  • 31. Data: 2010-09-20 17:12:48
    Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jaki procent wypadków powodują osoby po 80-tce?

    Pytanie mocno tendencyjne ;-). A ilu takich w ogóle jeszcze
    jeździ?
    Twoje pytanie kojarzy mi się z niektórymi "statystykami"
    marek najczęściej kradzionych aut. TU czy inna Policja
    podaje nieraz że "najczęściej kradzione są VW, a np. Lexusy
    bardzo rzadko". Tylko że VW jest pół Polski, a Lexusów...
    ;-))). Za komuny najczęściej kradli paszczury 126p...

  • 32. Data: 2010-09-20 17:23:06
    Temat: Re: Zginli jadc pod prd
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    to wrote:

    > begin kml

    > Jaki procent wypadków powodują osoby po 80-tce?

    Źle zadane pytanie.
    Jaki procent jeżdżących osób po 80 r.ż. powoduje wypadki?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 33. Data: 2010-09-20 17:41:15
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    > begin kml

    > A w praktyce nie jeździłby ten mniej cwany, co nie zna "odpowiedniego"
    > lekarza albo nie umie z nim "odpowiednio" pogadać. Chyba zapomniałeś w
    > jakim kraju żyjesz.

    Spokojnie, nie jest dobrze ale w końcu bedzie lepiej. Albo zamiast Polska
    będzie wielka plantacja rzepaku.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 34. Data: 2010-09-20 18:14:17
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 20 Sep 2010 16:08:00 +0200, J.F. napisał(a):

    > No wiesz, przy predkosci 110km/h droga hamowania wynosi powiedzmy
    > 60m

    Strzelam że nieco więcej.
    Poza tym droga hamowania nie jest zbyt ważna, istotna jest droga
    zatrzymania.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 35. Data: 2010-09-20 18:44:27
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 20 Sep 2010 16:43:00 +0200, krzysiek82 napisał(a):

    > pewnie niewielki, według statystyk (jeśli oczywiście są realne i
    > prawdziwe) to nie najstarsi ani nie najmłodsi a właśnie ludzie w średnim
    > wieku, na wyższych stanowiskach. Zwykle myślący, że wszystko wiedzą
    > lepiej, wszystko umieją itp itd. Zero pokory i potem są efekty :(

    Masz jakieś źródło tych rewelacji?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 36. Data: 2010-09-20 18:49:46
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-20 18:44, Przemysław Bernat pisze:

    > Masz jakieś źródło tych rewelacji?

    Pozwolę sobie przyłączyć się do pytania.

  • 37. Data: 2010-09-20 19:15:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-20 18:49, Artur Maśląg pisze:

    > Pozwolę sobie przyłączyć się do pytania.

    Nie czekając na autora tych rewelacji (nadal czekam na źródło)
    podaję oficjalne dane Policji:

    Sprawcy wypadków - kierujący pojazdami wg grup wiekowych
    w 2008 i 2009 roku
    Grupy Wypadki Zabici Ranni Populacja Wskaźnik liczby
    wiekowe wypadków na 10 000

    2008 2009 2008 2009 2008 2009
    0-6 38 3 - 4 39 36 2630827 0,15
    7-14 608 531 14 15 656 565 3184742 1,67
    15-17 700 590 40 36 885 732 1484358 3,97
    18-24 9337 8609 1016 891 13563 12436 4107691 20,95
    25-39 12670 11885 1246 1079 17026 15925 8858222 13,42
    40-59 9633 8493 924 730 12898 11228 10714101 7,93
    60 ++ 3394 3095 365 322 4062 3762 7173448 4,31
    b/d 1938 1802 54 62 2217 2026
    * dane wg stanu na dzień 30.06.2009 r

    Z powyższego jasno wynika, kto jest najbardziej 'wypadkowy' i komu
    brakuje pokory. W wieku 21 lat to mało który 'mistrz' bywa na
    wyższym stanowisku, za to z całą pewnością wie wszystko lepiej
    i wszystko umie.

