  • 271. Data: 2021-09-08 14:45:05
    Temat: Re: Ziew...
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.09.2021 o 18:11, heby pisze:

    > Wiem dwie nastepujące rzeczy:
    > 1) podzielniki ciepła są gówniane
    > 2) liczniki pradu nie są gówniane
    >
    > Innymi słowy technologia oparta o 2) ma szansę.

    A ciepłomierze? I na co?

  • 272. Data: 2021-09-08 15:13:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/09/2021 14:45, ii wrote:
    > A ciepłomierze? I na co?

    Na nic. Ciepłomierze pojawiły się tu tylko jako abstrakt pojęcia
    "dzielimy się energią". Skoro kaloryfery działają, to foto też by mogło.

  • 273. Data: 2021-09-08 15:19:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/09/2021 14:40, ii wrote:
    > No ale to przecież możesz. Tylko trzeba obrócić pieniądzem: dostać zwrot
    > z produkcji pomniejszony o koszt przekazywania i zapłacić tym zwrotem w
    > innym miejscu.

    Tak i to powoduje zbędne księgowanie i naliczanie danin.

    > MZ demonizowanie kwestii. Ostatnio jakiś artykuł czytałem jak to ktoś
    > właśnie wyśmiał zwalanie winy przez zakłady na elektryki.

    No też wyśmiewam.

    > MZ ... banknoty narodowego banku polskiego są prawnym środkiem
    > płatniczym.

    Bitcoiny pewnie też.

    PayU pewnie też.

    Przelewy pewnie też.

    > Jak wyżej. To oczywiście nie jedyne środki płatnicze, ale
    > ... jest coś takiego jak program lojalnościowy. Płacenie złotówką jest
    > trochę jak udział w takim programie. Wymyślanie kolejnych programów
    > lojalnościowych na każdą okazję absurdalne jest. Ja bym chciał normalnie
    > podejść o ładowarki, samochód naładować i zapłacić

    To spowoduje *łatwość* do spekulacji cenami. Bo ładowarka przy molo w
    Sopocie, bo prąd konsekrowany, bo kabel z miedzi beztlenowej, bo to
    kabel z logo Apple, bo ten ma inny kształt.

    Ktoś powie: wolny rynek. Efektem wolnego rynku będzie 16 standardów
    ładowania.

    > a nie dlatego, że
    > biorę udział w jakimś programie lojalnościowym.

    Bierzesz w nim udzial mając samochód pod domem. Nie widzę przeszkód
    technologicznych aby to działało poza tym domem. Widzę tylko braki w
    infrastrkturze. Niewielkie. Na przykład kilka gniazdek na parkingu pod
    biurem.

    Rozwiązuje to od razu problem przeciążeń sieci, redukujac go ze skali
    globalnej, do lokalnej, prąd konsumowany jest w zasięgu kilometrów, w
    dodatku przywozisz go do domu na noc w znacznej ilości.

    > Przemyśl to jeszcze. Kraj to ludzie.

    Ci ludzie nie są gotowi na nic.

  • 274. Data: 2021-09-08 19:54:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.09.2021 o 09:33, heby pisze:

    > Ja szukam naukowego podejscia. Kazda strona, obiektywnie. Zapewniam, ze
    > natychmiast zmienie zdanie, jak tylko pojawia sie nowe fakty.

    A w drugą stronę znalazłeś?

    --
    Shrek

  • 275. Data: 2021-09-08 20:04:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/09/2021 19:54, Shrek wrote:
    > A w drugą stronę znalazłeś?

    W dowolną. Fakty nie zawsze są tam, gdzie bym chciał.

  • 276. Data: 2021-09-08 23:09:15
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.09.2021 o 18:33, _Master_ pisze:

    > W dzień. Elektryki się tankuje w nocy.

    Jeżdżę elektrykami i ładuje je kiedy rozładują się. Do nocy czekam gdy
    tania energia jest. Inaczej nie czekam, bo nie ma na co.

  • 277. Data: 2021-09-08 23:17:39
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.09.2021 o 18:48, heby pisze:

    > Tankuje się w dzień, tylko nie rozumiesz postulatu o wirtualizacji
    > dystrybucji. Twój dach ładuje samochody w sąsiednim burze, twoje biuro
    > ma parking podpięty pod sąsiednie PV. Rozliczacie się z prądu wirtualnie.
    >
    > I nagle elektryk do dojazdów do pracy może być ładowany przez 7h pracy,
    > w dzień.
    >
    > Tada!

