  • 21. Data: 2012-07-11 14:36:27
    Temat: Re: Zgrzewarka DIY do aluminium...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Uzywajac MCST2450 moglbym spokojnie najpierw zwierac elektrody potem
    wlaczac zasilanie? Nie wykonczy to ukladu przy setkach / tysiacach
    cykli dziennie?

  • 22. Data: 2012-07-11 15:24:04
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 11.07.2012 14:36, schrieb Jakub Jewuła:
    > Uzywajac MCST2450 moglbym spokojnie najpierw zwierac elektrody potem
    > wlaczac zasilanie? Nie wykonczy to ukladu przy setkach / tysiacach
    > cykli dziennie?

    Osobiście go nie używałem, ale słyszałem dobre opinie. Możesz sterować
    niskim napięciem, powinno być dobrze. Ale chyba lepiej go zamocować na
    jakimś radiatorze, na wszelki przypadek. Jak masz trafo 1kVA, to jakieś
    10-15W na nim się będzie traciło.

    Waldek

  • 23. Data: 2012-07-11 20:37:47
    Od: " nenik" <n...@N...gazeta.pl>

    > Czesc :)
    >
    > Odczuwam palaca potrzebe ;) zgrzewanie niewielkich detali
    > z blachy aluminiowej. Grubosci 1-2mm. Zgrzewanie punktowe.
    >
    > Szperajac w smietniku znalazlem np. takie video:
    > http://www.youtube.com/watch?v=RnjF5Hj2Udg&feature=r
    elated
    > O taki efekt mi chodzi :)
    >
    > Wolalbym jednak nie bawic sie w przerabianie mikrofalowki

    Trafok od mikrofali przy takich samych gabarytach jak toroid ma wieksza moc.
    Pierwotne w transformatorze od mikrofali jest z aluminium, nie mam pojecia
    dlaczego, cena?

    Nie zgrzewalem bez docisku, aluminium tez nie. Bawilem sie w zgrzewanie stali.
    Napiecie podobne jak w zgrzewarkach fabrycznych czyli okolice 2V.
    Korkow mi nie wysadza, BT138 w szereg z pierwotnym nie uszkodzil sie ani razu.
    Aluminium dobrze przewodzi cieplo, moze bedzie potrzebne dobranie innych
    parametrow zgrzewania czas/prad. Jak prad mialem za duzy to dawalem dodatkowa
    spirale w szereg z pierwotnym, no ale to amatorka na moje potrzeby.

  • 24. Data: 2012-07-11 23:12:30
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-07-11 14:25, Waldemar Krzok pisze:

    > Gotowe, to dowolny soft-start relay, na przykład MCST2450, dostępny u
    > Farnella za jedyne 85.29EUR. Ale można zrobić samemu: NTC-rozruchowy
    > plus stycznik go zwierający po 1-2 sekundach. Można bez stycznika, ale
    > wtedy NTC się grzeje cały czas. No i musisz po wyłączeniu poczekać
    > kilkanaście sekund by ostygł, inaczej masz NTC w kawałkach (sprawdziłem
    > na własnym organiźmie). Te MCST i im podobne są oparte na pomiarze
    > napięcia (mają małego procka w środku) i załączają transformator w
    > maksimum napięcia.
    >
    > Waldek

    DO toroidów używaliśmy proste softstarty za 30-40 zł.
    Szkoda dłubać a bez sensu jest przepłacać na mikroprocesorowy.
    http://www.tme.eu/pl/details/ums6/karkasy-i-akcesori
    a/indel/#
    http://www.tme.eu/pl/details/ums2.5/karkasy-i-akceso
    ria/indel/#