  • 38. Data: 2010-09-20 19:52:07
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 20 Wrz, 15:47, "kml" <A...@g...lp> wrote:
    > Bardzo dobry pomysł badania coroczne. Znam pacjenta, który TYDZIEŃ po
    > wylewie wsiadł za kółko bo sie "dobrze" czuł. Lekarz ZABRONIŁ mu wsiadać do
    > samochodu przez 6 miesięcy, ale jak wiemy emerytom wszystko wolno :|
    > Uważam, że badania powinny być coroczne od wieku emerytalnego tak jak
    > napisał Cavallino. Znam sporo starszych osób, które same z siebie
    > zrezygnowaly z jazdy samochodem bo nie bardzo czuły się na siłach, ale to są
    > wyjątki. Większość twardo jeździ do samego końca ew. dzwona i dopiero potem
    > się boją znów wsiąść za kółko.

    Zrób przekrój wieku kierowców - może są gdzieś dane. Potem zobacz ilu
    z nich jest powyżej pewnego,
    granicznego wieku i pomyśl, że ta grupa ludzi będzie musiała zawracać
    dupę jakimiś badaniami rok w rok.
    Ponieważ nie znam tych liczb więc nie wiem ile to będzie osób ale ktoś
    będzie musiał ich obsłuzyć
    (czyli trzeba będzie zapłacić komuś za badania czas). Chyba taniej
    było by zabronić osobom
    powyżej n lat prowadzić pojazdy mechaniczne ale może nie być to zgodne
    z konstytucją. ;-)

  • 39. Data: 2010-09-20 20:01:17
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Robert_J wrote:

> [...]
    > refleks szachisty korespondencyjnego, okulary -10 dioptrii i
    > na dodatek jest daltonistą powinien bez żadnych ograniczeń
    > prowadzić auto? W imię tego że 50 czy 60 lat temu był
    > przecież zdrów na ciele i umyśle? Prawo jazdy nie jest czymś
    > niezbędnym do życia, podobnie jak pozwolenie na broń czy
    > licencja pilota, a sądzę że niedowidzącemu, zniedołężniałemu
    > dziadkowi nie dałbyś giwery do rąk albo steru samolotu :-).
    > Oczywiście uogólniłem, ale naprawdę uważam że np. przejście
    > na emeryturę byłoby dobrym okresem na sprawdzenie stanu
    > zdrowia pod kątem zdolności do prowadzenia pojazdów...

    A uważasz, że ktoś młody, z sokolim wzrokiem, rewelacyjnym refleksem i
    rozróżniający idealnie kolory ale za to niedojrzały emocjonalnie,
    odreagowujący swoje kompleksy za kierownicą, z przerostem ego i
    skłonnościami do nieuzasadnionej agresji względem innych kierowców powinien
    bez żadnych ograniczeń prowadzi auto? W imię tego, że fizycznie jest zdrowy,
    za to jest emocjonalnym i socjalnym kaleką? Czy dałbyś do rąk osobie
    niezrównoważonej, nieumiejącej zapanować nad emocjami i przeceniającej
    własne umiejętności giwerę lub wolant?
    Też uogólniam, ale mam wrażenie, że gdyby zbadać ilu jeździ zniedołężniałych
    dziadków, a ilu "samców super alfa", to raczej tych drugich byłoby więcej.
    Ja z kolei uważam, że warunkiem dopuszczenia do egzaminu na prawo jazdy
    powinny być testy psychologiczne, pozwalające na sprawdzenie predyspozycji
    do prowadzenia pojazdów. Tyle, że wtedy przemysł samochodowy poszedłby z
    torbami.

  • 40. Data: 2010-09-20 20:02:16
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "slaweks" <s...@s...cz> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    "Zrób przekrój wieku kierowców - może są gdzieś dane. Potem zobacz ilu
    z nich jest powyżej pewnego,
    granicznego wieku i pomyśl, że ta grupa ludzi będzie musiała zawracać
    dupę jakimiś badaniami rok w rok."

    No tak, bo oni czasu nie mają. Małe dzieci, kariera po prostu brak czasu na
    cokolwiek.

[...]

    Jeżeli kiedyś (o ile w ogóle) dożyję dnia, w którym ktoś myślący będzie
    decyzyjny w tym kraju, to opracowanie sprawnego systemu takich badań nie
    będzie specjalnym problemem. Na 100% nie przeszedłby taki zakaz o jakim
    mówisz.

    --
    pozdrawiam
    kml