  • 43. Data: 2017-11-28 05:01:16
    Temat: Re: Zimowe czy całoroczne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Biorąc pod uwagę dziwne pytanie uznałem że gdzieś wkradł się błąd.

    Błednie uznałes.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 42. Data: 2017-11-28 05:01:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > To juz ty musisz wiedziec na jakich jezdziles i czy to tylko styl
    > jazdy byl inny.

    ale ja wiem i od poczatku pisałem ze był inny.
    To ty sugerowałes ze to opony.

    > Czemu cos nie tak ?
    > Dawniej wiedzialem, ze jak mocno zahamuje, to sie kola poslizgna.
    > I bylem przygotowany na odpuszczenie.
    >
    > Teraz to wiem ze ABS za mnie odpusci :-)
    >
    > Tak czy inaczej - doprowadzic opony do poslizgu na mokrej jezdni
    > latwo.
    > Na suchym to juz nie zawsze ...

    Ja uwazam, ze jak ktos jezdzi w ten sposób, na granicy, nie zostawiajac
    sobie odpowiedniego marginesu bezpieczenstwa to to nie jest zbyt madre.
    Droga to nei tor wyscigowy i w 99% przypadków nie ma potrzeby ostrego
    hamowania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 41. Data: 2017-11-28 05:01:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik TomN n...@i...dyndns.org.invalid ...

    > Mogles tatu się nie pchać...

    > Ej, czy wiesz co to znaczy SIC?

    > Musk ze zmień -- papa!

    Było pite?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 44. Data: 2017-11-28 15:07:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-28 o 05:01, Budzik pisze:

    > Błednie uznałes.

    :-)

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2017-11-28 17:03:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >ale ja wiem i od poczatku pisałem ze był inny.
    >To ty sugerowałes ze to opony.

    Jako alternatywna mozliwosc.

    >Ja uwazam, ze jak ktos jezdzi w ten sposób, na granicy, nie
    >zostawiajac
    >sobie odpowiedniego marginesu bezpieczenstwa to to nie jest zbyt
    >madre.

    A kto powiedzial, ze bez marginesu ?

    >Droga to nei tor wyscigowy i w 99% przypadków nie ma potrzeby ostrego
    >hamowania.

    Na mokro to ono nie jest znow takie ostre :-)

    Ale wlasnie o to chodzi - hamujesz na poczatku mocno, zeby potem nie
    byc zaskoczonym, ze margines sie skonczyl :-)

    J.

  • 46. Data: 2017-11-28 20:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A kto powiedzial, ze bez marginesu ?

    > Na mokro to ono nie jest znow takie ostre :-)
    >
    > Ale wlasnie o to chodzi - hamujesz na poczatku mocno, zeby potem nie
    > byc zaskoczonym, ze margines sie skonczyl :-)

    Co i tak jest dziwne ze masz takie potrzeby w normalnym ruchu.
    Nie pamietam kiedy włączył mi sie ABS na mokrej nawierzchni.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 47. Data: 2017-11-28 20:36:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Co i tak jest dziwne ze masz takie potrzeby w normalnym ruchu.
    >Nie pamietam kiedy włączył mi sie ABS na mokrej nawierzchni.

    A gdzie Ty widzisz potrzebę ?
    Mam ABS, to sobie uzywam, co sie ma marnowac :-)

    J.

  • 48. Data: 2017-11-29 08:03:35
    Od: p...@g...com

    --Mam ABS, to sobie uzywam, co sie ma marnowac :-)

    trzeba sprawdzic czy uklad dziala bo np w Pasku B5 kolesiowi zle odpowietrzyli uklad
    po wymianie plynu hamulcowego i ABS nie dzialal co niestety wyszlo dopiero podczas
    awaryjnego hamowania

  • 49. Data: 2017-11-29 10:31:52
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-11-26 o 13:00, Budzik pisze:
    > Punto. Autko które maks robi 5.000. Oczywiscie 90% w miescie plus
    > najczesciej latem jeden wyjazd nad morze.
    > Jezdzi nim kobieta SIC bardzo nieagresywnie.
    > Trzeba zmienic opony bo stare juz prawie łyse.
    >
    > Co kupic - całoroczne czy zimowe?
    >
    > Tak mysle, ze zimowki niby troche gorzej trzymaja na deszczu ale przy
    > jezdzie cywilnej nie powinno to miec zadnego znaczenia.
    > Z drugiej strony zimowki w razie sniegu duzo lepiej sobie poradza niz
    > całoroczne.
    > co byście założyli?

    Jeździłem na zimówkach małym samochodem, może nie w lecie, ale w maju.
    Jeździło się, jakby opony były z jakiegoś żelu, zwłaszcza przy hamowaniu
    się to czuło. No i na ostrych zakrętach jakoś tak odpływały (nie
    ślizgały, tylko jakby odpełzały) za bardzo w bok. Opony Dębica Frigo
    directional chyba 155/65R13.
    Może szerszych oponach i w innym modelu nie ma takiego efektu.