  • Data: 2004-08-30 17:23:57
    Temat: Re: Zmiany w Neostradzie.
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l> szukaj wiadomości tego autora

    DooMiniK napisal(a) [30 Aug 2004]:

    > "Z badań ruchu wynika, że limity te nie przeszkodzą internautom
    > w swobodnym korzystaniu z zasobów sieci, zapobiegną natomiast
    > sprzecznemu z regulaminem neostrady tp tworzeniu "lokalnych sieci"
    > (do takich rozwiazań dedykowana jest usługa dostęp
    > do Internetu DSL, oparta na tej samej technologii)."
    > Hmmm- jak zwykle piękny tekst tp s.a. ...

    I w duzej mierze prawdziwy, biorac pod uwage przeznaczenie uslugi - dostep
    bez gwarancji dla uzytkownikow masowych.

    > Gdzie jest w regulaminie, że nie można tworzyć "lokalnych sieci"?

    Chodzilo najprawdopodobniej o tworzenie sieci osiedlowych, gdzie profil
    generowanego ruchu jest zupelnie inny (wieksze natezenie) od uzytku czysto
    domowego.

    > "Z badań ruchu wynika, że limity te nie przeszkodzą
    > internautom w swobodnym korzystaniu z zasobów sieci, "
    > "przeszkadzają" - chyba złego zwrotu ktoś użył... "nie
    > nieumożliwiają" może o to chodziło? Bo jednak limity przeszkadzają,
    > szczególnie przy błędnie działającym systemie zliczającym.
    > Mi aż tak nie przeszkadza limit 5GB, ale rozumiem, że to bardzo mało!
    > Nie słucham radia przez internet, nie ściągam sporych plików,
    > uaktualnień, etc. z prostej przyczyny: mam dostęp do DSL w firmie.
    > Powiem szczerze: limit 5GB na łącze 1024kbps ustalała pewnie ta sama
> [...]

    Nie rozumiesz zroznicowania uslug. Jezeli nie odpowiada ci Neostrada (z
    ograniczeniem), skorzystaj z uslugi Internet DSL (bez ograniczenia). To
    troche tak jakbys sie denerwowal ze producenci samochodow oferuja Fiata w
    wersji podstawowej (np. "zwykla" moc silnika) i rozbudowanej (mocniejszy
    silnik, lepsze wyposazenie).

    MBSZ limit ma swoje uzasadnienie (jezeli jest uczciwie naliczany), chociaz
    w przypadku lacza 1Mbit/s powinien wynosic raczej z 15 GB. Ale trudno -
    nizsza cena, wiec i wiekszy stopien wspoldzielenia zasobow, czyli nizszy
    limit. Cos za cos :(
    Masz tez racje ze limit jest zbyt maly jezeli chce sie korzystac z uslug
    streaming audio/video, czyli chocby sluchania radia przez siec... to moze
    szybko nabic licznik.

    --
    (moskit-at-irc.pl)