    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zlicytowali mu samochód
    Date: Thu, 3 Feb 2011 07:46:49 +0000 (UTC)

    Tomasz Pyra wrote:

    > Ale konkretnie jak do takiej sytuacji niedopuścić? Dekretem
    > prezydenta o zakazie wydawania głupich wyroków?
    >
    > Jest w każdym zawodzie pewien odsetek ludzi głupich, do tego
    > dochodzi jakaś ilość pomyłek, nieszczęśliwych zbiegów
    > okoliczności, rozmaitych nieporozumień itp.

    Tyle że takich trzeba eliminować - a to nie działa. Taki sędzia
    będzie spokojnie pracował do emerytury.

    Wylecieć z zawodu to może jeśli mu prokuratura udowodni że od
    bandziorów wziął pieniądze za korzystny wyrok... a i to nie zawsze.

    > W zasadzie sądownictwo jest tu i tak bardzo w porządku, bo posiada
    > formalną drogę odwołań od wyroków na wielu poziomach - w
    > odróżnieniu od wielu innych dziedzin życia gdzie błędy osób
    > trzecich również bywają bardzo kosztowne, ale gdzie już często
    > nie ma żadnej "drogi odwołania".

    > Tak ewidentna sprawa nie powinna być szczególnie droga.
    >
    > Pozostaje jeszcze taka ewentualność że to my nie znamy całej
    > prawdy, bo dziennikarz który nam to relacjonuje coś tam
    > przemilczał, a coś podkolorował.

    Wiesz, wypowiada się tam rzeczniczka sądu bodajże.

    --
    Pozdro
    Massai