  • 1. Data: 2011-03-24 06:30:40
    Temat: Zezłomowałeś auto? Zapłacisz za parkowanie
    Od: Grejon <g...@g...com>

    http://www.tvnwarszawa.pl/stolica,news,mandat-za-aut
    o-ktorego-nie-bylo,144307.html

    W skrócie: kobieta miała swoim autem poważny wypadek samochodowy w 2004
    roku, auto poszło do kasacji. Niedawno dostała pismo, że w 2006
    zaparkowała w SPPN i nie zapłaciła za parkowanie.

    Kurczę, ja rozumiem, że kontroler, który spisywał numer mógł się
    pomylić, ale CEPiK chyba po to powstał (właśnie - powstał? działa?),
    żeby można było sprawdzić czy auto o takim numerze nie zostało
    skradzione/sprzedane/zezłomowane.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 2. Data: 2011-03-24 08:49:49
    Temat: Re: Zezłomowałeś auto? Zapłacisz za parkowanie
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 24 Mar, 06:30, Grejon <g...@g...com> wrote:
    > http://www.tvnwarszawa.pl/stolica,news,mandat-za-aut
    o-ktorego-nie-byl...

    > W skr cie: kobieta mia a swoim autem powa ny wypadek samochodowy w 2004
    > roku, auto posz o do kasacji. Niedawno dosta a pismo, e w 2006
    > zaparkowa a w SPPN i nie zap aci a za parkowanie.
    >
    > Kurcz , ja rozumiem, e kontroler, kt ry spisywa numer m g si
    > pomyli , ale CEPiK chyba po to powsta (w a nie - powsta ? dzia a?),
    > eby mo na by o sprawdzi czy auto o takim numerze nie zosta o
> [...]

    Ja bym niczego nie robił, zrobiłbym tak jak zasugerował ktoś na forum
    TVN - nie jestem winny, do czasu aż się mi udowodni winę.
    Sprawę skierują do sądu na rozprawie - po zeznaniach pod przysięgą
    świadków, że widzieli samochód z takimi numerami, przedstawić
    zaświadczenie o zezłomowaniu (2 lata wcześniej).
    Później wystąpić na drogę sądową przeciwko ZDM o odszkodowanie za
    straty moralne ;), za utratę zdrowia, nerwicę itp :)

    Generalnie jeśli samochód został przekazany do SKP - to właściciel
    dostał blachy i z tymi blachami poszedł wóz wyrejestrować do WK, więc
    nie ma możliwości żeby samochód raptem cudem wrócił na drogi :) - mam
    na myśli sztosa na tych samych blachach :)

    Pozdrawiam !

  • 3. Data: 2011-03-24 09:04:59
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.03.2011 08:49, Czarek Daniluk pisze:
> [...]
    > Później wystąpić na drogę sądową przeciwko ZDM o odszkodowanie za
    > straty moralne ;), za utratę zdrowia, nerwicę itp :)

    Albo z grubej rury i urzędowo: zawiadomienie prokuratury - mamy
    podejrzenie sfałszowania dokumentów w celu wyłudzenia kasy.

  • 4. Data: 2011-03-24 09:25:41
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    f...@l...googlegroups.com
    *Czarek Daniluk* napisał(-a):

> [...]
    > nie ma możliwości żeby samochód raptem cudem wrócił na drogi :) - mam
    > na myśli sztosa na tych samych blachach :)

    Ale jest chyba możliwość, że nr wraca do puli i kiedyś pojawi się autko
    z tym samym numerem? A może raz użyty nr nie ma prawa nigdy więcej
    zaistnieć? Ktoś mnie oświeci?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2011-03-24 09:39:26
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-03-24 09:25, Big Jack pisze:

    > Ale jest chyba możliwość, że nr wraca do puli i kiedyś pojawi się autko
    > z tym samym numerem? A może raz użyty nr nie ma prawa nigdy więcej
    > zaistnieć? Ktoś mnie oświeci?

    Urzędnik, który się tam wypowiadał twierdzi, że nie.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 6. Data: 2011-03-24 10:08:11
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 24 Mar, 09:25, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:

    > Ale jest chyba mo liwo , e nr wraca do puli i kiedy pojawi si autko
    > z tym samym numerem? A mo e raz u yty nr nie ma prawa nigdy wi cej
    > zaistnie ? Kto mnie o wieci?

    Przy złomowaniu numer nie trafia z powrotem do puli ;)
    Jedyny przypadek to mogłoby być, gdyby samochód został sprzedany niby
    do złomowania na umowę K/S - jeśli został dostarczony do stacji
    kasacji - to stacja kasacji po sprawdzeniu numerów nadwozia - oddaje
    właścicielowi rejestracje, dowód rejestracyjny i dodaje kwit o
    złomowaniu, i z tym właściciel idzie do WK w celu wyrejestrowania
    pojazdu.

    Nie wiem, trzeba by to pytanie zadać w jakimś WK ;)

    Pozdrawiam !

