  • 71. Data: 2014-11-24 19:28:54
    Temat: Re: Zlec? drobny projekt
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To jest odpowiedz idioty

    ale zdajesz sobie sprawę, że się kompromitujesz publicznie ?

  • 72. Data: 2014-11-24 19:59:50
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman pisze:

    > ale zdajesz sobie sprawę, że się kompromitujesz publicznie ?

    Daj mu szansę rozwinąć tę myśl, może ma to jakiś ukryty sens.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 73. Data: 2014-11-24 23:48:29
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 24 Nov 2014 19:28:54 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >ale zdajesz sobie sprawę, że się kompromitujesz publicznie ?

    Gdyby mnie ktos powiezial ze moze wydac 50 tysiecy, aja po szybkiej
    kalkulacji bym ustali ze to mnie nie bedzei kosztowac wiecej niz 5
    tysiecy, natychmiast bym odpowiedzial: "to bedzie kosztowac 49
    tysiecy, ale w celu nawiazania kontaktow dobrosasiedzkich damy Panu
    upust 5 tysiecy zlotych. Wiec zamkniemy sie tylko w 44 tysiacach"

    Gdybym tak nei zrobil, to bylbym idiota.

    Na kursach Business Management 101 pierwsza rzecza ktorej ucza to "nie
    zdradzaj glebokosci twojej keiszeni". No, ale to w Ameryce. Rozumiem
    ze Polacy musza sie bisnesu pouczyc jeszcze z 50 lat. W koncu,
    niedawno zaczelismy

    A.L.

  • 74. Data: 2014-11-25 00:33:13
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 24 Nov 2014 18:59:50 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:

    >Daj mu szansę rozwinąć tę myśl, może ma to jakiś ukryty sens.

    Zalozmy ze chce zalozyc w domu nowy piec do ogrzewania. Przychodzi
    majster. Ja sie go pytam "ile to bedzie kosztowalo?" A facet mowi "A
    ile moze pan zaplacic?"

    Pzreciez wygnalbym go w milisekunde.

    Wlasnie zakladalem piec. Przyszed facio. Popatzral, popatzral i
    powiedzial: "zrobie kosztorys". Zrobil kosztorys, wydal mi sie
    zawyzony. Pogadalismy trocge i opuscil pare procent.

    Tak wygladaja negocjacje biznesowe.

    NA pytanei "a ile pan moze zaplacic" reaguje sie natychmisatowym
    wyjsciem

    A.L.

  • 75. Data: 2014-11-25 02:12:43
    Temat: Re: Zlecę drobny projekt
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > pierwszy człon jest decydujący ;) Większość klientów (moich) nie ma
    > problemu z podaniem budżetu, tak samo jak ja nie mam problemów z
    > ujawnieniem wyceny w stylu "no części to będą za 10zł/sztuka, ale
    > głównym kosztem jest czas, wiedza i wykonawstwo, dlatego pytam na kiedy
    > to ma być"

    dokładnie tak jest. W większości przypadków, kiedy już klient ma w ręku
    gotowy produkt, jak się uprze i tak mniej więcej dojdzie, jaka jest cena
    "materiałów". Dlatego nie ma co rżąć głupa, i opowiadać "wie pan, tu
    trzeba użyć bardzo drogi, sprowadzony z Australii depyryfitryzator
    systemowy, no niestety !"
    I w razie takiego kantu jest się spalonym na przyszłość. O poleceniu
    innym klientom nie wspominając. A to są bardzo konkretne straty.

    Takie metody są może jeszcze stosowane w co bardziej dziadowskim
    serwisie samochodowym, bo już poważna firma tak nie zrobi...

  • 76. Data: 2014-11-25 02:21:05
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > zdradzaj glebokosci twojej keiszeni". No, ale to w Ameryce. Rozumiem
    > ze Polacy musza sie bisnesu pouczyc jeszcze z 50 lat. W koncu,

    No to cię oszukali.Te kursy są dla "młodych studentów" zapewne. W
    dodatku do bani, bo jak widać, z rzeczywistością nie mają wiele wspólnego.

    Czego jesteś najlepszym dowodem, skoro nie kumasz, że kupno pieca to nie
    jest to samo co specyficzne usługi w branży elektronicznej.

    Może ty "niedawno zacząłeś" zresztą , ja zacząłem jakieś 25 lat temu.
    Pierwszą firmę założyłem w 1990 roku.
    I tak się składa, że dziś wielu moich klientów to zachodnia Europa. I to
    od nich się uczyłem standardów w biznesie.
    Chociaż ja sam jestem mikrobiznesem wg. tych kryteriów, to na co dzień
    mam kontakt z biznesmenami z półki międzynarodowej, i po prostu w
    świetle tego, twoje wypowiedzi się śmieszne (bo głupie), i smutne (bo
    zaściankowe)...

