  • Data: 2011-01-06 00:23:16
    Temat: Re: Zim? samochód pali wiecej, bo...
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    to pisze:

    > Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To
    > ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia się w odniesieniu do
    > przebytej odległości, a nie czasu.

    Przykład - trasa 10km:
    lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
    zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

    Odległość przebyta taka sama, obroty te same (choć obciążenie może być
    inne), a silnik spalił paliwa więcej. Powód - poprzez wolniejszą jazdę
    pracował dłużej... :) Czepiasz się skrótów myślowych?

    Pomijam, że w zimę 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.