  • 21. Data: 2020-09-01 07:44:58
    Temat: Re: Zetta, rosyjski samochód elektryczny
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Wypadki w mieście są mniej niebezpieczne. A może się mylę? Przyznaję, że nie
    sprawdzałem statystyk pod tym względem.

    teren zabudowany to zasadniczo mniejsza predkosc wiec i trupow powinno byc mniej,
    Szwedzi napinaja sie na wizje zero

    http://www.welivevisionzero.com/

    a latwiej jest zaczac wlasnie od terenu zabudowanego (nizsze predkosci itp)

    Nach wie vor ereigneten sich die meisten Unfälle mit Personenschaden innerhalb von
    Ortschaften (69,2 Prozent); jedoch wurden hier nur 30,6 Prozent der Getöteten
    registriert.

    70% wypadkow w zabudowanym ale tylko 30% ofiar smiertelnych wiec latwiej to bedzie
    ogarnac

    w Niemczech widac tez ze spoleczenstwo sie starzeje

    Den größten Anteil mit 34,0 Prozent aller Getöteten hatte die Gruppe der Senioren (65
    Jahre und älter). 11,9 Prozent aller Verkehrstoten waren im Alter von 18- bis 24
    Jahren, der Altersgruppe mit den meisten Fahranfängern.

    34% dziadkow idzie do piachu ale tylko 12% poczatkujacych, zjawisko piatkowego wypadu
    pijanych malolatow i ladowania struposzalego BMW na drzewie praktycznie nie wystepuje

    10% wypadkow to tzw samoboje czyli jechal jechal i nagle wywalil sie do rowu czy
    zapakowal w drzewo -> pole do popisu dla pojazdow autonomicznych

    no i najlepsze na koniec :-)

    43.018 Radfahrende wurden 2019 als Hauptverursacher von Unfällen mit Personenschaden
    festgestellt.

    ponad 40k rowerzystow zostalo uznanych winnymi spowodowania wypadku (szkody na
    zyciu/zdrowiu)

    niespodzianka ? a taki wuj :-) przy wyjezdzie z firmy zrobili nam mijanke ze
    swiatlami ale nie ma qrwa dnia zeby jakas melepeta nie pchala sie na czerwonym, jakas
    ciezarowka zahaczy dzbana i znow statystyka w gore :-)

  • 22. Data: 2020-09-01 08:25:56
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 01.09.2020 o 07:44, Przemek Jedrzejczak pisze:
> [...]
    swiatlami ale nie ma qrwa dnia zeby jakas melepeta nie pchala sie na czerwonym, jakas
    ciezarowka zahaczy dzbana i znow statystyka w gore :-)

    Kurna. Za skomplikowane to dla mnie.
    To bezpiecznie w mieście czy nie w porównaniu do jazdy na trasie.
    Bo ja sobie wmówiłem taki pogląd, że w mieście (ale w mieście,
    nie na trasie jak się jedzie przez wieś i stoi tabliczka teren
    zabudowany) to są raczej kolizje, stłuczki i mało jest poważnych wypadków.

    Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.

  • 23. Data: 2020-09-01 08:37:05
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 31.08.2020 o 21:20, Shrek pisze:

    > To pewnie stał obok tego:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=MbjbnPsCWEY

    AAhahaha.
    Też śledzę ten projekt.
    To pewnie kojarzysz tego ruskiego terminatora, co na siłowni pakuje.
    Strach sie bać!

    https://youtu.be/HTPIED6jUdU?t=32

  • 24. Data: 2020-09-01 08:50:02
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 01.09.2020 o 08:37, robot pisze:

    > AAhahaha.
    > Też śledzę ten projekt.
    > To pewnie kojarzysz tego ruskiego  terminatora, co na siłowni pakuje.
    > Strach sie bać!
    >
    > https://youtu.be/HTPIED6jUdU?t=32

    To jest właśnie różnica mentalności miedzy amerykańcami a ruskimi

    https://youtu.be/kHBcVlqpvZ8

    Już w jest w sprzedaży. Ale drogo 75000 usd chcą.
    Jakbym był bogaty, to bym kupił tego skubańca,
    na spacer bym wyprowadzał razem z babciami z osiedla i ich pupilami.

  • 25. Data: 2020-09-01 09:03:05
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 1.09.2020 o 06:40, Shrek napisał:

    > Dobra - żeby nie było - my dla odmiany mamy zajebisty czołg;)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Vxvvgdm2_jo

    Potiomkin wiecznie żywy. I tektura taka ładna. Amerykańska.
    Caryca Katarzyna już przejechała, czy jeszcze nie?

    Suski: Czy zna pan carycę?
    Milewski: Nie znam carycy. Jedyna jaką znam to Katarzyna.
    Suski: Może pan podać nazwisko?

  • 26. Data: 2020-09-01 09:11:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Poldek,

    Tuesday, September 1, 2020, 7:36:45 AM, you wrote:

    > Jak to liczyłeś?
    > U mnie 400V 63A to jest w przybliżeniu 80kW. W 25 minut daje to ok. 33
    > kWh. Oczywiście ładowanie nie ma 100% skuteczności, ale ma więcej niż
    > 30% skuteczności.

    Nie bierz się za liczenie czegoś, na czym się nie znasz. Zasilanie z
    sieci 3x230/400V z bezpiecznikami 63A daje moc maksymalną 43.47 kW
    Zasilanie 3x400/690V jest słabo dostępne w Polsce.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2020-09-01 09:27:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/09/2020 07:18, robot wrote:
    > Pod warunkiem, że jeździ się tym po mieście, a nie w trasie.

    Mam do pracy 10km. Ale z tego 6km po trasie 120km/h. Mogę nie jechać po
    trasie oczywiście.

    Zmierzam do tgo że chętnie kupie samochód tani i o małym zasięgu, ale
    niech choć na słowo honoru będzie bezpieczny. Rosjanom nie wierzę.

  • 28. Data: 2020-09-01 10:02:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Nie bierz się za liczenie czegoś, na czym się nie znasz. Zasilanie z
    > sieci 3x230/400V z bezpiecznikami 63A daje moc maksymalną 43.47 kW
    > Zasilanie 3x400/690V jest słabo dostępne w Polsce.

    Faktycznie, pomyliło mi się z gniazdem 125A. W takim jest ok. 80 kW mocy.

  • 29. Data: 2020-09-01 10:38:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 31/08/2020 16:16, collie wrote:
> [...]
    > z sieci 220 V zajmie sześć godzin, a z sieci 400 V i 64 A - 25
    > minut. Ma kosztować 550.000 rubli, czyli ok. 7.500 dolarów.

    Zazdroscili nam Izery.

  • 30. Data: 2020-09-01 12:21:17
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Zmierzam do tgo że chętnie kupie samochód tani i o małym zasięgu, ale
    niech choć na słowo honoru będzie bezpieczny.

    hm ale czy faktycznie w autach z kiepskim wynikiem ncaap zostaje rannych / umiera
    wiecej osob ? znajomy przesiadl sie z BMW 5 na smarta i mowil ze co chwile na nim
    pierwszenstwo wymuszaja ale jezdzi ostrozniej i wypadku nie mial, statystyka tez
    raczej milczy ... zreszta Niemcy kombinuja tez w innym kierunku i chca wpisac min
    odstep 1,5 do wyprzedzanego rowerzysty a co to oznacza przy szerokosci pasa ruchu 3m
    raczej nie trzeba tlumaczyc