  • Data: 2010-09-22 11:45:39
    Temat: Re: Zimowe opony
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zośka" <Z...@...pl> napisał w
    > Moje pytanie odnośnie przydatności w zimnie letnich GY
    > wzięło sie stąd, że przeglądając Internet znalazłam
    > opinie, że zarówno letnie jak i zimowe opony bywają różne
    > i że czasami te letnie są całkiem wystarczające na zimę.

    Zdecydowanie tak wlasnie jest - jedne letnie daja rade na sniegu,
    inne nie daja.

    Problem jest jak sie dowiadujesz ze nie daja juz na latarni, albo
    na pieszym ..

    > Nie wiedziałam, że przy tych samych felgach mogą być
    > istotne różnice w szerokości opon.

    Opona jest z gumy - o pare mm sie ugnie :-)

    > Ktoś tu pisał, ze powinny być węższe niż letnie. To znaczy jakie?
    > (mój rozmiar wg opisu: 185/65/15)

    Na moj gust to wazniejsze zeby byly wyzsze - bo porzadna zima kazdy
    centymetr przeswitu sie liczy.
    A wysokosc profilu to jest 65%*185mm.

    Czyli jesli chcesz wezsze to raczej bym sugerowal 175/70/15. Nie
    wiem czy takie robia i czy to popularny rozmiar.
    W popularnym i wybor wiekszy i ceny potrafia byc lepsze.

    > Jeszcze problem z miejscem wymiany, a przede wszystkim
    > przechowywania.

    No to moze poczekaj do pierwszego sniegu i sprawdz na jakims placu
    jak sie zachowuje auto .. a na przyszlosc kup caloroczne.

    J.