  • Data: 2011-09-29 08:17:50
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.09.2011 21:26, Jarek Andrzejewski pisze:

    > BTW: CO2 nie jest chyba zbytnio szkodliwe dla ludzi, w końcu z każdym
    > oddechem trochę go wydalamy, za to bardzo dobrze służy roślinności.

    Tak, ale teraz jest wielka panika na CO2... Tylko że nawet jeśli
    słuszna, to przy współczesnej energetyce daleko więcej CO2 powstaje w
    wyniku wyprodukowania nowego pojazdu i kasacji starego, niż ten stary
    wyprodukowałby przez następne lata jeżdżenia.

    Jeśli zaś liczyć różnicę w produkcji CO2 między nowym pojazdem a starym
    - ten "wydatek" na CO2 nie zwróci się nawet w 20 lat.

    Ba! Może w ogóle się nie zwrócić - mój stary "rzęch" ma spalanie poniżej
    5l/100km, a w identycznych warunkach nowa "ekologiczna" Panda moich
    rodziców spala około 6l/100km. Więcej paliwa - więcej CO2.