  • Data: 2014-05-26 11:38:24
    Temat: Re: Zlamanie hasla bios :)
    Od: ikov <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > IBM w ThinPadach "resetował" hasło przez wymianę płyty głównej.
    > Jak tam teraz to wygląda we współczesnych sprzętach?

    Mam poleasinowego T60, który miał hasło do pełnego dostępu do biosa, ale
    w używaniu nie przeszkadzało. Czyściłem lapka wewnątrz, niechcący
    rozłączyłem baterię i od tego czasu każde włączenie to trzy próby na
    wpisanie hasła. Tego nie znałem, sprzedawca z allegro też nie był w
    stanie skontaktować się ze swoim dostawcą. Słowem DUPA, laptop jako
    deska do krojenia. W internecie znalazłem stronkę gościa, którzy rzekomo
    potrafi to zrobić. Wysyłać lapka nie chciałem, a że tylko 50km ode mnie,
    więc wsiadłem w samochód, w domu u tego gościa spiłem kawę, a on w
    międzyczasie (ale w innym pomieszczeniu) coś pogrzebał i po pół godziny
    oddal laptopa bez hasła, BIOS całkowicie odblokowany (dał się nawet
    później zaktualizować) a ja wyszedłem lżejszy o stówkę.
    Prawdopodobnie podczepił się jakoś pod odpowiednią kość na płycie,
    sczytał i zdekodował hasło, potem je usunął - w środku nie ma żadnych
    śladów ingerencji. W każdym razie - dobra robota za dobre pieniądze.