-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
Date: Thu, 22 Mar 2018 07:36:27 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 32
Message-ID: <p8vit9$qr5$4@node1.news.atman.pl>
References: <d...@g...com>
<p86naq$nhr$1@node1.news.atman.pl> <p86p0u$vtf$8@node1.news.atman.pl>
<p86pp3$q14$1@node1.news.atman.pl> <p86rah$vtf$10@node1.news.atman.pl>
<p88gvg$ham$1@node2.news.atman.pl> <p88k4f$phk$4@node2.news.atman.pl>
<p898nc$7t6$2@node2.news.atman.pl> <p8992d$5b7$1@node1.news.atman.pl>
<p8ejpj$fip$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <p8emav$6fm$1@node2.news.atman.pl>
<p8enos$a8p$4@node1.news.atman.pl> <p8k3le$msf$1@node1.news.atman.pl>
<p8kv96$ql8$2@node2.news.atman.pl> <p8ll92$7n3$1@node1.news.atman.pl>
<p8lmfi$sr6$4@node1.news.atman.pl>
<s...@l...localdomain>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1521700585 27493 83.142.196.21 (22 Mar 2018 06:36:25
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Mar 2018 06:36:25 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <s...@l...localdomain>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2627120
[ ukryj nagłówki ]W dniu 21.03.2018 o 23:13, tom pisze:
>> Bo żeby to zrozumieć trzeba chwilowe zużycie scałkować po czasie;)
>>
>
> Zaraz, zaraz... Ono jest już scałkowane, bo podawane w l / 100 km.
No rzeczywiście. Ale widać jest scałkowane kreatywnie;)
> Trochę rozumiem argument o sprawności, ale jak wolniej przyspieszam, to potrzebuje
> mniej mocy i jeśli to podzielę przez mniejszą sprawność, to wciąż może wyjść mniej
paliwa.
Żeby uzyskać tą samą prędkość trzeba w przybliżeniu tej samej energii na
wale. Więc jak robisz to na wyższej sprawności to mniej spali.
Ponadto żeby przejechać dany odcinek w tym samym czasie to mając lepsze
przyspieszenie potrzebujesz mniejszej prędkości maksymalnej, żeby
osiągnąć ten sam wynik. Tylko że mało kto prowadząc stawia sobie za cel
przejechanie odcinka w danym czasie i podwójne całkowanie przyspieszenia
w czasie jazdy.
Ale żeby to wyjaśnić obrazowo widać to dobrze na kolei w ruchu
aglomeracyjnym. Tam masz przejechać między stacjami w zadanym czasie.
Przez pewien czas razem jeżdziły podmiejszczaki zwane kiblami czy
zółtkami i nowe flirty, które miały lepsze przyspieszenie - podjechało
to jechało, rozkład ten sam. Efekt był taki, że kibel jechał (zwłaszcza
krótkie odcinki) w trybie - "przyspieszamy ile się da i potem hamujemy,
podczas gdy flirt dochodził momentalnie do 60/70 i przyjeżdzał w tym
samym czasie. Mimo znacznie większej mocy silników i przyspieszenia
zużywał mniej energii (już pomijając rozruch oporowy w kiblu).
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 22.03.18 15:22 LEPEK
- 22.03.18 18:39 Tomasz Pyra
- 22.03.18 23:06 Marek S
- 22.03.18 23:10 Marek S
- 22.03.18 23:34 Marek S
- 23.03.18 16:10 Cavallino
- 23.03.18 23:36 Marek S
- 24.03.18 01:03 tom
- 24.03.18 07:09 Shrek
- 24.03.18 10:05 J.F.
- 24.03.18 12:01 J.F.
- 24.03.18 13:02 Shrek
- 24.03.18 14:55 Marek S
- 24.03.18 15:19 Marek S
- 24.03.18 15:59 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=