  • Data: 2013-10-07 12:19:45
    Temat: Re: Zmiana HDD w Qnap.
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2013-10-07, o godz. 09:54:59
    "Chris" <c...@s...pl> napisał(a):

    > Mam pytanko, mam Qnapa TS-112 ale myślę czy nie zmienić na TS-212 i
    > czy nowy Qnap przyjmie dysk ze starego czy trzeba od nowa robić
    > format co wiąże się z utratą danych ??

    Przy jednym dysku raczej bez problemów - QNAP twierdzi że nowy NAS
    powinien z dysku odczytać konfigurację i nie powinno być problemów.

    http://docs.qnap.com/nas/en/index.html?system_migrat
    ion.htm

    Natomiast z większą ilością dysków bywa różnie. Przekładałem dyski
    między dwoma egzemplarzami tego samego typu (TS-459) i wolumin RAID-5
    który był na nich nie był widoczny. Można kombinować wtedy z zapisaniem
    konfiguracji na jednym i odtworzeniu na drugim ale też nie gwarantuje
    to sukcesu. Ja mimo wszystko bym zrobił backup dysku przed
    kombinowaniem. ;-)

    Przy okazji: Wczoraj mi mój domowy TS-219 P II (2 dyski WD RE4 2TB w
    RAID1) poszedł sobie "w krzaki". Podczas normalnej pracy (DLNA, jedna
    sesja FTP, odpalony Download Manager) nagle przestał widzieć dyski.
    Reset pomógł ale chyba trzeba się będzie mu się baczniej przyjrzeć.

    Zdrówko