  • 11. Data: 2010-08-13 09:25:27
    Temat: Re: Zmiana nr rej.
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-08-12 23:07, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
    (...)
    > Podstawa prawna:
    > ROZPORZĄDZENIE
    > MINISTRA INFRASTRUKTURY
    >
    > z dnia 22 lipca 2002 r.
    >
    > w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.
    >
    > (Dz. U. z dnia 21 sierpnia 2002 r.)
    (...)

    No cóż - w takim razie powinienem wycofać swe twierdzenie, że
    z "czarnymi" też tak jest, ale mam wątpliwość, ponieważ znam
    parę przypadków, w których nie miała miejsce wymiana na
    "białe" mimo zmiany właściciela - po 2002 roku.

  • 12. Data: 2010-08-13 10:51:18
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "JS" <b...@p...onet.pl> wrote in message news:i414tp$r3u$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > czy auto, którego nowy wlasciciel podlega pod ten sam Wydzial Komunikacji
    > co poprzedni, MUSI miec zmieniony numer rejestracyjny, czy moze zostac
    > przy starym?

    Moze zostac, nawet jesli sa rozne WK. Wazne, zeby byla ta sama gmina OIDP.
    Mam auto z numerami z innej dzielnicy w Wwie...

    --
    Axel

  • 13. Data: 2010-08-13 20:00:51
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Moze zostac, nawet jesli sa rozne WK. Wazne, zeby byla ta sama gmina OIDP.
    > Mam auto z numerami z innej dzielnicy w Wwie...

    Liczy się powiat a nie gmina :) a żeby jeszcze bardziej uściślić,
    wyróznik tablicy musi być identyczny czyli dwa lub trzy pierwsze znaki
    (litery).

  • 14. Data: 2010-08-13 23:30:12
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2010 11:00:51 -0700 (PDT), BearBag <c...@g...com>
    wrote:

    >Liczy się powiat a nie gmina :) a żeby jeszcze bardziej uściślić,
    >wyróznik tablicy musi być identyczny czyli dwa lub trzy pierwsze znaki
    >(litery).

    No to w Warszawie to nie działa. Bo możesz mieć auto z Pragi (WF)
    zarejestrowane na Mokotowie (WE) - numery ma dalej WF. Ja mam numery
    WF, mimo że mieszkam na Ursynowie (WN).

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 15. Data: 2010-08-16 00:01:45
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 13.08.2010 09:25, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

> [...]
    > "czarnymi" też tak jest, ale mam wątpliwość, ponieważ znam parę
    > przypadków, w których nie miała miejsce wymiana na "białe" mimo

    To zależy już od konkretnego Wydziału Komunikacji i interpretacji tego
    rozporządzenia. Jedne wymuszają zmianę, inne nie. Jeżeli czarne tablice
    "historycznie" przynależą do danego WK (w momencie ich wydania były
    właściwe dla tego organu wydającego), to nie zostają wymienione (w końcu
    w momencie ich wydania były właściwe dla organu dokonującego rejestracji
    i urząd interpretuje, że tej właściwości tablice nie straciły). Nalepka
    kontrolna odpowiednia dla tablic czarnych to "brak nalepki", więc nic
    nie trzeba zmieniać ;-)

    Marek

  • 16. Data: 2010-08-16 00:09:29
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 13.08.2010 23:30, jerzu pisze:
    > No to w Warszawie to nie działa. Bo możesz mieć auto z Pragi (WF)
    > zarejestrowane na Mokotowie (WE) - numery ma dalej WF. Ja mam numery
    > WF, mimo że mieszkam na Ursynowie (WN).

    Prawdą jest, że liczy się powiat, a nie gmina. Nieprawdą, że dwa lub
    trzy znaki muszą być identyczne. Niektóre powiaty (jak Warszawa, ale nie
    tylko) mają przypisany więcej niż jeden wyróżnik, więc tablic nie trzeba
    zmieniać, o ile dany wyróżnik powiatu jest dla niego właściwy. Niektóre
    powiaty interpretują ten przepis także jako "historycznie właściwy",
    czyli został wydany w tym samym urzędzie mimo obowiązywania innego wzoru
    tablic.

    Nic od strony prawnej nie stoi na przeszkodzie, by w Ursynowie wydawać
    nowe tablice o wyróżniku WF, WA czy dowolnym innym "warszawskim".
    Przykładowo: Ursynów (WN) na motocykle wydaje tablice WK, a na samochody
    zabytkowe - WU :-)

    Marek

  • 17. Data: 2010-08-16 08:47:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Aug 2010 00:09:29 +0200, MarekM wrote:
> [...]
    >tylko) mają przypisany więcej niż jeden wyróżnik, więc tablic nie trzeba
    >zmieniać, o ile dany wyróżnik powiatu jest dla niego właściwy.

    I w ktorym urzedzie odbierasz wtedy dowod odebrany przez policje ?

    J.

  • 18. Data: 2010-08-16 16:52:50
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Aug 2010 08:47:41 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >I w ktorym urzedzie odbierasz wtedy dowod odebrany przez policje ?

    W tym, w którym został wydany. Ja mam dowód wydany przez U. Dz.
    Warwszawa-Ursynów, a numery mam z Pragi Południe.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280