    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zestaw edukacyjny dla początkującego gamonia
    Date: Thu, 20 Jun 2013 18:46:54 +0200

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    >Wyobraźcie sobie gościa, który potrafi policzyć i zasymulować
    >rozruch,
    >synchronizację i awarie w elektrowni wiatrowej oraz wpływ tego na
    >okoliczną sieć, a nie ogarnia do końca idei połączenia zasilacza DC,
    >akumulatora, amperomierza i woltomierza.

    To moze tak nie calkiem potrafi policzyc to pierwsze ? :-)

    Byl kiedys taki programik symulacyjny do elektroniki, chyba zakupiony
    przez MEN do naszych technikow.
    Symulator z niego kiepski, ale pare zalet mial - np trzeba bylo
    mierniki dobrze okablowac, mase oscyloskopu podlaczac.
    Jak to sie nazywalo ...
    Crocodileclips nie uzywalem, ale ludzie chwalili
    Moze na poczatek wystarczy.

    >Kogoś, kto wgra firmware w
    >sterownik PLC, zmieni logikę, wysteruje wyjście cyfrowe i analogowe,
    >a czasami nie czai różnicy pomiędzy 0 omów a nieskończonością.

    Ech te macierze :)

    >Ogarnie zabezpieczenie transformatora blokowego, a nie rozróżni
    >tranzystora od tyrystora, nie mówiąc o podpięciu doń zasilania i
    >odbioru.

    Dr. energetyk ?

    >Zatem wydaje mi się, że potrzebuję czegoś na poziomie "0", zarówno
    >elektrycznym jak i elektronicznym. Czyli żadne programowanie,
    >lutowanie i cudowanie, a raczej podpięcie diodki i bateryjki,
    >połączenie cewki z kondziorem i takie tam...

    Do PLC mozna rozne fajne przystawki zrobic i polaczyc teorie z
    praktyka soft i hard.

    Aaa ... http://pl.wikipedia.org/wiki/MIK_CA80
    Podobno "zeszyty" byly do tego rewelacyjne dla poczatkujacych :-)

    J.