    Zarząd musiałby najpierw kupić sobie elektryki. Inaczej nie będzie
    gniazdek dla pracowników i szeregowych mieszkańców spółdzielni.

    > Nie marzę, bo nic się nie za nosi na rynku na samochdzik miejski na
    > zakupy. Może trafi się jakaś używka.

    Twizy Cargo :-)

    > Ja bym nawet wziął taki samochodzi z zasięgiem 20km.

    To bez sensu. Pojedziesz do jednego sklepu a do drugiego Ci nie starczy.

    > Na akumualtory
    > kwasowe.

    To też bez sensu. Jak się zimno robi zasięg spada tak drastycznie, że
    wszyscy kombinują jak je wymienić na coś lepszego.

    > Ale nawet najtańsze opcje są grubo za drogie albo dla odmiany
    > to chińskie samochody z tektury. Rowery elektryczne na 3 kółkach
    > odpadają, chciałbym czasami wsadzić tam ze 4 osoby.

    To w końcu na zakupy czy do wożenia ludzi.

  • 278. Data: 2021-09-08 23:30:13
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.09.2021 o 15:19, heby pisze:

    > Tak i to powoduje zbędne księgowanie i naliczanie danin.

    To się dzieje automatycznie. Daniny na prąd można zmniejszyć. Jak ktoś
    przelewa w te i we w te to też można mu naliczyć, patrz prosumenci.

    > No też wyśmiewam.

    Ale pozostała część artykułu była o tym jak to zakładom źle.

    > Bitcoiny pewnie też.
    >
    > PayU pewnie też.
    >
    > Przelewy pewnie też.

    Otóż to.

> [...]
    > kabel z logo Apple, bo ten ma inny kształt.
    >
    > Ktoś powie: wolny rynek. Efektem wolnego rynku będzie 16 standardów

    Bez wolnego rynku nie będzie ładowarek przy plaży. Ani na czyimś podwórku.

> [...]
    > technologicznych aby to działało poza tym domem. Widzę tylko braki w
    > infrastrkturze. Niewielkie. Na przykład kilka gniazdek na parkingu pod

    Mogę zacytować odpowiedź jaką otrzymałem od firmy, która robi transport
    wodorowy i oczywiście chwali się tym. Ale pracownikom gniazdka zrobić
    nie chce.

    > Rozwiązuje to od razu problem przeciążeń sieci, redukujac go ze skali
    > globalnej, do lokalnej, prąd konsumowany jest w zasięgu kilometrów, w
    > dodatku przywozisz go do domu na noc w znacznej ilości.

    No tak, ale najpierw musi tak się stać. Na razie to ja pracuję w domu i
    tutaj zorganizowałem sobie gniazdko.

    > Ci ludzie nie są gotowi na nic.

    To osamotniony jesteś.

  • 279. Data: 2021-09-08 23:38:03
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.09.2021 o 10:07, heby pisze:

    > Trzeba ja zbudować.
    >
    > Masz dwie drogi:
    > a) patrzeć jak idiota, jak rynek elektryków rosnie i na koniec
    > zorientować sie, że przegrałeś gospodarczo
    > b) przestac się burmuszyć i budować infrastukrurę
    >
    > My wybieramy a) bo jestesmy tradycjonalisci.

    Zasadniczo podzielam.

    > Mało kto potrzebuje 2 tonowych kompaktow codzienne.
    >
    > Kupisz sobie dwa. Malego elektryka do biura i spalinowego na wycieczki,
    > moze hybryde.

    Twizy sprawdza się doskonale, ale wymaga mimo wszystko jakiegoś miejsca
    na parkowanie. Poza tym niektórzy tutaj jeżdżą w 4-kę na zakupy :-)

  • 280. Data: 2021-09-08 23:47:23
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.09.2021 o 10:37, _Master_ pisze:

    > Tłumaczę ci uparcie że to tylko Twój postulat.
    >
    > Prawo zabrania Ci sprzedawania sąsiadowi a jeśli będziesz kombinował z
    > BARTEREM to w tfuuu socjalistycznej demokracji na pewno znajdzie się
    > jakaś biurwa co się PRZYPIERDOLI.
    >
    > Głosuj na Konfederację. Będziesz robił ze swoim prądem co chcesz i stać
    > się będzie na 5 elektryków.

    Mnie już stać :-)

    > Ale... nadal istnieje problem z magazynowaniem. I możesz tupać nóżkami
    > ale normalni ludzie jeżdżą w DZIEŃ ;)

    No ale nie cały dzień, 8h pracują a auto stoi i czeka.