  • 11. Data: 2014-05-23 20:33:25
    Temat: Re: Zlamanie hasla bios :)
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-05-23 19:23, Michal M. Lechanski pisze:

    > Jakieś 3-4 lata temu mieliśmy w pracy podobny problem z laptopem HP.
    > Po kilku próbach "chałupniczych" skontaktowaliśmy się z serwisem. Po
    > dostarczeniu im numeru seryjnego i dowodu zakupu mailem przyszedł
    > program, który uruchomiony z poziomu dos zresetował bios.
    > Program nie działał na innym laptopie tego samego modelu.

    W Dell'ach to dopiero była ciekawostka, bo przy zakładaniu hasła na HDD
    było to hasło kodowane przy użyciu numeru Service Tag (numer seryjny)
    laptopa.
    Więc przekładka takiego dysku do identycznego laptopa z innym ServiceTag
    nie dawała możliwości odkodowania dysku wpisanym hasłem :)
    W razie padu płyty trzeba było zamawiać w serwisie płytę z
    zaprogramowanym Service Tag identycznym jak w padniętym. Inaczej dane
    papa. Jeżeli to było Dell + dysk Hitachi to zdecydowanie papa.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2014-05-26 11:38:24
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > IBM w ThinPadach "resetował" hasło przez wymianę płyty głównej.
    > Jak tam teraz to wygląda we współczesnych sprzętach?

    Mam poleasinowego T60, który miał hasło do pełnego dostępu do biosa, ale
    w używaniu nie przeszkadzało. Czyściłem lapka wewnątrz, niechcący
    rozłączyłem baterię i od tego czasu każde włączenie to trzy próby na
    wpisanie hasła. Tego nie znałem, sprzedawca z allegro też nie był w
    stanie skontaktować się ze swoim dostawcą. Słowem DUPA, laptop jako
    deska do krojenia. W internecie znalazłem stronkę gościa, którzy rzekomo
    potrafi to zrobić. Wysyłać lapka nie chciałem, a że tylko 50km ode mnie,
    więc wsiadłem w samochód, w domu u tego gościa spiłem kawę, a on w
    międzyczasie (ale w innym pomieszczeniu) coś pogrzebał i po pół godziny
    oddal laptopa bez hasła, BIOS całkowicie odblokowany (dał się nawet
    później zaktualizować) a ja wyszedłem lżejszy o stówkę.
    Prawdopodobnie podczepił się jakoś pod odpowiednią kość na płycie,
    sczytał i zdekodował hasło, potem je usunął - w środku nie ma żadnych
    śladów ingerencji. W każdym razie - dobra robota za dobre pieniądze.