  • 21. Data: 2010-07-13 15:52:49
    Temat: Re: Zestaw do złożenia
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    news:i1htdr$45h$1@node1.news.atman.pl...

    > Ludzie maja do komputerów różne podejście.
    > Jeden co chwila wymienia dysk na większy a drugi co chwila
    > dokupuje większy dysk. W przypadku tego drugiego lepiej od
    > reki kupić ten mocniejszy zasilacz. :-)

    Tak się dziwnie składa, że najnowsze zielone dyski twarde żrą mniej energii
    od starszych. A i tak jest to kwestia maksymalnie kilkunastu watów. Więc
    strzeliłeś kulą w płot.

  • 22. Data: 2010-07-13 17:43:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-13 17:52, Użytkownik MC napisał:

    > Tak się dziwnie składa, że najnowsze zielone dyski twarde żrą mniej
    > energii od starszych. A i tak jest to kwestia maksymalnie kilkunastu
    > watów. Więc strzeliłeś kulą w płot.

    "Zielone" dyski to widziałem 2TB a tutaj gość ma na starcie 0,5TB.
    Za pół roku dokupi drugi taki, za kolejne pół roku dokupi kolejny
    może trochę większy nie koniecznie zielony. Za dwa lata po
    doliczeniu nowych odbiorników energii i stary zasilacz który
    jak znam życie swoich parametrów nie utrzyma może wywinąć
    jakiś brzydki numer lub tylko paść. No ale oczywiście "zielonymi"
    dyskami możesz się podniecać a nawet onanizować. :-)

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-07-13 18:25:37
    Od: zenek <z...@o...pl>

    RadoslawF pisze:

> [...]
    > jakiś brzydki numer lub tylko paść. No ale oczywiście "zielonymi"
    > dyskami możesz się podniecać a nawet onanizować. :-)

    bele dysk w miare wspolczesny pobiera max 10-15WAT

  • 24. Data: 2010-07-13 18:27:21
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 12-07-2010 o 19:36 OMSON napisał na pl.comp.pecet:

    > wybór zasilacza... Jeśli ATI to nie potrzeba upychać czegoś mocniejszego
    > od 400-450W (OEM-owy Chieftec jest naprawdę tani i całkiem dobry - ok
    > 180 zł).

    Niech mi ktoś wytłumaczy, co jest takiego magicznego w tych Chieftecach?
    Powtarzam już setny raz - to były dobre zasilacze! Ale już nie są.
    W tej mniej więcej cenie można już dostać Corsaira 400W. 3 lata gwarancji
    (w niektórych sklepach nawet 5) sprawność 80+ i 360W na linii 12V! Niech
    mi ktoś powie ile ma Chieftec GPS-400AA-101A produkowany przez Fortrona?
    Jeżeli już jechać po bandzie to takiego samego Fortrona można kupić
    już za 130 zł http://www.kirk.pl/pricelist/item.aspx?PID=C7315084 , a
    lepszego za 168zł z certyfikatem 85+ !
    http://www.morele.net/fortron-fsp400-60apn-85-285639
    /

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 25. Data: 2010-07-13 18:36:39
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 13-07-2010 o 20:25 zenek napisał na pl.comp.pecet:

    > bele dysk w miare wspolczesny pobiera max 10-15WAT

    Ale tu nie chodzi o ilość watów, tylko ilość dysków.
    Po to właśnie większa moc zasilacza, bo ludziska po czasie
    zapominają jak wydajny mają zasilacz i dokładają ile wlezie.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 26. Data: 2010-07-13 18:51:28
    Od: "Luk" <l...@o...pl>

    Użytkownik "WiesłaW" <n...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    Dnia 12-07-2010 o 13:54 luk napisał na pl.comp.pecet:

    > Jaki zestaw polecacie do domowego użytku? Używany do wszystkiego co tylko
    > można włącznie z nowymi grami.

    Z pamięciami nie ma co szaleć, ale trzeba pamiętać, że do obsługi 4GB
    potrzebny jest system 64bit. Np. Geil DDR3 4GB(2x2GB) PC1333 Value
    Series CL9 za 399zł.

    Z tego co widzę to faktycznie chyba zdecyduję się na tego AMD 945 - a tak
    byłem uprzedzony wcześniej do ich sprzętu:)
    Pytanie jeszcze odnośnie pamięci bo nie mogę znaleźć konkretów odnośnie
    takotowania... jedni piszą że 1333 max obługuje ten procesor inni podają
    jakieś wartości "1800" - co to jest? Czyli "1600" ten procesor nie dźwiga?
    Warto dlołożyć parę groszy i wziać to
    http://www.krsystem.pl/geil_ddr3_4096mb_1333mhz_2x20
    48mb_cl6_ultra-item-5254.html
    ???

  • 27. Data: 2010-07-13 20:27:51
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > "Zielone" dyski to widziałem 2TB a tutaj gość ma na starcie 0,5TB.
    > Za pół roku dokupi drugi taki, za kolejne pół roku dokupi kolejny
    > może trochę większy nie koniecznie zielony.

    Dlaczego ma kupować drugą połówkę skoro bajt w pamięci w jednostce 2TB jest
    o wiele tańszy?

    To się nawet nie nadaje do komentarza.

  • 28. Data: 2010-07-13 20:31:25
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]

    Po to właśnie większa moc zasilacza, bo ludziska po czasie
    zapominają jak wydajny mają zasilacz i dokładają ile wlezie.
    ->
    Ile dysków twardych jesteś w stanie włożyć do komputera? Cztery? To daje
    raptem 50 watów.
    Problem ma jeszcze inną stronę. Zasilacz o zbyt dużej mocy pobiera więcej
    energii na swoje potrzeby niż taki akurat. To nie jest rezerwa bezpłatna.

  • 29. Data: 2010-07-13 20:57:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-13 22:27, Użytkownik MC napisał:

    > Dlaczego ma kupować drugą połówkę skoro bajt w pamięci w jednostce 2TB
    > jest o wiele tańszy?

    Zadaj to pytanie ludziom kupującym do nowych o nie tylko komputerów
    dyski 0,5TB.

    > To się nawet nie nadaje do komentarza.

    Co się nie nadaje ? fakt podniecania się "zielonymi dyskami" przez
    niektórych czy to że nadmiar mocy wynoszący w momencie kupna zasilacza
    100W po roku czy dwu spada do zera ?
    Bo część zeżrą nowe urządzenia/dyski a część zniknie wraz ze spadkiem
    efektywności zasilacza.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2010-07-13 21:17:28
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    > Zadaj to pytanie ludziom kupującym do nowych o nie tylko komputerów
    > dyski 0,5TB.

    A możesz łaskawie wytłumaczyć po co większy?