    From: "Ramid" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Zgubiony smartfon
    Date: Sun, 18 Mar 2012 17:05:52 +0000 (UTC)

    Mobile Tracker - technologia stosowana w telefonach komórkowych w celu
    zabezpieczenia przed kradzieżą. Najbardziej popularna jej forma działa
    następująco: po kradzieży w momencie zmiany karty SIM w telefonie określa on
    swoje położenie na podstawie trzech anten telekomunikacyjnych znajdujących
    się w pobliżu i wysyła informacje do wcześniej zdefiniowanych odbiorców (max
    5). W informacji, którą otrzyma odbiorca, znajdzie się numer IMEI urządzenia,
    oraz jego numer telefonu, który pozwoli na ustalenie nowego właściciela.
    Obecnie ta technologia jest używana jedynie w telefonach marki Samsung.
    * * *
    Prawde mowiac jakos nie bardzo w to wierze. I Ty Ewo tez nie wierz temu za
    bardzo. Nawet jesli cos takiego istnieje to moge nowy zestaw startowy na
    karte kupic w np. Rossmanie i nie rejestrowac bo po co. Takze nawet jesli
    smartfon wysle taka informacje to nie poda przeciez dokladnego adresu ani
    operatorowi ani policji a jedynie IMEI a nr karty plus informacje ze tel.
    jest uzywany w danym miescie. Nie wiem czy operator moze tel wylaczyc zdalnie.
    Kradzieze sie zdarzaja jak i zguby. Sam w autobusie padlem ofiara kradziezy.
    I nie ma znaczenia czy sie ma 10 czy 100 lat. Skoro Ewa pisze ze w pracy
    chciala sie pochwalic to mniemam ze ma powyzej 18.
    Inna sprawa jest fakt jak napisal moj poprzednik ze za rok np. beda juz S3,
    czy S4 wiec ten S2 bedzie spadal na wartosci i nikt nie bedzie go szukal. Co
    do sprzedazy w jakiejs budce to nie wiem bo jak ja swoj stary sprzedawalem
    musialem dac caly komplet z pudelkiem i spisali mnie z dowodu jeszcze.
    Ewa odzaluj tel i na drugi raz uwazaj bardziej. Smartfon chyba juz przepadl.
    A policja ma za duzo pracy zeby szukac czegos takiego co ma niska szkodliwosc
    spoleczna. Kradziezy ze udowodnia a jedynie gdyby jakims cudem znalezli
    goscia to mozna jedynie zarzucic przywlaszczenie a i tak nie do konca bo
    mozna powiedziec ze wczoraj sie w krzakach znalazl i wlasnie za godz, mialem
    go zaniesc na policje.
    Ramid