    PS:
    Kiedyś taki numer trafiał do kosza, teraz numery się wykorzystuje, ale
    nie przy kasacji pojazdu, jeśli kupisz samochód w obrębie jednego
    miasta (W-wa) to przy przerejestrowywaniu możesz sobie zostawić stare
    blachy :)

  • 7. Data: 2011-03-24 10:39:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-24 10:08, Czarek Daniluk pisze:
    (...)
> [...]
    > nie przy kasacji pojazdu, jeśli kupisz samochód w obrębie jednego
    > miasta (W-wa) to przy przerejestrowywaniu możesz sobie zostawić stare

    Nigdy nie powinien trafiać do kosza - to był wymysł lokalnych
    urzędników. Teraz to nie tylko w obrębie miasta - nawet powiatu.

  • 8. Data: 2011-03-24 11:57:44
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czarek Daniluk <c...@c...com> napisał(a):

> [...]
    > za=B6wiadczenie o zez=B3omowaniu (2 lata wcze=B6niej).
    > P=F3=BCniej wyst=B1pi=E6 na drog=EA s=B1dow=B1 przeciwko ZDM o odszkodowani=
    > e za
    > straty moralne ;), za utrat=EA zdrowia, nerwic=EA itp :)
    >
    > Generalnie je=B6li samoch=F3d zosta=B3 przekazany do SKP - to w=B3a=B6cicie=
    > dosta=B3 blachy i z tymi blachami poszed=B3 w=F3z wyrejestrowa=E6 do WK, wi=
    > =EAc
    > nie ma mo=BFliwo=B6ci =BFeby samoch=F3d raptem cudem wr=F3ci=B3 na drogi :)=
    > - mam
    > na my=B6li sztosa na tych samych blachach :)

    Co ja bym zrobil w takiej sytuacji. Sprawdził bym czy czasami ze względu na
    upływ czasu ta sprawa mnie nie dotyczy. Pieć lat to trochę długo żeby sobie
    przypominali że ktoś jest im winien pieniądze. A jak by się dlug nie przedanił
    to bym ich poinformował za potwierdzeniem odbioru że auto zostało dwa lata
    wcześniej zezłomowane. Jak bym mial jakieś dokumenty to potwierdzajace to bym
    dolączyl kserokopie. Uwierzą to dobrze. Nie uwierzą to oddadzą sprawę do sądu
    albo sprzedadzą dlug. Piszesz o rozprawie i świadkach. Nie ma w takiej
    sytuacji żadej rozprawy ze swiadkami. Firma wypelnia druk do sądu i opisuje
    sytuację. Sędzia czyta i jak jest prawdopodobna to zapada wyrok nakazujacy
    zaplacić. Wysylają taki wyrok i czekają jakiś czas na odpowiedz. W sytuacji
    opisanej w gazecie wystarczy odpisać na druku jaki się pobiera w sądzie albo
    ściąga z netu jedno zdanie. Auto zostalo zezlomowane i wyrejestrowane w
    dniu..... . To w zasadzie powinno wystarczyc ale jak by był w papierach jakiś
    ślad że strony WK to by było świetnie.Jak sędzie dostanie taką informację i
    był by na niej na przyklad numer sprawy z wydzialu komumikacji to umarza od
    ręki. Po otrzymaniu takiego wyroku ponformowac firmę ze zalatwienie calej
    sprawy kosztowalo na przyklad 500 złotych i poprosić zeby oddali. Jak nie bedą
    chcieli to wypelnić taki sam druk jak oni wypelnili. Opisać w dwóch trzech
    zdaniach o co chodzi i zanieść do sądu. Za jakiś czas dostaną informację że
    mają zaplacić i ze mogą się odwolywać. Tylko że specjalnie argumentow do
    odwoływania nie będą mięli.

  • 9. Data: 2011-03-24 14:43:09
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-03-24 09:04, Andrzej Ława pisze:

    > Albo z grubej rury i urzędowo: zawiadomienie prokuratury - mamy
    > podejrzenie sfałszowania dokumentów w celu wyłudzenia kasy.

    Tak jak napisał Czarek - poczekać na zeznania świadków, pięć razy
    podpytać czy podtrzymują je, a następnie oskarżyć każdego ze świadków
    personalnie o składanie fałszywych zeznań. :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 10. Data: 2011-03-24 17:37:08
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Mar 2011 06:30:40 +0100, Grejon <g...@g...com> wrote:

    >W skrócie: kobieta miała swoim autem poważny wypadek samochodowy w 2004
    >roku, auto poszło do kasacji. Niedawno dostała pismo, że w 2006
    >zaparkowała w SPPN i nie zapłaciła za parkowanie.

    IMHO sprawa jest dziwna, ale mam pewną koncepcję. Może kobieta nie
    zezłomowała auta? Sprzedała wrak z papierami i jeździ teraz jakiś
    "bliźniak" po warszawskich ulicach.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280