  • Data: 2015-12-23 11:41:47
    Temat: Re: Zestawy "Sekrety elektroniki"
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:n5c8bf$r69$1@node1.news.atman.pl...
    > Już nawet rosjanie robili to troche lepiej:
    >
    > http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/58/58/55/
    64/5858556478

    Kilkanaście lat temu naszło mnie aby domowym sposobem zrobić dobry,
    skalowalny taki zestaw edukacyjny i się zawziąłem i zrobiłem.
    Moje rozwiązanie (nie pokażę zdjęcia bo nie mam, a zestaw kilka lat temu
    został pożyczony):
    Gruba płytka tekstolitowa (chyba 4mm) rzędu 16x16cm (taka jaką miałem).
    Na tym 4 szyny zrobione z płytek w taki sposób: na dole pasek o szerokości
    1cm, na tym pasek 6 mm na tym pasek 1cm.
    Powstają 3 przestrzenie w które można wsuwać klocki (płytki o wymiarach
    dopasowanych do odległości tych szyn - chyba płytki miały 3cm, a drugą
    wielokrotność jakiejś szerokości podstawowej). Na końcach szyn poprzeczne
    paski blokujące klocki przed wypadaniem.
    Rozebrałem stado złącz DSub - kołki na klocki a z żeńskich zrobiłem kabelki
    (pin-pin, pin-pin-pin, pin-pin-pin-pin, pin-pin-pin-pin-pin).
    Górny pasek na szynach miedzią do góry i w tym co kawałek (może 1, może 2
    cm) wlutowany kołek.
    Na klockach: pojedyncze elementy, złącze do podłączenia zasilacza, złącze
    Jack - wyjście sygnału z generatora do jakiegoś wzmacniacza, miałem kilka
    klocków z NE555. Dwie szyny wewnętrzne były podzielone na kawałki, co
    pozwalało wyjąć kawałek (szyny przykręcane do płyty śrubkami) i wstawiać
    szersze klocki (np. miniaturowy głośniczek). Dalej tego nie rozwinąłem bo
    moi synowie są z innego świata :(.
    P.G.