę czy dwie w przód, a u nas od wyborów do wyborów.

    > Oj, chyba nie przemyślałeś tej wypowiedzi. Np, na ogół spokojne samice
    > szpaka potrafią rywalkę zatłuc na śmierć, nie, nie w walce o samca, a o
    > dostęp do lepszej lokalizacji na gniazdo.

    Ale to nie są wojny. Walka o samca, gniazdo, teren, pokarm to jedne ze
    sposobów na zwiększenie szansy przekazania genów i dochowania potomstwa.
    Akurat my ludzie mamy wiele innych i mniej destrukcyjnych sposobów, żeby
    tego dokonać. A ostatnimi czasy to niektórzy nawet nie chcą przekazać
    genów, tylko po porostu popierdolić.

    > Słyszałem już gdzieś bardzo podobne hasło do "samochód albo śmierć",
    > zdaje się autorka była Magda Goebbels..

    Nie da się inaczej, bo problem nie dotyczy tylko samochodów. Ludzi jest
    coraz i "każdy" chce ajfona, samochód, łazienkę z ciepłą wodą, a za 2-3
    dekady będą chcieli polecieć w kosmos.

    > Przepłosz bandziorów i złodziei z nad Sekwany, Potomacu i Tamizy z
    > Afryki i daj tubylcom pożyć na własny rachunek i dopiero oceń.

    To nic nie da, będą żyli jak Aborygeni w Australii, część jak dzikusy,
    bo to dziedzictwo przodków, część się zaćpa, zachleje lub dostanie HIV
    czy innego COVID-a, część będzie ciągnęła do świata zachodniego. Ale
    koła czy nowego AI to oni nie wymyślą, więc znajdzie się inny kolonista,
    który ich wykorzysta, tyle tylko że będzie znad Wołgi lub Żółtej Rzeki.

    > To samo co 25latkowi. Wiek powyżej progu dorosłości nie jest w niczym
    > argumentem.

    Ale 25-cio latek ma inne potrzeby i priorytety oraz inne ryzyko. 75-cio
    latkowi to już wszystko wisi, z roboty go nie wywalisz, zabrać nie
    bardzo jest co, no chyba że leki lub TVP a do więzienia nie wsadzą, bo
    pampersów to już nawet w szpitalach nie ma kto zmieniać.

  • 132. Data: 2023-11-12 09:46:16
    Temat: [BBC] Three big reasons Americans haven't rapidly adopted EVs
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    "Three big reasons Americans haven't rapidly adopted EVs":
    www.bbc.com/worklife/article/20231108-three-big-reas
    ons-americans-havent-rapidly-adopted-evs