    From: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zestaw pod i5-750 do ok 3 tys :)
    Date: Thu, 14 Jan 2010 17:26:47 +0100

    Dnia 13-01-2010 o 20:36 Lukasz napisał na pl.comp.pecet:

    > Procka bede podkrecal na 50-70 % jego mozliwosci, co do ramow tez bede
    > chcial podkrecic bo czytam ze na i5-750 chodza default na 1333 i
    > napiecie w ramach nie moze byc wieksze niz 1,65 V czy sa jakies ramy
    > ktore maja nizsze napiecie niz 1,65 V i pojda elegancko na 1600 mhz ?
    > ( czy oplaca sie kupywac ramy 2000 mhz? czy one wogule pojda na tym
    > procku, plycie ? ) Prosze napisac odnosnie tych ramow jak z nimi

    Co do podkręcania procka to powinno być proste, szczególnie, że płyta
    MSI posiada taki fajny bajer. Z pamięciami trochę gorzej.
    Nie znam problemów na tej platformie po zastosowaniu pamięci
    o nap. wyższym niż 1,65V. Niemniej wynika to z zaleceń Intela
    i należałoby się profilaktycznie do tego stosować. Ważniejsze jest
    chyba nie przekraczanie różnicy napięć między kontrolerem i pamięciami.
    Intel zaleca max 0,4- 0,5V.

    Można kupić pamięci, które są dedykowane pod tę platformę czyli
    o niższym napięciu 1,6 - 1,65V, najlepiej z XMP.
    OCZ Intel Extreme Edition Low Voltage XMP
    Patriot DDR3 2x2048MB Viper II Sector5 XMP Ready
    G.Skill z serii Rijapaws, Trident lub ECO (o nap. 1,35V) z gwarancją
    poprawnej pracy na tej płycie nawet powyżej 2000 MHz.

    Ogólnie, należy kupować pamięci najlepsze na jakie nas stać z jak
    najmniejszymi timingami. Takie jest moje zdanie.
    Jeżeli jednak będziesz chciał podkręcać, może przyda Ci się ten link:
    http://pclab.pl/art34282-20.html

    --
    Wiesław
    Opera Mail