  • Data: 2015-12-17 18:15:37
    Temat: Re: Zestawy "Sekrety elektroniki"
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:qlotgloxm3a9$.dlg@badworm.pl...
    > Witajcie!
    >
    > Święta tuż tuż, chciałbym 7-letniemu chrześniakowi sprezentować pod
    > choinkę jeden z zestawów z serii "Sekrety elektroniki", na początek
    > któryś z mniejszych. Warte to jest uwagi? Macie jakieś doświadczenia?
    > Jak z jakością wykonania?

    Nazwa jest myląca, to nie są sekrety elektroniki, a podstawy elektryki.
    Wszystkie elektroniczne cuda (generatory, radia) robi się przez wstawienie
    odpowiedniego klocka bez opisu jak to działa. Ogólnie instrukcja opisuje jak
    połączyć, ale nie tłumaczy w sposób wystarczający zachodzących zjawisk
    fizycznych. Dlaczego obwód musi być zamknięty, że szeregowe połączenie
    baterii zwiększa napięcie zasilania, że szeregowe połączenie odbiorników
    zmniejsza prąd i tym podobne.
    Jakość wykonania jest dobra, ale pomysł robienia tego na zatrzaskach
    ubraniowych uważam za chybiony. Jakakolwiek modyfikacja układu wymaga
    mozolnego przepinania. Lepiej było to zrobione na zwykłych przewodach w
    starych zestawach z PRL, NRD, ZSRR itp. Czuć wtedy było, że masz do
    czynienia z elektrycznością. :)
    Tu jest wrażenie, że spina się ze sobą klocki.

    Nam zepsuł się generator dźwięków, a paragon gdzieś posiałem i nie miałem
    jak zareklamować.

    Ilość eksperymentów jest zawyżona. Każda najdrobniejsza zmiana w
    układzie jest liczona jako nowy eksperyment. Np. obwód z żarówką może być
    włączany przez włącznik hebelkowy, dzwonkowy, kontaktron z magnesikiem - i
    już mamy 3 różne eksperymenty.

    Syn bawił sie tym kilka dni bez przerwy i co jakiś czas do tego wraca. Nawet
    teraz mi mówi, że zestaw nadal mu się podoba.
    Jakbym miał jeszcze raz wybierać, to kupiłbym jeszcze raz. Niestety nie
    widzę innej konkurencji w tym zakresie. Cena IMHO jest przeszacowana w
    stosunku do możliwości, mogłaby być ze 20-30% mniejsza.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba