  • 1. Data: 2002-09-19 10:05:30
    Temat: Zmiana delegacji domeny
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Witam,

    Mam takie prościutkie pytanko.
    Przy zmianie delegacji NASK żąda podania "nazwy i emaila dotychczasowego
    Opiekuna Technicznego" (to chyba ten z SOA ?).
    Tak się zastanawiam, czy ten poprzedni "Opiekun" może w jakiś sposób
    utrudniać
    zmianę delegacji ?
    Czy NASK potrzebuje tego maila tylko do zwykłego zawiadomienia, czy też
    wymaga
    od niego jakiejś odpowiedzi, współpracy itp.?
    Na razie jedyne potencjalne niebezpieczeństwo jakie widzę to to że może
    ewentualnie
    nie zdąć domeny ze swoich NSów - ale poza tym może mi jeszcze jakoś szkodzić
    ?
    Mam nadzieję, że nie ale na wszelki wypadek wolę się zapytać.

    pozdr.Pix

  • 2. Data: 2002-09-19 10:36:52
    Temat: Re: Zmiana delegacji domeny
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    pix wrote:

    > Przy zmianie delegacji NASK żąda podania "nazwy i emaila dotychczasowego
    > Opiekuna Technicznego" (to chyba ten z SOA ?).
    [ciach]
    > Czy NASK potrzebuje tego maila tylko do zwykłego zawiadomienia

    Tak.

> [...]
    > ewentualnie
    > nie zdąć domeny ze swoich NSów - ale poza tym może mi jeszcze jakoś szkodzić

    Powiadomienie dotychczasowego opiekuna technicznego ma na celu
    poinformowanie go o tym, że winien usunąć domenę ze swoich NS'ów. Nie
    widzę jak po zmianie parkowania domeny stary opiekun techniczny może
    utrudnić Ci życie.

    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 3. Data: 2002-09-19 13:52:21
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > poinformowanie go o tym, że winien usunąć domenę ze swoich NS'ów. Nie
    > widzę jak po zmianie parkowania domeny stary opiekun techniczny może

    Dzięki.
    Pytałem dlatego, że nie znam wewnętrznych procedur NASKu i w pewnym
    momencie zacząłem się zastanawiać czy np. nie wstrzymują się ze zmianą
    delegacji do momentu otrzymania jakiegoś potwierdzenia albo coś podobnego.

    pozdr.Pix

  • 4. Data: 2002-09-21 16:01:06
    Od: Kaizen <k...@k...com.pl>

    [ The following text is in the "iso-8859-1" character set. ]

    [ Your display is set for the "ISO-8859-2" character set. ]

    [ Some characters may be displayed incorrectly. ]

    W artykule <amccp5$a8h$1@news.tpi.pl> pix napisa?(a):
    > Pyta?em dlatego, ?e nie znam wewn?trznych procedur NASKu i w pewnym
    > momencie zacz??em si? zastanawiaae czy np. nie wstrzymuj? si? ze zmian?
    > delegacji do momentu otrzymania jakiego? potwierdzenia albo co? podobnego.
    Nie moze robic problemow. Z Twojej strony wszystko musi byc dopelnione
    wobec NASKu. Wewnetrzne procedury maja takie, ze zapomnisz przcinka w
    odpowiednim miejscu i cala procedura toczy sie od nowa ;-))

    Dariusz
    k...@k...com.pl
    GG 5358021

  • 5. Data: 2002-09-26 15:51:49
    Od: "Dariusz Mlynski" <m...@b...com.pl>

    > Nie moze robic problemow. Z Twojej strony wszystko musi byc dopelnione
    > wobec NASKu. Wewnetrzne procedury maja takie, ze zapomnisz przcinka w
    > odpowiednim miejscu i cala procedura toczy sie od nowa ;-))
    Chyba nie jest tak zle. Ostatnio zmiana delegacji domenty trwala 36h od
    momentu wylania faxu do NASKu. To moim zdaniem bardzo dobry wynik

  • 6. Data: 2002-09-26 20:05:18
    Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl

    On Thu, 19 Sep 2002 10:36:52 +0000 (UTC), Maciej Wierzbicki
    <v...@k...p.lodz.pl> wrote:

> [...]
    >poinformowanie go o tym, że winien usunąć domenę ze swoich NS'ów. Nie
    >widzę jak po zmianie parkowania domeny stary opiekun techniczny może

    moze np. wydluzyc TTLe w strefie, nameservery i nastepnie "odpytac" z
    danej domeny (zanim NASK przeladuje wlasne nameservery) kilka innych
    popularnych nameserverów - w ich cache powinny wyladowac stare (dla
    bajeru moga byc np. w dodatku pokaszanione) wpisy z dluugim TTL i
    dodatkowo, jak najwyzszym numerem seryjnym - nie zawsze i nie wszedzie
    moze on w ten sposób cos napsuc, ale jednak istnieje taka mozliwosc.
    no i oczywiscie, pozostaje wciaz jeszcze pytanie: po co mialby to
    robic? :)

    --
    ____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ ___________________________
    stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 7. Data: 2002-09-29 18:49:09
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > dodatkowo, jak najwyzszym numerem seryjnym - nie zawsze i nie wszedzie
    > moze on w ten sposób cos napsuc, ale jednak istnieje taka mozliwosc.

    O, coś takiego właśnie!
    Dlatego też zastanawiałem się nad procedurami NASKu, bo jeśli
    wysyłaliby informacje do starego operatora już _po_ przeładowaniu swoich
    NSów to takiego niebezpieczeństwa nie ma.
    Jeśli natomiast wysyłają _przed_ to teoretycznie dają mu taką możliwość.
    A gdyby dodatkowo okazało się, że np. od wysłania ich maila do fizycznej
    zmiany upływa kilka dni, to jeszcze miałby dodatkowy czas na
    kombinowanie :-(

    > no i oczywiscie, pozostaje wciaz jeszcze pytanie: po co mialby to
    > robic? :)

    Ano są "ludzie i ludziska" i nigdy nie wiadomo na kogo się trafi, dlatego
    chciałem z góry rozeznać możliwe ewentualne komplikacje.
    Można temu jakoś przeciwdziałać ?
    Gdyby tak odpytał, jak piszesz, kilka popularniejszych serwerów, to czy
    jest jakiś sposób aby np. odpytać je ponownie lecz wymuszając sięgnięcie
    "do źródła", czy to raczej stracona sprawa ?

    pozdr.Pix

  • 8. Data: 2002-09-30 07:40:00
    Od: m...@m...eu.org

    In article <an7fro$aic$1@news.tpi.pl>, pix wrote:
    > Dlatego też zastanawiałem się nad procedurami NASKu, bo jeśli
    > wysyłaliby informacje do starego operatora już _po_ przeładowaniu swoich
    > NSów to takiego niebezpieczeństwa nie ma.

    Wysylaja cos takiego:
    <cytat>
    Delegacja domeny zostala zmieniona.
    Zmiany beda widoczne na glownym serwerze nazw domeny .pl jeszcze
    dzisiaj po godzinie 20.00.
    Czas propagacji tej zmiany na inne serwery nie powinien byc
    dluzszy niz 30 godzin.
    </cytat>
    dostalem o godz 12 z hakiem, wiec z tego co rozumiem jest 8 godzin na
    zrobienie bydla. ale moge zle rozumiec :)

    Pozdrawiam
    Adam Frankowski