  • Data: 2010-11-04 19:25:57
    Temat: Re: Zimówki 225/40/R18?
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 4 Nov 2010 18:47:44 +0100, moon na pl.misc.samochody napisał(a):

    > a spece i tak się z was śmieją:
    > http://www.opony.com.pl/artykul/czy-wezsze-opony-na-
    zime-sa-lepsze/?id=18

    Jasne. ABS i inne cuda działają tylko dobrze z jednym rozmiarem opony ...
    Panowie mylą drastyczną zmianę obwodu koła, od samej zmiany rozmiaru, z
    zachowaniem niewielkiej różnicy. Skoro producent mojego paścia homologowal
    trzy rozmiary : 225/45/17, 205/55/16 i 195/65/15 to systemy muszą działać
    tak samo, niezależnie od tego jaką akurat mam oponę. Oczywistym jest, że
    nie należy zmieniać dowolnie rozmiarów opon, a poruszać się w ramach
    określonych przez producenta. Ja letnie mam 225/45/17 a zimowe 195/65/15 -
    i obydwa rodzaje opon są optymalnie dobrane do warunków.

    Węższy rozmiar opony ma jeszcze jedną zaletę - większy profil, co przydaje
    się w warunkach kraterogennych - większa możliwość amortyzacji przez samą
    oponę.

    "Przejrzałem go na wskroś, wiem, kto za nim stoi. Stanisław Jerzy Lec"