eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZłożenie całej karoserii poza fabryką (czy realne) › Re: Złożenie całej karoserii poza fabryką (czy realne)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!news-out1.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!bandi.nntp.kabelfoon.nl!nx01
    .iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.ne
    ostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 15 Sep 2010 10:06:39 +0200
    From: BartekK <s...@N...org>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
    Thunderbird/3.1.2
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Złożenie całej karoserii poza fabryką (czy realne)
    References: <4c8f8cc7$0$20987$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4c8f8cc7$0$20987$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 34
    Message-ID: <4c907f93$0$20994$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.31.34
    X-Trace: 1284538259 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20994 83.18.31.34:59535
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2310759
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-09-14 16:54, krzysiek82 pisze:
    > witajcie
    > mam dosyć blacharzy partaczy rdzy i innego dziadostwa. Chciałbym złożyć
    > karoserię od podstaw. Czy jest to realne do wykonania w warsztacie który
    > dysponuje ramą pomiarową? Chodzi o karoserię fiata cinquecento.
    > Wiem, że wszystkie potrzebne elementy poszycia i reszty karoserii są do
    > kupienia. Czy ktoś już próbował czegoś takiego czy może jest to durny
    > pomysł lub może ktoś wiem, czy jest szansa żeby gdzieś dostać gołą nową
    > budę, jakiś czas temu nowa buda do seicento było do sprzedania.
    >
    Jak inni pisali - sens to ma, ale nie finansowy.
    Budowałem dawno temu skorupkę 126p w taki sposób, roboty co nie miara, i
    to nie ze spawaniem/zgrzewaniem, a z pozycjonowaniem elementów.
    Blachy luzem żadnych wymiarów nie trzymają (w dodatku są często
    powypaczane od przechowywania i transportu), to nie jest ikea by
    wszystko pasowało i miało kołki montażowe... W normalnej wymianie progu,
    nadkola czy nawet dachu masz resztę auta która już stanowi jakąś
    konstrukcję do której możesz się dopasowywać, ew. dogiąć wymieniany
    element. W przypadku składania od zera - nie bardzo jest czego się
    trzymać, trzeba by mieć ramę z bolcami/uchwytami na charakterystyczne
    punkty ustawcze dla pojedyńczych blach (i to nie tylko w 2D ale 3D!), a
    ani ramy takiej nie znajdziesz, ani nie ma takich danych by sobie
    zrobić, więc trzeba brać wymiary z jakiegoś innego auta, a 1) pomiar
    wcale nie jest łatwy 2) precyzja też niezbyt. Efekt tego jest taki, że
    składasz podłogę, progi, wzmocnienia, kupę czasu robisz by uzyskać
    choćby prostokąt, a potem się okazuje że dach ci tego nie "zamknie" bo
    wszystko jest poprzesuwane i do słupków nie pasuje ;) Albo otwór na
    drzwi wyjdzie nie w kształcie drzwi...


    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: