-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 25 Oct 2012 11:20:23 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Złagodzone przepisy dot. badań technicznych
In-Reply-To: <k69cgs$gpg$1@usenet.news.interia.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1210251054550.2904@quad>
References: <k5qsd7$3ed$1@news.task.gda.pl>
<50812635$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
<k5r9gd$qh6$1@node2.news.atman.pl>
<50813d21$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
<k5rg3o$1l5$1@node2.news.atman.pl> <k5rk25$sh1$4@news.task.gda.pl>
<k64303$viu$1@usenet.news.interia.pl> <k65ggm$1p9$1@node2.news.atman.pl>
<k66cdt$lg1$1@usenet.news.interia.pl>
<1...@1...invalid>
<k66j8o$132$1@usenet.news.interia.pl>
<1...@1...invalid>
<k66pd9$bef$1@usenet.news.interia.pl>
<1...@1...invalid>
<Pine.WNT.4.64.1210241331500.3928@quad>
<k69cgs$gpg$1@usenet.news.interia.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 131
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1351157595 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26686 83.15.167.123:61785
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2469962
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 24 Oct 2012, qnick wrote:
> W dniu 2012-10-24 14:31, Gotfryd Smolik news pisze:
>>
>> Pytanie jest takie: czy przegląd można *przerwać*?
>
> Zgodnie z prawem nie można przerwać bo :
>
> "Dane identyfikacyjne pojazdu po porównaniu stanu faktycznego z danymi
> zawartymi w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub odpowiadającym mu dokumencie
> niezwłocznie zamieszcza się w rejestrze "
>
[...]
> Pozostaje kwestia
> tego ile to jest niezwłocznie :) W praktyce bywa z tym różnie
Poproszę o niepomylenie mnie z Tomem, a w szczególności przytaczanych
argumentacji - tak z przezorności, bo to machinalnie czasem "samo
wychodzi", a nie mam chęci psuć Wam Waszego flejma ;)
Pozostanę na tym, o czym pisałem. (Ja pisałem, nie Tom).
Jak dotąd - nie podałeś przepisu który ZABRANIA przerywania.
Ba, sam wskazujesz że "niezwłoczność" ma ograniczenia praktyczne,
prawne ew. ustali sąd.
Ale "niezwłoczność" nie wyklucza przerywania!
> j.w. bo :
> "4. Po zakończeniu przeprowadzania badania technicznego pojazdu uprawniony
> diagnosta niezwłocznie dokonuje wpisu o wyniku tego badania do rejestru badań
Pytałem, czy badanie można przerwać, można również spytać czy można
je "zawiesić".
IMO wymienione przepisy tego nie wykluczają.
PO ZAKOŃCZENIU badań niewątpliwie trzeba coś tam zrobić ;), ale
na razie mamy "badanie w toku".
I tego toku, znaczy trwania badania, dotyczą moje uwagi :)
> Przegląd możesz zakończyć tylko pieczątką w dowodzie lub wystawieniem
> zaświadczenia z badania.
Ale ja nie pytam jak go ZAKOŃCZYĆ!
Przyjąłeś pewną tezę i kurczowo jej się trzymasz, nie dostrzegając,
że prawo składa się nie tylko z przepisów dotyczących danej czynności,
ale *wszystkich* przepisów razem wziętych (i to nie wszystko, bo
jeszcze do kompletu są "zasady prawne").
Mi wychodzi, że podanie listy zamkniętej w żadnym razie nie skutkuje
wykluczeniem poprzez czynność uboczną.
Taka czynność musi być *zabroniona*, aby powodowała naruszenie
przepisu. Zakazu wprost nie ma.
No to podawałem przykłady "zakazów nie wprost", które mogłyby
powodować podobny skutek, na przykład poprzez zakaz przerywania.
Wychodzi, że takiego zakazu RÓWNIEŻ NIE MA.
Nie wiem jak Tobie, ale mi wychodzi że przegląd można przerwać.
Jednak. A raczej "nadal" - do momentu, aż znajdzie się przepis, który
jawnie zabroni którejś czynności koniecznej do umożliwienia
regulacji w trakcie "przerwy w badaniu".
>> Spory o to, czy - w razie nie dość jasnego wyrażenia przez
>> ustawodawcę - lista czynności jest otwarta, zamknięta czy
>> wykluczająca (znaczy coś spoza listy powoduje wykluczenie)
>> są zawsze ciekawe ;)
>> IMVHO, do wykluczenia potrzebny byłby dodatkowy "hak"
>> w przepisie (np. zakaz przerywania, który nasunął mi się
>> wyżej, oczywiście tylko w roli przykładu takiego "haka").
>
> Wyrażenie jest jasne tylko nie wszyscy mają zdolność czytania ze zrozumieniem
> i nie rozróżniają słów pomiar oraz pomiar i regulacja. Przy pierwszym robisz
> TYLKO pomiar a przy drugim możesz wyregulować dodatkowo niestety przy
> światłach jest tylko pomiar.
Ale to Ty nadinterpretujesz.
Oczywiście, że "pomiar i regulacja" to nie pomiar.
Ale to również nie jest zakaz regulacji.
Za to brak zakazu powoduje, że na razie nie widać przeszkód dla
operacji "pomiar" <przerwa> "regulacja" <koniecz przerwy> "pomiar".
Nie sądzę, że wysuniesz tezę iż diagnoście nie wolno ponowić
pomiaru (że jak zacznie mierzyć i wyjdzie mu, że np. do suwmiarki
mu się śmieć przykleił :P to nie może jej oczyścić i przyłożyć
drugi raz).
No to wygląda, że jak diagnosta CHCE, to przerwę może zrobić.
I tyle.
To, że w przerwie klient sobie każe naprawić/wyregulować coś
w aucie nie stanowi czynności objętej przeglądem!
Jest poza ("w przerwie").
Choć się staram, nie mogę znaleźć dziury w takim podejściu.
Tu jeszcze jedna ważna uwaga: diagnosta NIE MUSI zgodzić się
na przerwę. Ba, WEWNĘTRZNY REGULAMIN danej stacji może mu
tego zabraniać, skutkując sankcjami służbowymi.
Ale to nie będzie wynikało z przepisu!
Na innej stacji może być inaczej.
I tu dochodzimy do sedna: możesz wygonić klienta.
To nie ja będę odpowiadał na pytanie, czy przyjedzie ponownie ;)
>> Inny "hak" - że po rozpoczęciu badania trzeba wystawić zaświadczenie
>> (pozytywne lub negatywne), widzę że też był poruszony, ale nie został
>> literalnie wyrażony, niniejszym to czynię :)
[...]
>
> Raczej po zakończeniu badania i nie zawsze zaświadczenie,
Jednak niewyraźnie napisałem, teraz to widzę - chodziło mi o to,
że do momentu wystawienia zaświadczenia nie wolnoby dopuszczać
do zmiany stanu technicznego pojazdu.
Sądzę że takiego przepisu nie ma (spodziewałbym się, że jak
jest, to byłby w nim zapis "z wyjątkiem przypadku... <i tu
przepis dla wymienianego już 'pomiaru i regulacji'>")
Jeszcze raz: IMO, jeśli ustawodawca LITERALNIE nie zabronił przerywania
badania, to nie zabronił.
Oczywiście, masz 100% racji że "regulacja" nie może być objęta badaniem.
Ale jeśli jest robiona w przerwie badania, trzeba by wykazać, że
coś zabrania bądź regulacji bądź przerwy.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 25.10.12 17:00 Filip
- 25.10.12 19:55 qnick
- 25.10.12 20:20 Tom N
- 25.10.12 20:29 Tom N
- 25.10.12 21:05 qnick
- 25.10.12 21:20 Tom N
- 26.10.12 00:07 Gotfryd Smolik news
- 27.10.12 22:09 nazgul
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=