  • 21. Data: 2017-02-10 19:26:16
    Temat: Re: Zgubiony SIM - orange.pl
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "tck" o7k1at$bt2$...@n...news.atman.pl

    > w prepaidzie?

    Choćby i w pripejdzie.

    Ogólnie pripejdy nie są obwarowane umowami terminowymi,
    ale pamiętam pripejdy z takimi umowami. Umowa zakładała
    minimalne doładowania pripejdowe przez konkretny czas...

    BTW -- abonament to właśnie pripejd. ;)

    abonament m IV, D. -u, Ms. ~ncie; lm M. -y

    <<prawo korzystania z czegoś lub otrzymania
    czegoś w określonym czasie na zasadzie opłaty
    z góry; dowód stwierdzający to prawo; stała,
    regularna opłata za prawo użytkowania czegoś>>

    Abonament teatralny, telefoniczny, radiowy.
    Abonament do teatru, do kina.
    Abonament na obiady, na koncerty.
    Wykupić, opłacić abonament.

    fr.

    Ogólnie... Warto mieć wiele numerów -- aby w razie czego
    (na czas przenosin, w wypadku zgubienia SIMki czy jej
    popsucia) nie zostać bez kontaktu ze światem. Co prawda
    zmiana numeru jest kłopotliwa, ale chyba ;) łatwiej nr
    zmienić na inny, niż na nieistniejący. ;)

  • 22. Data: 2017-02-10 19:39:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 589d7af0$0$651$6...@n...neostrada.pl

    > Niby po co mieliby sobie zadawać trud oglądania uszkodzonej
    > karty? Proponowałem obejrzenie, i zostałem potraktowany
    > jakbym jakiś nietakt popełnił.

    Może mogliby zabrać do ekspertyzy... ;)
    Szukać winy klienta... Złego traktowania...
    [choćby braku czułych słów na dobranoc...]

    Mnie kiedyś Citi nie chciał wymienić debetówki.
    Tłumaczył, że może sklepy (w których nie mogłem
    płacić) były nieodpowiednie... I chciano kartę
    sprawdzać... :)

    To mogła być ta:

    .-----------------------------------.
    | . | -- postawić trochę
    | citibank | na kartę miłego
    | .-------. | (w obsługiwaniu
    | || || |
    | 6766 1301 0386 2302 |'-----'| |
    | | .-.-. | |
    | Leszek Ciszewski |( : )| |
    | | '-'-' | |
    | 02/03 02/05 '-------' |
    '-----------------------------------'

    karta, upubliczniona na pl.rec.ascii-art przed
    wielu laty, w okolicach 14 kwietnia 2003 roku.

    Na początku i na końcu -- moja data urodzin. :)
    Ogólnie -- Citi mnie jednak lubił od zawsze. :)

    -=-

    Po co tyle ceregieli z SIMkami? Bankierzy wymieniają cipkarty ;)
    na potęgę! Masy tych swoich kart nigdy nie próbują. :)

    BTW -- kiedyś napisałem o karcie z 8 stykami. :)
    I chyba taką mam -- mogę pstryknąć (i postawić do wglądu) fotkę. :)
    Jest to telefoniczna karta chipowa z Norwegii sprzed lat około 21...

  • 23. Data: 2017-02-10 19:54:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "re" o7kepn$8rs$...@m...internetia.pl

    > ---
    > By potwierdzić, że jest uszkodzona ?

    By zmniejszyć bezrobocie. Iluż to ludzi mogłoby znaleźć pracę
    przy weryfikowaniu... Jakże w górę poszłyby wyniki typu PKB...
    Dobrobyt na wyciagnięcie ręki!

  • 24. Data: 2017-02-10 20:23:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
> [...]

    >ale pamiętam pripejdy z takimi umowami. Umowa zakładała
    >minimalne doładowania pripejdowe przez konkretny czas...

    Mix, zetafon itp...

    >BTW -- abonament to właśnie pripejd. ;)

    A to akurat roznie bywa.

    W GSM oplata jest chyba wszedzie po okresie, w stacjonarnym TP czesto
    byla z gory za okres ... tylko faktura z rozmowami za maj i
    abonamentem za czerwiec byla wystawiana np 20 czerwca, platna do 5
    lipca, to z gory czy z dolu ? :-)

> [...]
    > czegoś w określonym czasie na zasadzie opłaty
    > z góry; dowód stwierdzający to prawo; stała,
    > regularna opłata za prawo użytkowania czegoś>>

    A tu mamy nieregularna i niestala oplate.
    Ba - czesto nawet za uzytkowanie oplaty nie ma, za rozmowy jest :-)

    Czy mi sie wydaje, czy od pewnego czasu PT zrownalo wszystkich do roli
    abonentow ?

