  • 61. Data: 2018-03-17 19:09:21
    Temat: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-17 o 18:56, Shrek pisze:

    > A wiesz, że nie muszę zaglądać do googla, bo tak się składa, ze z
    > warszawskiej KM korzystam?

    iesla-tylko-autobusy-elektryczne-i-na-gaz/

    > I ile ich _jeździ_ ?

    Nie liczyłem. Wychodzę na przystanek koło domu i podjeżdża elektryczny 222.

  • 62. Data: 2018-03-17 19:20:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2018 o 19:09, Poldek pisze:

    > Nie liczyłem. Wychodzę na przystanek koło domu i podjeżdża elektryczny 222.

    No to jesteś bardzo reprezentatywny - to jest jedyna linia obsługiwana
    regularmnie przez elektryki;) Ale akurat nie te ursusy.

    Shrek

  • 63. Data: 2018-03-17 19:39:41
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Trybun" wrote in message

    > Jak zatankuje letni olej napedowy i nie zuzyje go do czasu mrozow to
    > wytraci sie parafina i klopot.
    > A co z sytaucja odwrotna? Zatankuje w zimie olej napedowy i bede malo
    > jezdzil wiec gdy przyjda wysokie temperatury to w baku nadal bedzie zimowe
    > paliwo. Jakie sa tego minusy? Moga sie brac z tego jakies problemy?

    > Pieprzenie, panie kolego. W PRLu nikt nie słyszał o zimowym ON,

    Słyszał, słyszał. Tyle, że w np. w Warszawie tylko jedna stacja sprzedawała
    tzw. ON arktyczny (na Wawelskiej)

    > były 25stopniowe mrozy a mój dieselek w Oplu Rekordzie nigdy nie odmówił
    > współpracy.

    Mój Opel Rekord dwukrotnie. Raz ewidentnie po zatankowaniu kiepskiego
    paliwa - zdechł 2km od stacji. Następnego dnia było trochę cieplej i
    odpalił bez problemu. Drugi raz przy -26 w Krynicy Górskiej. Żeby było
    śmieszniej - odpalił bez problemu, a zdechł przy próbie ruszenia.

    > Co w osobówkach wtedy było extra ( a teraz nie ma, bo paliwo musi być
    > zimowe) że nie zamarzały?

    Może miałeś grzałkę pod filtrem, o której nawet nie wiedziałeś? Jeden z
    moich Rekordów miał, ale niestety ogołoconą z instalacji, a żaden elektryk
    nie wiedział, jak ją podłączyć.

    --
    Axel

  • 64. Data: 2018-03-17 21:36:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 17 marca 2018 18:19:01 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > Nie trzeba nic wymieniać. Wystarczy przetopić diezele na łyżeczki.
    Pisze to człowiek który wprowadził do ekosystemu kolejnego nowego blachosmroda
    I w dodatku zamiast kupić mniej trującego diesla z euro6 to kupił bardziej trującego
    benzyniaka z euro6
    No i nie zutylizował poprzednio używanego blachosmroda

  • 65. Data: 2018-03-17 23:28:07
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-17 o 19:20, Shrek pisze:

    > No to jesteś bardzo reprezentatywny - to jest jedyna linia obsługiwana
    > regularmnie przez elektryki;) Ale akurat nie te ursusy.

    Tramwaje są też mało reprezentatywne.

  • 66. Data: 2018-03-18 06:55:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2018 o 23:28, Poldek pisze:

    > Tramwaje są też mało reprezentatywne.

    Jako przykład elektrycznego autobusu?

    Te ursusy to już dojechały?

    Shrek

  • 67. Data: 2018-03-18 21:02:57
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 17-03-2018 o 10:40, Trybun pisze:

    > Pieprzenie, panie kolego. W PRLu nikt nie słyszał o zimowym ON, były
    > 25stopniowe mrozy a mój dieselek w Oplu Rekordzie nigdy nie odmówił
    > współpracy. Co w osobówkach wtedy było extra ( a teraz nie ma, bo paliwo
    > musi być zimowe) że nie zamarzały? bo sam pomagałem kierowcy Jelcza
    > dostać się do filtra, który okazał się być "zapchany" paliwem..

    W PRL-u były stacje, które nie słyszały o ON zimowym i w zimie
    sprzedawały ON letni. ;) Miałeś szczęście tankować na stacji, która
    miała ON zimowy lub miałeś podgrzewacz filtra paliwa.
    W latach 80-tych do ON w zimie dolewało się benzyny, denaturatu,
    miksolu, nafty, żeby była szansa na jazdę.

    yabba

  • 68. Data: 2018-03-18 21:06:14
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 15-03-2018 o 22:03, Marcin pisze:
> [...]
    > jezdzil wiec gdy przyjda wysokie temperatury to w baku nadal bedzie
    > zimowe paliwo. Jakie sa tego minusy? Moga sie brac z tego jakies problemy?

    Bez znaczenia, niczym się nie przejmuj.

    yabba

  • 69. Data: 2018-03-19 08:01:40
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-03-16 o 11:40, Poldek pisze:
    > Janusze zapewne tak, ja wymieniłem w ekosystemie jedną sztukę samochodu
    > u Euro2 na jedną sztukę samochodu z Euro6.

    Nie ekscytuj się tak bardzo tym Euro6 - kopiłeś Golfa, więc jakie Euro
    on spełnia to się dopiero dowiesz ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak