  • Data: 2011-09-28 20:36:27
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.09.2011 20:02, Artur Maśląg pisze:

    > Czyli źródła odnawialne, które są popularne i średnio skuteczne.

    Konkrety poproszę.

    > Zakopie się w zamkniętych kopalniach.

    Tylko elektrowni jądrowych nie mamy. Trzeba je wybudować (energia,
    surowce), zaopatrzyć w paliwo (import - czyli paliwo na dostarczenie
    paliwa), a potem zbudować odpowiednie pojemniki i systemy
    zabezpieczające (bo nie możesz po prostu wrzucić zużytego paliwa do
    beczek, zamknąć szczelnie i chować pod ziemią).

    > Tak jak i innych.

    Tylko przy eksploatacji istniejących pojazdów zapotrzebowanie na nowe
    surowce jest dużo mniejsze.

    > Z elektrowni atomowej, bądź wiatrowej?

    ROTFL

    Elektrownie wiatrowe... Popatrz sobie, jaki % energii dostarczają i jaką
    niską gęstość energetyczną zapewniają. Poza tym są mocno niewiarygodne
    jako źródło energii - nie masz gwarancji stałych dostaw.

    Prawdziwe odnawialne (z ludzkiego punktu widzenia) źródło energii to
    Słońce, ale z tym na powierzchni też jest problem - potrzeba by wielkich
    orbitalnych instalacji, żeby to miało "ręce i nogi".

    A wynoszenie na orbitę kosztuje mnóstwo energii. Podobnie jak i
    wyprodukowanie ogniw fotoelektrycznych.

    No i mówimy o "tu i teraz" - nie "czy kiedyś wymienianie pojazdów co 5
    lat będzie co najmniej neutralne dla środowiska" tylko czy obecnie - a
    obecnie większość energii jest produkowana w sposób dość "brudny".

    Więc łaskawie z SF mi nie wyjeżdżaj, bo równie dobrze można by urzędowo
    zezłomować wszystkie pojazdy z uwagi na ewentualną możliwość
    wynalezienia teleportacji ;->