    Date: Thu, 03 Feb 2011 02:18:51 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zlicytowali mu samochód

    W dniu 2011-02-03 01:39, Cavallino pisze:

    > A raczej nie dopuścić do takiej sytuacji.
    > Lepiej zapobiegać niż leczyć.

    Ale konkretnie jak do takiej sytuacji niedopuścić? Dekretem prezydenta o
    zakazie wydawania głupich wyroków?

    Jest w każdym zawodzie pewien odsetek ludzi głupich, do tego dochodzi
    jakaś ilość pomyłek, nieszczęśliwych zbiegów okoliczności, rozmaitych
    nieporozumień itp.

    W zasadzie sądownictwo jest tu i tak bardzo w porządku, bo posiada
    formalną drogę odwołań od wyroków na wielu poziomach - w odróżnieniu od
    wielu innych dziedzin życia gdzie błędy osób trzecich również bywają
    bardzo kosztowne, ale gdzie już często nie ma żadnej "drogi odwołania".

    > Rozważ sytuację, gdy trafia to na kogoś kto nie ma na to kasy.
    > Za darmo nie ma ruchu.

    Tak ewidentna sprawa nie powinna być szczególnie droga.

    Pozostaje jeszcze taka ewentualność że to my nie znamy całej prawdy, bo
    dziennikarz który nam to relacjonuje coś tam przemilczał, a coś
    podkolorował.

    > I właśnie na tym polega problem.
    > Skoro państwo go wpędziło w kłopoty, to powinno mu pomóc.

    Państwo właśnie dla niego przewidziało jakąś tam wyższą instancję sądu
    do której może się odwołać.