-
21. Data: 2018-03-16 13:49:53
Temat: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 15.03.2018 o 22:03, Marcin pisze:
> zimowe paliwo. Jakie sa tego minusy? Moga sie brac z tego jakies problemy?
To nie kalesony, żeby Ci w upał był z gorąco. Jakbyś sprawdził skład
paliwa do diesli, to byś się zdziwił ile oprócz węglowodorów jest tam
różnych szuwaksów. Dodatek przeciw wytrącaniu parafiny to przy nich mały
pikuś.
Jacek
-
22. Data: 2018-03-16 14:06:57
Temat: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2018-03-16 o 13:27, J.F. pisze:
> Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:p8gb69$sf$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2018-03-16 o 12:19, cef pisze:
>>>> Diezle powinny zostać przetopione na łyżeczki.
>>
>>> Powoli widać, że lobby antywysokoprężne słabnie.
>>> Już tylko w usenecie taki słaby pisk.
>
>> Dlatego Toyota niedawno oficjalnie podała, że zaprzestaje produkcji
>> samochodów osobowych z silnika mi dezela.
>
> Toyocie latwo mowic, bo ma gotowe rozwiazanie hybrydowe.
> Wrecz idealna sytuacja dla nich :-)
Łatwiej jest się wycofać z dezela, jeżeli przez lata ciężko się
pracowało nad inną, całkowicie nowatorską technologią, czyli hybrydą. To
jest oczywiście bardzo łatwe. Zresztą to nieistotne. Toyota
przewidziała, że wraz ze wzrastającym i nawarstwiającym się zatruciem
środowiska będzie rósł opór wobec dezeli i na to się zaczęła
przygotowywać odpowiednio wcześniej. Toyota zrobiła też model samochodu
zeroemisyjnego, napędzanego wodorem. Więc ma "łatwo".
> Ale
> -czyzby tez mieli cos za uszami i ich diesle byly naciagane, skoro tak
> sie z nich wycofuja ? :-)
>
Może tak, może nie. Bardzo dobrze, że się wycofują. Porsze też się
wycofuje. Nadal są tacy, co idą w zaparte i próbują w końcówce drugiej
dekady XXI wieku sprzedawać dezele.
> -nigdy nie chcieli tych hybryd robic z dieslem, ciekawe czemu ... a
> przeciez w hybrydzie moza pracowac w stabilniejszych warunkach, niczym
> na tescie.
Wcześniejsze generacje hybryd Toyoty miały generator napędzany dezelem.
Wycofali się z tego.
-
23. Data: 2018-03-16 14:09:34
Temat: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2018-03-16 o 13:49, Jacek pisze:
> W dniu 15.03.2018 o 22:03, Marcin pisze:
>> zimowe paliwo. Jakie sa tego minusy? Moga sie brac z tego jakies
>> problemy?
> To nie kalesony, żeby Ci w upał był z gorąco. Jakbyś sprawdził skład
> paliwa do diesli, to byś się zdziwił ile oprócz węglowodorów jest tam
> różnych szuwaksów. Dodatek przeciw wytrącaniu parafiny to przy nich mały
> pikuś.
Ciekawa lektura
https://autokult.pl/9882,spaliny-silnikow-co-zawiera
ja-i-jak-to-wplywa-na-czlowieka-2
-
24. Data: 2018-03-16 14:24:46
Temat: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>
Kris w
<news:aca437a3-cbd7-47d1-bff5-f96e7bffd141@googlegro
ups.com>:
> W ubiegłym tygodniu w trójmiescie widziałem autobus komunikacji miejskiej z jeszcze
"czarnymi" tablicami
"Czarne tablice śmierci"
> To ile on już lat minimalnie ma?
Za mało, by dostać "żółte z czarnymi literami śmierci"
MSPANC
--
'Tom N'
-
25. Data: 2018-03-16 14:27:17
Temat: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>
Poldek w
<news:p8g6kb$htd$1@node2.news.atman.pl>:
> W mojej rodzinie nie używa się diezeli.