    No ale dobrze, kończę już ten wątek, bo szkoda prądu imo.

  • 77. Data: 2014-11-25 03:24:21
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 25 Nov 2014 02:21:05 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >zaściankowe)...
    >
    >No ale dobrze, kończę już ten wątek, bo szkoda prądu imo.

    Przykro mi, ale fakt ze ty to tak robisz od 25 lat nei jest zadnym
    argumentem, jak dla mnie. ja co prawda tak dlugio w biznesie nie
    bylem, bo jakies 17 lat, i nie w elektronice a w sofcie, i nie mialem
    wlasnej firmy, ale pracowalem dla innej, takiej dostarczajacej soft
    dla Fortune 500, i swoje wiem.

    Wiem ze jak przychodzi klient to nei pyta sie go ile ma kasy, tylko
    sie z nim siada i ustala co chce. Potem sie pisze "requirements" czyli
    zgrubne wymagania, potem sie zgrubnie ustala ile to bedzie kosztowalo,
    a potem sie okazuje robimy czy nie.

    Byc moze Amerykanie nie wiedza jak to robic i powinni sie uczyc od
    polskich mikrobiznesow, ale ja raczej pozostane przy tym co wiem.

    Teraz zreszta tego ucze studentow - jak wlasnie owe requiremenst robic
    i jak zgrubnie ustalac koszta projektu i jak gadac ze zleceniodawca. I
    mysle ze ich ucze dobrze.

    Zyczac powodzenai w biznesie, pozostaje z szacunkiem

    A.L.

  • 78. Data: 2014-11-25 10:22:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > No to cię oszukali.Te kursy są dla "młodych studentów" zapewne. W
    > dodatku do bani, bo jak widać, z rzeczywistością nie mają wiele
    wspólnego.

    Oj nie nadymaj się tak, A.L. akurat ma trochę racji.
    Model "biznesowy", który bronisz to na dłuższą metę prowadzi do
    nieuzasadnionych (względem realnych kosztów zleceniobiorcy) wysokich
    cen za pewne usługi, kreuje tzw. cenę rynkową. W efekcie mamy coś
    takiego, że proponując coś korporacji nie można zejść bardzo z tzw.
    "rynkowej ceny" bo korporacja zobaczy podejrzenie tanią ofertę to
    jest to lipa i uznają propozycje za niepoważną.
    Oczywiście nieuzasadniona wysoka "cena rynkowa" pasi zleceniobiorcom
    i tak to błedne koło się nakręca, tylko czasami zleceniobiorca staje
    się zleceniodawcą....

    --
    Marek

  • 79. Data: 2014-11-25 11:31:40
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    to wszystko można streścić jednym stwierdzeniem:
    "znaczy w eu wszystko jest poustawiane"... to o tych cenach nie mających
    związku z rzeczywistością... mnie to ciekawi jak przepływają cenniki -
    czyżby tu pojawiał się nowy wątek po/eu... tak zwani kolesie, co
    wieczorkiem w pubie przy piwku ustawiają co tylko można ustawić?

    wszystko to bardzo ciekawe, więc założyłem o tym stronkę jakby Ktoś
    chciał się przyłączyć...

  • 80. Data: 2014-11-25 14:02:41
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Najtańszą, najdroższą, najlepszą, najgorszą - JEDYNĄ.

    > I wydali 0.12% budżetu wyborów na program. Jakość adekwatna do ceny.
    > Wszystko można zrobić szybko, dobrze lub tanio. Dwa z trzech, nigdy
    > wszystko na raz.

    > 49% to cena.

    > Tylko za co? W PKW jest zatrudnione 380 osób - co oni, do kwy nędzy!,
    > tam robią? Oprócz tego jest KBW, łączny z PKW roczny budżet coś pod 50
    > milionów podchodzi. Mając taką kasę są w stanie sami tworzyć dowolne
    > programy. Ale wtedy trzeba przyjąć pełną odpowiedzialność.

    Ale sekretarz PKW mówił, ze aby stworzyć taki program to trzeba mieć
    dobrej klasy informatyków, a przy pensjach które oni oferują to takich
    się nie da ściągnąć. Czyli przy okazji podsumował tych w tej chwili
    zatrudnionych, że są do niczego :)

    --
    pozdrawiam
    MD