    >Ogólnie... Warto mieć wiele numerów -- aby w razie czego
    >(na czas przenosin, w wypadku zgubienia SIMki czy jej
    >popsucia) nie zostać bez kontaktu ze światem.

    Tak czesto gubisz simke ?
    wywal te nadmiarowe, to przestaniesz miec klopot :-)

    Z braku innego telefonu - byc moze. Ale "wiele" ? Jeden zapasowy
    wystarczy.
    Czesto spelnia te role sluzbowy/prywatny.

    >Co prawda
    >zmiana numeru jest kłopotliwa, ale chyba ;) łatwiej nr
    >zmienić na inny, niż na nieistniejący. ;)

    Przeciez bez problemu kopie uzyskasz.
    Ale niekoniecznie od reki w sobotnia noc.

    Wiec zapas moze sie przydac, szczegolnie jak jestes gdzies na zadupiu,
    ale problemu nie rozwiazuje - znajomi, rodzina, banki - chcesz im
    wszystkim pare swoich numerow dac ?

    J.

  • 25. Data: 2017-02-10 20:56:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 589e131a$0$647$6...@n...neostrada.pl

    > Mix, zetafon itp...

    Dzięki za podpowiedź.

    > A to akurat roznie bywa.

    Ano różnie -- jak z nowotworami szyjki macicy...

    - Na nowotwory szyjki macicy chorują tylko kobiety.
    - A to akurat rożnie bywa.

    I zapewne coś w tym jest, bo jednak nie tylko kobiety
    mogą na to zachorować... ;) Fajniej by było, gdybym
    napisał o leczeniu nowotworów szyjki macicy... (bo
    chyba zwierzęta nie są leczone z takich chorób)

    > A tu mamy nieregularna i niestala oplate.

    Ale abonament jest zawsze opłatą z dołu.

    każdy abonament jest pripejdem
    ale nie każdy pripejd jest abonamentem

    Ogólnie ludzie używają słów niezgodnie z definicją
    tychże słów, choć definicji nie korygują. :)

    - abonament
    - międzyczas
    - czas rzeczywisty

    Nie dzieje się to bez przyczyny. :)

    Kobieta w masażowni ;) mówi mi, że wg Niemki w Polsce jest 7 koniugacji...
    Myślę sobie... Chyba z aspektami, ale za chwilę okazuje się, że ona ma na
    swej myśli nie koniugacji -- odmianę czasowników, ale rzeczownikowe
    przypadki -- deklinację... Później mówi o podwójnym zaprzeczeniu...
    Ja na to, że w języku polskim jest także poczwórne...

    - Nigdy nikt niczego nie wie!!!

    a potrójne jest bardzo częste...

    7 koniugacji?

    przeszły, przyszły, teraźniejszy i najwyższy?... ;)

    przeszły, przyszły, teraźniejszy, zaprzeszły
    a do tego dwa aspekty -- dokonany i niedokonany

    Razem z tego można uzbierać siódemkę jak nic!
    Jak już szaleć łaciną -- to na całego!

    koniunkcja tych dwóch (aspekty i czasy) dać może siódemkę...

    Ale już MRej pisał, że Polacy nie gęsi, lecz swój język mają. :)
    A kto ma wodzić tego Reja? ;)

    język gęsi -- to właśnie łacina

    Wg mnie Angela Merkel (z którą Beata Szydło jest ,,po imieniu'')
    używa właśnie języka gęsiego. :) [dla mnie to raczej rzężenie
    starego diesla, nie zaś ludzka mowa...]

    > Tak czesto gubisz simke ?

    Jeszcze nie zgubiłem, ale inni ;) piszą o gubieniu...

    > wywal te nadmiarowe, to przestaniesz miec klopot :-)

    Które mam wywalić? I na jakiej podstawie mam
    wywalać cudze SIMki -- choćby SIMkę Pszemola?

    Ze swoimi nie mam problemu.
    Są opisane i starannie przechowywane. :)
    Numery kart, numery telefonów, operatorzy, PINy, PUKi?
    No... Niekoniecznie aż tak starannie. :)
    Ogólnie -- PINów nie używam, więc po co mi te PINy zapisywać?...

    > Z braku innego telefonu - byc moze. Ale "wiele" ? Jeden zapasowy wystarczy.

