  • 1. Data: 2020-12-03 11:11:17
    Temat: Zima zla
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dzis zima zaskoczyla wroclawskich drogowcow wczesniej niz spodziewali
    sie, ze ich zaskoczy :-)
    Miasto biale.
    A jeszcze wczoraj zapowiadali ocieplenie :-)

    A was tez zaskoczyla, czy zmieniliscie opony ? :-)

    Caloroczne Debice ... kiepsko wypadly. ABS mial co robic.

    I nie wiem - wina zuzycia, a tylko polowiczne, czy snieg jakis
    wyjatkowo sliski - a sliski, buty czuja, chyba przymrozilo pod
    sniegiem.

    Koledzy z Wroclawia - jak Wam sie zimowki dzis sprawowaly ?

    J.

  • 2. Data: 2020-12-03 11:29:16
    Temat: Re: Zima zla
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/12/2020 11:11, J.F. wrote:
    > A was tez zaskoczyla, czy zmieniliscie opony ? :-)

    Zmieniłem, ale coś czuje że ostatni raz. Czas na całoroczne, skoro mamy
    mieć tutaj tropiki za jakiś czas.

    > Caloroczne Debice ... kiepsko wypadly.

    Czy ja wiem, zimowe na lodzie też kiepsko wypadają. Nowe Goodyear
    slizgają się jak łyżwy jesli wilgoć na asfalcie przymarznie.

  • 3. Data: 2020-12-03 12:51:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 03/12/2020 11:11, J.F. wrote:

    >Zmieniłem, ale coś czuje że ostatni raz. Czas na całoroczne, skoro
    >mamy mieć tutaj tropiki za jakiś czas.

    Ja do tego doszedlem dawno temu, choc glownie z lenistwa.
    Wychodzi na to, ze Europejczycy podobnie mysla.

    Tylko teraz mam mieszane uczucia - czy te Debice dobre zima, czy nie.
    Kiedys sprawdzilem w prawdziwie narciarskich warunkach i IMO - bardzo
    dobre byly.

    >Czy ja wiem, zimowe na lodzie też kiepsko wypadają.

    No wlasnie - i nie mam porownania ...

    J.

  • 4. Data: 2020-12-03 13:08:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/12/2020 12:51, J.F. wrote:
    > Tylko teraz mam mieszane uczucia - czy te Debice dobre zima, czy nie.

    Tak sobie myślę - w całym tym gadaniu o sezonowych oponach chodzi o
    kilka detali:
    a) letnie mają mnieć mniejsze opory i odprowadzać wodę
    b) zimowe mają lepiej odpowradzać śnieg i wodę
    c) obie mają mniej się ścierać w swoim zakresie temperatur.

    Jesli oleję a), to moge mieć opony b) na cały rok, byle by się nie
    ścierały za szybko. Nie wymyślono nic lepszego od gumy? Jakieś silikony?
    Kompozyty?

    Jakoś ta ewolucja powolna... czekałem też na opony bez powietrza, te z
    blaszkami i ... gdzieś je wcieło jesli chodzi o konsumenta.

    > No wlasnie - i nie mam porownania ...

    Nie ma co porównywać, kiedy samochód kręci sie jak bączek :D

  • 5. Data: 2020-12-03 15:06:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 03/12/2020 12:51, J.F. wrote:

> [...]

    >Jesli oleję a), to moge mieć opony b) na cały rok, byle by się nie
    >ścierały za szybko. Nie wymyślono nic lepszego od gumy? Jakieś

    Imo - ta "guma" to juz bardziej z nazwy. Cholera wie, z czego oni to
    robia ...

    >Nie ma co porównywać, kiedy samochód kręci sie jak bączek :D

    No ale moj nie wykrecil, bo zwolnilem, inne tez nie wykrecily, wiec
    nadal nie mam porownania :-)
    A nawet jakby inni krecili ... to pewnie opon nie zmienili, frajerzy
    :-P

    Moze nadejdzie sezon narciarski, to znow bede mial jakies bezposrednie
    porownanie :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-12-03 17:14:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.12.2020 o 12:51, J.F. pisze:

    > Tylko teraz mam mieszane uczucia - czy te Debice dobre zima, czy nie.
    > Kiedys sprawdzilem w prawdziwie narciarskich warunkach i IMO - bardzo
    > dobre byly.

    Bo frigo miały opinie doskonałych na śnieg i chujowych na mokre. Ja
    wziąłem w końcu frigo 2hp - czyli zupełnie inną niż dawne firgo i na
    razie potwierdzam (choć w sumie to żadna nowość), że na mokre to jest
    gorsza od letniej.

    > No wlasnie - i nie mam porownania ...

    Na lodzie to każde bez kolców wypadają tragicznie.

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2020-12-03 17:18:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.12.2020 o 15:06, J.F. pisze:

    > Imo - ta "guma" to juz bardziej z nazwy. Cholera wie, z czego oni to
    > robia ...

    Z kauczuku, krzemionki, sadzy i stosunkowo nie wielu wagowo "ulepszaczy".

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2020-12-03 18:25:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-12-03 o 11:29, heby pisze:

    > Zmieniłem, ale coś czuje że ostatni raz. Czas na całoroczne, skoro mamy
    > mieć tutaj tropiki za jakiś czas.

    Ja też, na całoroczne :)

    Całoroczne CrossClimate+
    Poszły po białym na stromym podjeździe jak wściekłe (Wałbrzych więc tu
    jest "lepiej" jeśli chodzi o śnieg i górki), zero dyskomfortu.

    Zadowolonym :)

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2020-12-03 19:23:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.12.2020 o 18:25, Irokez pisze:

    > Całoroczne CrossClimate+
    > Poszły po białym na stromym podjeździe jak wściekłe (Wałbrzych więc tu
    > jest "lepiej" jeśli chodzi o śnieg i górki), zero dyskomfortu.

    Lepiej powiedz jak one w lato w porównaniu z letnimi z tej samej półki
    czyli wysokiej?

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-12-04 12:42:45
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 2020-12-03 o 19:23, Shrek pisze:

    > Lepiej powiedz jak one w lato w porównaniu z letnimi z tej samej półki
    > czyli wysokiej?

    Jako użytkownik ujeżdżający je drugi rok powiem, że latem wypadają
    bardzo przyzwoicie, dostarczając wrażeń typowych dla opony letniej.
    Zużywają się wyraźnie wolniej, niż przeciętna opona całoroczna.