  • 11. Data: 2011-10-26 17:44:22
    Temat: Re: Zmar? John McCarthy
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Wed, 26 Oct 2011 12:37:15 -0500 A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Nic nie mam do aplikacji bazodanowych. mam pretensje do poziomu
    > intelektualnego i wyksztalcenia "miszczow informatyki"

    Tak naprawdę pretensje kierujesz w złą stronę. Trudno mieć za złe,
    że ktoś tam nie słyszał o McCarthym, skoro jego wykładowca nie
    słyszał. Co gorsze, wykładowca może nawet nie wiedzieć, jak pisać
    aplikacje bazodanowe. :)

    w.

  • 12. Data: 2011-10-26 18:13:38
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 26 Oct 2011 19:44:22 +0200, Wojciech Mu?a
    <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

> [...]
    >że ktoś tam nie słyszał o McCarthym, skoro jego wykładowca nie
    >słyszał. Co gorsze, wykładowca może nawet nie wiedzieć, jak pisać

    Nie sadze ze wszystko mozna i nalezy zwalac na wykladowcow. Ja tu mam
    dookola sporo mlodych ludzi ktorzy niedawno skonczyli edukacje,
    ktorych nikt lispu nie uczyl ani nie mowil o McCarthym, a ktorzy byli
    poruszeni jego smiercia bardziej niz smiercia Jobsa.

    To jest sprawa tego jak sie podchodzi do swojego zawodu. Czy tak jak
    do maszynki do robienia kasy i bolu w dupie, czy tak jak do pasji i
    zainteresowania.

    A.L.

  • 13. Data: 2011-10-26 18:33:11
    Temat: Re: Zmarł John McCarthy
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2011-10-26 17:05, Wojciech Muła pisze:

    > Hm, nikt nie skomentuje?

    Chciałem napisać w momencie gdy były tu tylko 3 odpowiedzi, że może
    bywalcy grupy nie chcą kolejnego flame'a jak w przypadku tematu
    związanego z Dennisem Ritchie.
    Niestety, znowu nie doceniłem między innymi ALa który musi wstawić swoje
    3 grosze wszędzie tam, gdzie istnieje choć cień szansy na wywołanie flame'a.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 14. Data: 2011-10-26 18:52:08
    Temat: (M)VP - o co kaman? Było: Zmar? John McCarthy
    Od: Edek <e...@g...com>

    On 10/26/2011 07:38 PM, Jacek wrote:

    > Moze i sredni personel, jednak MS nazywa 'ich' VP, a wiec wyzszy personel.
    > Jezeli dla Ciebie osoba wyrozniona jako MVP sie nie liczy, to nie mamy o
    > czym rozmawiac.
    > Dla mnie jest to wyroznienie, moze dla Ciebie nie.

    Co to jest VP i MVP? Nie wiem, czy to dla mnie coś znaczy, bo nie wiem
    co to jest. I, muszę spytać, co to ma do GUI do baz danych, pomijając
    już kompletnie historię Lispa i Scheme? Wyższy personel klepiący gui
    do baz danych, w sensie: architekt?

    Edek

  • 15. Data: 2011-10-26 19:04:26
    Temat: Re: (M)VP - o co kaman? Było: Zmar? John McCarthy
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-10-26, Edek <e...@g...com> wrote:

    > Co to jest VP i MVP? Nie wiem, czy to dla mnie coś znaczy, bo nie wiem
    > co to jest.

    MVP to program Microsoftu służący wyróżnianiu ludzi znających ich
    produkty, co wcale nie musi pociągać za sobą mocnej wiedzy
    ogólnoprogramistycznej, ogólnosieciowej czy ogólnosystemooperacyjnej.
    Dla mnie ludzik z tytułem MVP to po prostu ludzik, który (wyjątkowo?)
    dobrze zna produkty Microsoftu.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 16. Data: 2011-10-26 19:08:22
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-10-26 20:13, A.L. pisze:

    > To jest sprawa tego jak sie podchodzi do swojego zawodu. Czy tak jak
    > do maszynki do robienia kasy i bolu w dupie, czy tak jak do pasji i
    > zainteresowania.

    W spory stopniu się zgodzę. jakaś ciekawość innych nurtów, innych
    technik, jakiegoś języka (wręcz w innym paradygmacie) który nijak nie
    przyda się na najbliższą fuchę itp, wiedzy doraźnie niepraktycznej i
    abstrakcyjnej, która jednak czyni jej posiadacza innym, historii i
    odniesień ...

  • 17. Data: 2011-10-26 19:12:04
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-10-26 21:04, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > MVP to program Microsoftu służący wyróżnianiu ludzi znających ich
    > produkty, co wcale nie musi pociągać za sobą mocnej wiedzy
    > ogólnoprogramistycznej, ogólnosieciowej czy ogólnosystemooperacyjnej.

    Złośliwi by powiedzieli, że wręcz nie powinien.

    Będzie bardziej zachwycony najnowszymi fruwającymi buttonami,
    zaprzeczającymi własnym poradom MS n/t GUI sprzed kilku lat

    Ludzie z szerszym horyzontem źle w to wchodzą.

  • 18. Data: 2011-10-26 20:35:56
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

> [...]
    > że ktoś tam nie słyszał o McCarthym, skoro jego wykładowca nie
    > słyszał. Co gorsze, wykładowca może nawet nie wiedzieć, jak pisać
    ... pokazcie mi wykladowcow znajacych lispa;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 19. Data: 2011-10-26 20:53:28
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 26/10/2011 20:12, Jacek Czerwinski wrote:

    > Złośliwi by powiedzieli, że wręcz nie powinien.

    nie wszyscy są złośliwi. Fakt dobrej znajomości konkretnej technologii
    nie wyklucza szerszej znajomości swojej dziedziny, podobnie jak nie
    wyklucza wiedzy ogólnej czy znajomości muzyki baroku.

    B.

  • 20. Data: 2011-10-26 21:21:42
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-10-26 22:53, Bronek Kozicki pisze:

    > nie wszyscy są złośliwi. Fakt dobrej znajomości konkretnej technologii
    > nie wyklucza szerszej znajomości swojej dziedziny, podobnie jak nie
    > wyklucza wiedzy ogólnej czy znajomości muzyki baroku.

    Nie wyklucza, ale utrudnia pewnego rodzaju bezkrytyczny zachwyt,
    spojrzenie monokultury, takie marketingowe parcie na jedno itd.