  • Data: 2011-10-04 10:53:27
    Temat: Re: Zginął podczas policyjnego pościgu
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 04 Oct 2011 10:24:02 +0200, Robert_J <d...@o...pl> wrote:

    > I bardzo słuszne komenty. Pościg stwarza kolejne zagrożenie dla
    > postronnych osób.

    A skąd wiadomo, że debil który się nie zatrzymał do kontroli nie stwarza
    takiego zagrożenia? Skoro się nie zatrzymał, to zapewne miał coś na
    sumieniu (pijany jechał? miał zwłoki w bagażniku? jechał na rozbój z
    gnatem i kijami bejzbolowymi?). Jak dla mnie, może zostać wyeliminowany
    profilaktycznie, nawet strzałem z Panzerfausta. Żeby następny debil nie
    czuł się bezkarny i wiedział że może spotkać go to samo, a nie kalkulował,
    że po wypiciu flaszki w razie czego nie zatrzyma się do kontroli, i
    najwyżej zgłosi się na posterunek jak przetrzeźwieje).

    > Mało było wypadków kiedy ścigający radiowóz kogoś potrącił? Po to
    > policja ma środki łączności żeby np. kawałek dalej gościa zatrzymać np.
    > kolczatką. Ale pościg jest taki "amerykański" ;-).
    > Poza tym wykroczenie zostało zarejestrowane, więc jaki problem
    > wyegzekwować karę? Jeszcze trochę i wymyślą ścigające fotoradary :-). A
    > potem tylko krok do strzelających...

    Jak pokazuje życie, często jest problem z wyegzekwowaniem kary. Np. słynna
    sprawa potrącenia we Wrocławiu zarejestrowana przez monitoring (do
    obejrzenia np. tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=0OH3uofZsR4). Nie
    wiem jak się to skończyło, ale były duże trudności z ustaleniem kto
    prowadził auto w chwili wypadku (jechało nim trzech kolesi, tu jest jakiś
    artykuł sugerujący, że prawie udało się im wywinąć
    http://www.gazetawroclawska.pl/126837,bedzie-nowy-pr
    oces-o-wypadek-na-pilsudskiego,id,t.html
    ).

    RobertP.