  • 1. Data: 2016-12-29 09:31:00
    Temat: Zgorzelec likwiduje SM
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.gazetawroclawska.pl/dolny-slask/a/zgorzel
    ec-likwiduja-straz-miejska-bo-nie-ma-efektow,1162987
    3/

    "Powodem decyzji o rozwiązaniu Straży Miejskiej w Zgorzelcu była niska
    efektywność działania tej formacji oraz utrzymująca się liczba
    krytycznych uwag i skarg napływających od mieszkańców.

    Ważnym argumentem była też opinia komendanta straży, który przyznał,
    że nie widzi szansy na zmianę podejścia do obowiązków i na większe
    zaangażowanie w pracę części funkcjonariuszy, bowiem żadna z
    podejmowanych prób poprawienia jakości ich pracy nie przyniosła
    trwałego, zadowalającego efektu"

    Ktos wie o co chodzi ?
    Nie chcialo im sie wystawiac mandatow za parkowanie, za duzo
    wystawiali, czy nie chcialo sie w nocy miasta patrolowac, bo
    zatrudnieni byli przeciez do obslugi FR :-)

    J.

  • 2. Data: 2016-12-29 13:00:40
    Temat: Re: Zgorzelec likwiduje SM
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > wystawiali, czy nie chcialo sie w nocy miasta patrolowac, bo
    > zatrudnieni byli przeciez do obslugi FR :-)

    Pierwsze co sie nasuwa to: moze nalezało zmienic komendanta? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 3. Data: 2016-12-29 13:06:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    ec-likwiduja-straz-

    >Pierwsze co sie nasuwa to: moze nalezało zmienic komendanta? :)

    Moze, ale wybory samorzadowe byly dosc dawno.
    Poza tym jakby chodzilo o zmiane komendanta, to by pewnie zmienili
    samego komendanta.

    O cos wiecej musialo pojsc :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-12-29 14:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > Moze, ale wybory samorzadowe byly dosc dawno.
    > Poza tym jakby chodzilo o zmiane komendanta, to by pewnie zmienili

    Odnosiłem sie tylko do oficjalnego wytłumaczenia, ze jest problem z
    motywacją niektorych pracowników... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 5. Data: 2016-12-29 16:05:26
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.12.2016 o 09:31, J.F. pisze:
> [...]
    > efektywność działania tej formacji oraz utrzymująca się liczba
    > krytycznych uwag i skarg napływających od mieszkańców.
    Moim zdaniem bardzo słusznie. Z tego, co obserwuję u nas, to SM zajmuje
    się głównie wyszukiwaniem osób nie płacących za parkowanie - tutaj mam
    swoją teorię, że jest to bezprawne, bo ulice i parkingi są publiczne, a
    nie prywatne i tak zwane "zwiększenie rotacji miejsc parkingowych" to
    tylko nowomowa.
    Ja osobiście nie stwierdziłem żadnych pozytywnych efektów istnienia tej
    formacji.
    Jacek

  • 6. Data: 2016-12-29 16:39:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ec-likwiduja-straz-miejska-bo-nie-ma-efektow,1162987
    3/

    >Moim zdaniem bardzo słusznie. Z tego, co obserwuję u nas, to SM
    >zajmuje

    W Zgorzelcu ?

    >się głównie wyszukiwaniem osób nie płacących za parkowanie - tutaj
    >mam

    Ale co - nie chcialo im sie mandatow za parkowanie wypisywac ?
    Chodzic sie nie chcialo, czy strajk wloski ?
    Albo uwazali podobnie jak Ty i poprzestawali :-)

    >swoją teorię, że jest to bezprawne, bo ulice i parkingi są publiczne,
    >a nie prywatne i tak zwane "zwiększenie rotacji miejsc parkingowych"
    >to tylko nowomowa.

    No, jak w takim miejscu musisz czasem bywac, to doceniasz.
    Wszystkie miejsca zajete i jak dlugo mozna czekac ... a tu za 5 minut
    bank zamkna, albo zacznie sie szkolenie/egzamin/rozprawa ...

    Z tym ze Wroclawiu to od pilnowania oplat sa inni, SM raczej mandatuje
    jak zaparkujesz poza miejscem wyznaczonym ... a tych miejsc ubywa.

    >Ja osobiście nie stwierdziłem żadnych pozytywnych efektów istnienia
    >tej formacji.

    Zycie nie znosi prozni - policja ich zastapi, albo znow powolaja SM
    ... tym razem z lepszym komendantem i lepszymi straznikami :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-12-29 16:55:04
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.12.2016 o 16:39, J.F. pisze:

    > Ale co - nie chcialo im sie mandatow za parkowanie wypisywac ?
    > Chodzic sie nie chcialo, czy strajk wloski ?
    > Albo uwazali podobnie jak Ty i poprzestawali :-)
    Ależ jak najbardziej im się chciało, ale nic innego, tylko to. Chyba nie
    po to jest SM, żeby wyłącznie prześladować kierowców nie płacących z
    (publiczny) parking.

    > No, jak w takim miejscu musisz czasem bywac, to doceniasz.
    > Wszystkie miejsca zajete i jak dlugo mozna czekac ... a tu za 5 minut
    > bank zamkna, albo zacznie sie szkolenie/egzamin/rozprawa ...
    No nie wiem. Twoja teoria, że opłaty za parkowanie zwiększają ilość
    wolnych miejsc na parkingu jest delikatnie mówiąc cienko umotywowana.

    > Zycie nie znosi prozni - policja ich zastapi, albo znow powolaja SM ...
    > tym razem z lepszym komendantem i lepszymi straznikami :-)
    Lepszymi od czego pytam się?
    Jacek

  • 8. Data: 2016-12-29 17:11:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ależ jak najbardziej im się chciało, ale nic innego, tylko to. Chyba
    >nie po to jest SM, żeby wyłącznie prześladować kierowców nie
    >płacących z (publiczny) parking.

    No ale to nie mozna pozniej zarzucac malo efektywne wywiazywanie sie z
    obowiazkow :-)

    >No nie wiem. Twoja teoria, że opłaty za parkowanie zwiększają ilość
    >wolnych miejsc na parkingu jest delikatnie mówiąc cienko umotywowana.

    O rotacje chodzi. Jak trzeba zaplacic 30 zl dziennie, to ilosc
    parkujacych "na caly dzien" spada.
    Jak miejsc jest np 50 a ludzie parkuja "na pol godziny", to co pare
    minut jest okazja ... i kolejka tych, co chca z niej skorzystac :-)

    >Lepszymi od czego pytam się?

    Od tych obecnych, ktorzy byli kiepscy :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-12-29 19:56:27
    Od: p...@g...com

    Łańcuch decyzyjny jest dość prosty
    Burmistrz
    Komendant
    Funkcjonariusz
    Można oczywiście wyp... tych z dołu drabinki ale pada pytanie czy burmistrz który nie
    potrafi ogarnąć 11 ludzi nadaje się na to stanowisko ? Może zarządzanie tak potężnym
    zespołem ludzkim go przerasta ?
    P.

  • 10. Data: 2016-12-31 15:03:57
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 29.12.2016 o 09:31, J.F. pisze:
    [...]

    A w Borzęcinie zlikwidowali zakład naprawiający telewizory.
    Powodów nie podali.
    Ktoś wie o co chodzi?

    --
    Akarm