    Mnie jeden numer to za mało.
    I jedna słuchawka z Androidem -- to mało.
    Ale przyznaję, że fajnie mieć wszystkie
    numerki pod ręką, w jednym urządzeniu...
    Niestety nie zawsze tak może być...

    > Czesto spelnia te role sluzbowy/prywatny.

    Nie służę nikomu -- więc po co mi służbowy?

    > Przeciez bez problemu kopie uzyskasz.

    Niby tak -- ale taka wymiana TRWA!

    > Ale niekoniecznie od reki w sobotnia noc.

    Raczej -- w jakąkolwiek noc. :)

    I co wówczas, gdy numer nie łapie w noc przenosin?...
    W Orange jest numer tymczasowy. Zapewne nie tylko w Orange.

    > Wiec zapas moze sie przydac, szczegolnie jak jestes gdzies na zadupiu,

    [czyli w Polsce?]

    > ale problemu nie rozwiazuje - znajomi, rodzina,
    > banki - chcesz im wszystkim pare swoich numerow dac ?

    Do każdego z nich będę mógł zadzwonić z dowolnego numeru.

    Pomijam już fakt szukania telefonu/słuchawki...
    Wystarczy nań zadzwonić...

  • 26. Data: 2017-02-10 22:11:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2017 20:56:23 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 589e131a$0$647$6...@n...neostrada.pl

    > Ale abonament jest zawsze opłatą z dołu.

    Z gory, zgodnie z twoim cytatem.

    Tymczasem w komorkowej praktyce ... chyba nie zawsze.

    > każdy abonament jest pripejdem

    Dawalem przyklad, gdy prepaid zamienil sie w postpaid :-)

    Poza tym jak nie jest "no limit", to za uslugi placisz post,
    przynajmniej czesciowo.

> [...]
    > przypadki -- deklinację... Później mówi o podwójnym zaprzeczeniu...
    > Ja na to, że w języku polskim jest także poczwórne...

    -"sa jezyki, gdzie podwojne zaprzeczenie oznacza potwierdzenie, sa i
    takie, gdzie zaprzeczenie. Ale nie ma takich, gdzie podwojne
    potwierdzenie oznacza przeczenie".

    -Ironiczny glos z sali: Tak, tak.

    :-)

> [...]
    >
    > przeszły, przyszły, teraźniejszy, zaprzeszły
    > a do tego dwa aspekty -- dokonany i niedokonany
    >
    > Razem z tego można uzbierać siódemkę jak nic!

    Siodemke ?

    https://pl.wiktionary.org/wiki/Aneks:J%C4%99zyk_pols
    ki_-_koniugacja_I

    Trudno zliczyc.

    > Mnie jeden numer to za mało.
    > I jedna słuchawka z Androidem -- to mało.
    > Ale przyznaję, że fajnie mieć wszystkie
    > numerki pod ręką, w jednym urządzeniu...
    > Niestety nie zawsze tak może być...

    Jedna sluchawka z Androidem to istotnie za malo. Nigdy nie wiadomo,
    kiedy sie rozladuje :-)

    J.

  • 27. Data: 2017-02-10 22:44:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 lutego 2017 22:11:28 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Jedna sluchawka z Androidem to istotnie za malo. Nigdy nie wiadomo,
    > kiedy sie rozladuje :-)

    Lenovo P2 mojej żony
    W poniedziałek koło południa wyjęte z pudełka, żona zaczęła używać, rozładował się w
    czwartek wieczorem. Do rana się ładował zobaczym co dalej.

  • 28. Data: 2017-02-11 04:17:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1v3hkbgev3kxf$.1byo9ei6g8pn1$....@4...net

    > Z gory, zgodnie z twoim cytatem.

    Cytowałem obowiązującą definicję.

    > Jedna sluchawka z Androidem to istotnie za malo. Nigdy nie wiadomo,
    > kiedy sie rozladuje :-)

    Prezydent rozdał pałerbanki -- jak na bankiera przystało.

    Mój Asus wytrzymuje dzień -- w nocy jest ładowany.

  • 29. Data: 2017-02-11 04:20:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" e...@g...co

    : W poniedziałek koło południa wyjęte z pudełka, żona
    : zaczęła używać, rozładował się w czwartek wieczorem.
    : Do rana się ładował zobaczym co dalej.

    Monster niemal nie rozładowuje się -- od czasu fatalnego upadku. ;)

  • 30. Data: 2017-02-11 08:33:06
    Od: Andrzej <n...@i...invalid>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W GSM oplata jest chyba wszedzie po okresie

    Jeśli płacisz minimum dwa tygodnie po terminie, to tak.