  • Data: 2010-08-16 00:09:29
    Temat: Re: Zmiana nr rej.
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.08.2010 23:30, jerzu pisze:
    > No to w Warszawie to nie działa. Bo możesz mieć auto z Pragi (WF)
    > zarejestrowane na Mokotowie (WE) - numery ma dalej WF. Ja mam numery
    > WF, mimo że mieszkam na Ursynowie (WN).

    Prawdą jest, że liczy się powiat, a nie gmina. Nieprawdą, że dwa lub
    trzy znaki muszą być identyczne. Niektóre powiaty (jak Warszawa, ale nie
    tylko) mają przypisany więcej niż jeden wyróżnik, więc tablic nie trzeba
    zmieniać, o ile dany wyróżnik powiatu jest dla niego właściwy. Niektóre
    powiaty interpretują ten przepis także jako "historycznie właściwy",
    czyli został wydany w tym samym urzędzie mimo obowiązywania innego wzoru
    tablic.

    Nic od strony prawnej nie stoi na przeszkodzie, by w Ursynowie wydawać
    nowe tablice o wyróżniku WF, WA czy dowolnym innym "warszawskim".
    Przykładowo: Ursynów (WN) na motocykle wydaje tablice WK, a na samochody
    zabytkowe - WU :-)

    Marek