Co to są te *diezele*?
--
'Tom N'
-
26. Data: 2018-03-16 14:45:19
Temat: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 16.03.2018 o 11:34, Poldek pisze:
> Tak, ten z Euro 5 ma silnik na benzynę. W mojej rodzinie nie używa się
> diezeli.
Czemu - przecież mają euro6:P
Shrek
-
27. Data: 2018-03-16 14:49:25
Temat: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2018-03-16 o 14:45, Shrek pisze:
> W dniu 16.03.2018 o 11:34, Poldek pisze:
>
>> Tak, ten z Euro 5 ma silnik na benzynę. W mojej rodzinie nie używa się
>> diezeli.
>
> Czemu - przecież mają euro6:P
Bo spaliny z dezela z Euro 6 są bardziej trujące, niż spaliny z
samochodu benzynowego z Euro 6.
Jako ciekawostkę dodam, że motocykl z Euro 6 zatruwa wielokrotnie
silniej, niż samochód z Euro 6.
-
28. Data: 2018-03-16 15:02:34
Temat: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 16.03.2018 o 14:49, Poldek pisze:
> Bo spaliny z dezela z Euro 6 są bardziej trujące, niż spaliny z
> samochodu benzynowego z Euro 6.
Znaczy, że normy euro są z d4?
> Jako ciekawostkę dodam, że motocykl z Euro 6 zatruwa wielokrotnie
> silniej, niż samochód z Euro 6.
Nie wydaje mnie się. Motocykl z euro 6 napewno truje nieskończenie
mniej, bo motocykle obowiązuje norma n pojazy niehomologowane czyli
aktualnie euro4.
Shrek
-
29. Data: 2018-03-16 15:09:09
Temat: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2018-03-16 o 15:02, Shrek pisze:
> W dniu 16.03.2018 o 14:49, Poldek pisze:
>
>> Bo spaliny z dezela z Euro 6 są bardziej trujące, niż spaliny z
>> samochodu benzynowego z Euro 6.
>
> Znaczy, że normy euro są z d4?
>
>> Jako ciekawostkę dodam, że motocykl z Euro 6 zatruwa wielokrotnie
>> silniej, niż samochód z Euro 6.
>
> Nie wydaje mnie się. Motocykl z euro 6 napewno truje nieskończenie
> mniej, bo motocykle obowiązuje norma n pojazy niehomologowane czyli
> aktualnie euro4.
Faktycznie. Nowe motocykle, które teraz wyjeżdżają z fabryk na drogi są
robione według normy emisji spalin Euro 4!
Wydawałoby się, że motocykl, jako mniejszy pojazd powinien mniej
zatruwać środowisko, a tymczasem zatruwa bardziej, Normy dopuszczają
większe trucie. Odrębna sprawa, że wielu motocyklistów za swoje ciężko
zarobione pieniądze usuwa fabryczne układy wydechowe z katalizatorami i
tłumikami i w to miejsce montuje tzw. "sportowy" (co to ma wspólnego ze
sportem?) układ wydechowy, który nie ma katalizatora, ani tłumika. Taki
Motocyklista truje wielokrotnie bardziej zarówno spalinami, jak też
zanieczyszczając środowisko nadmiernym hałasem.
-
30. Data: 2018-03-16 15:19:03
Temat: Re: Zimowy diesel wiosna lub latem?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 16.03.2018 o 15:09, Poldek pisze:
>> Nie wydaje mnie się. Motocykl z euro 6 napewno truje nieskończenie
>> mniej, bo motocykle obowiązuje norma n pojazy niehomologowane czyli
>> aktualnie euro4.
>
> Faktycznie.
No widzisz. Tak się rozpędziłeś w swojej agitce za benzyną euro6 że już
nawet nie ogarniasz czego te normy dotyczą.
BTW - mój spełnia normę euro 0 i na ostatnim przeglądzie chieliśmy
sprawdzić co moto w wieku chrystusowym wydala, ale okazało się, że sonda
w odbyt nie wchodzi;)
Shrek