  • 1. Data: 2013-09-11 20:18:34
    Temat: Złacza F, zaciskane czy nakręcane
    Od: s...@g...com

    Jaka jest różnica w zaciskanych złączach a zagniatanych?
    Nie chodzi o sposób łączenia z kablem tylko o parametry elektryczne.
    Jeśli miałem zagniatane i po zmianach zrobiłem nakręcane na kabel to czy mocno
    popsułem parametry w kablówce?

  • 2. Data: 2013-09-11 20:52:14
    Temat: Re: Złacza F, zaciskane czy nakręcane
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-09-11 20:18, s...@g...com wrote:
> [...]
    > Jeśli miałem zagniatane i po zmianach zrobiłem nakręcane na kabel to czy mocno

    Jezeli dobrze wykonałeś to nic nie popsułeś.

    Włodek

  • 3. Data: 2013-09-11 21:31:46
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-09-11 20:52, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Jezeli dobrze wykonałeś to nic nie popsułeś.

    Ja sobie rozprowadziłem po domu kablówkę i internet UPC na nakręcanych
    (w dodatku dałem rozgałęźnik satelitarny, bo nie miałem takiego
    kablówkowego) i działało z powodzeniem przez kilka lat.

    Potem przyjechał monter i ręce załamał, że F-ki nie są zgodne ze
    standardem UPC, więc wszystkie poobcinał i zagniótł swoje. Wymienił też
    rozgałęźnik sat na prawdziwy kablówkowy, ale zysku żadnego nie widać.
    Net jak był tak jest, cyfrowa tv działa, kolorów lepszych nie ma, basów
    głębszych nie ma :P

  • 4. Data: 2013-09-11 23:14:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze tak:

> [...]
    >
    > Potem przyjechał monter i ręce załamał, że F-ki nie są zgodne ze
    > standardem UPC, więc wszystkie poobcinał i zagniótł swoje.

    Miałem podobnie. Po odbiorze mieszkania (jak jeszcze mi się chciało
    chcieć) porobiłem piękne kabelki a ten burak przyszedł, najpierw rzucił
    zakurzoną wiertarkę na kanapę, pobcinał mi wtyczki i zarobił swoje
    (niby lepsze zaciskane, firmy Bullshit)

    Już chciałem mu pociągnąć z głowki ale pomyślałem. Niech Twój diabeł
    będzie czarniejszy ;) Wlazłem w modem zanotowałem tłumienia i znów
    założyłem swoje. Minęło 11 lat i nadal sygnał jest kul.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2013-09-12 00:04:16
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
[...]

    Różnice w parametrach elektrycznych nowych złącz są praktycznie
    niemierzalne.
    W nakręcanych o wiele częściej następuje pogorszenie styku z ekranem. Złącze
    potrafi też zsunąć się z kabla.
    Jeśli dobrałeś odpowiednie złącza do średnicy kabla i mocno je nakręciłeś,
    to masz ładnych parę lat bezproblemowej eksploatacji.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2013-09-12 03:50:46
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-09-12 00:04, yabba pisze:
> [...]
    > niemierzalne.
    > W nakręcanych o wiele częściej następuje pogorszenie styku z ekranem.

    Bo trzeba nakręcać tak:

    Ekran rozłożyć wzdłuż płaszcza kabla i nakręcać złącze na ekran a nie na
    płaszcz. Potem wystający nadmiar ekranu zwyczajnie obciąć. Wtedy
    dociśnięcie jest takie, że kontakt elektryczny jest idealny i nic się
    nie zsunie.

  • 7. Data: 2013-09-12 06:00:29
    Od: s...@g...com

    Ktoś mi powiedział że zakręcane F-ki silnie tłumią sygnał zwrotny, ale nie wiem ile w
    tym prawdy.
    U mnie doczepił sie do kabla, który przychodził z zewnątrz.
    Czy są jakieś specjalne kable do kablówki? Ja miałem zwykły ekranowany RG-6 taki jak
    np do SAT

  • 8. Data: 2013-09-12 07:51:19
    Temat: Odp: Złacza F, zaciskane czy nakręcane
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Mój kolega przerabiał to w zeszłym tygodniu. Zamówił sobie UPC bo Vectra go
    olała w jakiś tam sposób. Przyszedł monter i rzucił się na złączki jak
    oszalały. Potem się tłumaczył, że jest podwykonawcą i ma to w umowie. Jakby
    go sprawdzili i stwierdzili złe złącza to płaci 500zł umownej kary.

    PC

  • 9. Data: 2013-09-12 09:58:52
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
    Ktoś mi powiedział że zakręcane F-ki silnie tłumią sygnał zwrotny, ale nie
    wiem ile w tym prawdy.

    Silnie tłumią jak wejdzie korozja. Kablówki zakładają złącza zaciskane, bo
    minimalizują ilość miejsc statystycznej usterki. Przy setkach tysięcy złącz
    w sieci, złacza zaciskane przyczyniają się do znacznego zmniejszenia ilości
    usterek.
    Jeśli sam dobrze założyłeś złącza, to będa Ci dobrze działać. W przypadku
    problemów sam je sobie poprawisz.

    U mnie doczepił sie do kabla, który przychodził z zewnątrz.
    Czy są jakieś specjalne kable do kablówki? Ja miałem zwykły ekranowany RG-6
    taki jak np do SAT

    Kable RG-6 są w różnych wykonaniach. Jeśli masz taki prawdziwy kabel do SAT,
    z ekranem plecionym i folią, to jest OK.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2013-09-12 10:00:21
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > płaszcz. Potem wystający nadmiar ekranu zwyczajnie obciąć. Wtedy
    > dociśnięcie jest takie, że kontakt elektryczny jest idealny i nic się nie

    Tylko tak się poprawnie zakłada złącza nakręcane.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba