  • 1. Data: 2010-07-12 11:54:54
    Temat: Zestaw do złożenia
    Od: "luk" <d...@w...pl>

    Witam!
    Jaki zestaw polecacie do domowego użytku? Używany do wszystkiego co tylko
    można włącznie z nowymi grami.
    Na necie jest tyle materiałów i testów i opinii wzajemnie się wykluczających
    że człowiek głupieje.
    Dlatego chciałbym poznać opinie użytkowników.
    Potrzebuję konkretnie:
    - Procesor - zastanawiam się nad P i3 2.93 - w tej cenie jest coś
    wydajniejszego/lepszego?
    - płyta główna - zależy mi przedewszystkim na stabilności, jakości
    wykonania, mam zamiar kilka lat na tym popracować
    - karta graficzna - zastanawiam się na Gforce GTS 250 lub Radeon 5770. Za
    radeonem przemawia wydajność (z tego co udało mi się znaleźć) i małe zużycie
    energii z tym że jest trochę droższy... jak wogóle te karty się prezentują?
    warte to coś jest?
    - pamięć - 1066, 1333? jakiego producenta? 1600 obłsuguje ten procesor? duża
    różnica jest w wydajności pamięci o różnych taktowaniach?
    - zasilacz - myśle jakiś z przedziału 550 - 600 W. Jakiej marki i model
    polecacie?

    Dzięki i pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2010-07-12 13:34:57
    Temat: Re: Zestaw do złożenia
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-12 13:54, Użytkownik luk napisał:
> [...]
    > Potrzebuję konkretnie:
    > - Procesor - zastanawiam się nad P i3 2.93 - w tej cenie jest coś

    W tej cenie nie koniecznie ale dokładając dwieście pln kupujesz i5
    który był projektowany do zestawów stacjonarnych pod kątem wydajności
    a nie jak i3 do laptopów pod kątem energooszczędności.
    I zacznij od informacji ile tysięcy możesz na to przeznaczyć a jeśli
    mniej niż dwa to lepiej nic już nie pisz.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-07-12 13:53:19
    Od: "luk" <d...@w...pl>

    no w 2k chce sie zmieścić:)
    Nie potrzebuje super kosmicznego sprzetu ale stabilna i trwala maszyne w
    miare na czasie.

  • 4. Data: 2010-07-12 14:16:33
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.07.2010 15:53, luk pisze:
    > no w 2k chce sie zmieścić:)

    No to zdecyduj się *co* chcesz kupować (tzn. do jakich ce-
    lów komputer), bo z 2000 zł już 1/3 w zasadzie powinna pójść
    na kartę graficzną, jeżeli komputer ma służyć również do naj-
    nowszych gier. A jeśli ma być cichy, trwały i stabilny, to na
    obudowę z zasilaczem musisz wydać drugą 1/3 kwoty. Trzecia
    1/3 pójdzie na płytę z pamięciami i już zaczyna trochę brako-
    wać, prawda? ;)

    Do 2000 zł można kupić fajny komputer domowo-biurowy, ale do
    starszych gier raczej (albo do czegoś w stylu Sims/SimCity).
    Mocny komputer do najnowszych gier to raczej od 2000 zł (na
    ścisk i z wyrzeczeniami) w górę. Szczególnie, jeżeli ma być
    z dobrych części, a nie najtańszych (i potencjalnie najmniej
    trwałych) elementów.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2010-07-12 14:24:31
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Do 2000 zł można kupić fajny komputer domowo-biurowy, ale do
    > starszych gier raczej (albo do czegoś w stylu Sims/SimCity).
    > Mocny komputer do najnowszych gier to raczej od 2000 zł (na
    > ścisk i z wyrzeczeniami) w górę.

    Podstawowa kwestia to taka w jakiej rozdzielczosci ma zamiar grac. Jak w
    nizszej niz 1680x1050 to praktycznie wszytskie gry pojda na full na
    karcie typu HD4870.

  • 6. Data: 2010-07-12 14:25:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-12 15:53, Użytkownik luk napisał:
    > no w 2k chce sie zmieścić:)
    > Nie potrzebuje super kosmicznego sprzetu ale stabilna i trwala maszyne w
    > miare na czasie.

    Jeśli bez monitora to w 2tyś idzie się zmieścić ale kosztem małego
    (do 0,5TB) dysku, małej ilości RAMu (do 4GB) i nagrywarki DVD
    zamiast BR.
    Przy takim budżecie nie wybierasz co dobre tylko co tanie
    więc np. nie wyrobisz się na złącze USB3.0 na płycie.
    To wszystko z założeniem że procesor to będzie i5.
    Przemyśl może jednak warto poczekać kilka miesięcy z zakupem
    i dołożyć z jeden tysiąc ?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-07-12 14:34:44
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > no w 2k chce sie zmieścić:)

    Przy założonym budżecie można coś próbować złożyć na starej podstawce
    775, ale nie wiem czy jest sens... mocno przetaktowane C2D i 4GB RAM w
    połączeniu z jakąś sensowną kartą graficzną teoretycznie da radę
    dzisiejszym grom i zmieści się w 2k PLN... Osobiście posłuchałbym rad
    innych grupowiczów i skorygował budżet :)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-07-12 14:37:34
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "luk" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > no w 2k chce sie zmieścić:)
    > Nie potrzebuje super kosmicznego sprzetu ale stabilna i trwala maszyne w
    > miare na czasie.

    Czterordzeniowy Athlon, 4GB DDR3, 500GB dysk, nagrywarka dvd Sony, płyta
    Gigabyte, obudowa CoolerMaster Elite, zasilacz CoolerMaster 460W, karta
    HD5750.
    Wszystko około 2200zł. Na i5 będzie drożej o jakieś 5 stówek.

  • 9. Data: 2010-07-12 14:46:09
    Od: "luk" <d...@w...pl>

    Juz zdecydowalem. Chce miec tanio i dobrze;)
    Obudowe i HDD juz mam. Reszta do wlozenia do srodka razem z zasilaczem.
    Jakos tak liczylem wszystko ze w 2k z mala zakladka sie zmieszcze:)
    - i3 2.93 - 450
    - płyta tez mysle ze 450 sie zmieszcze -
    http://www.krsystem.pl/msi_h55gd65_intel_h55_lga_115
    6_2xpcxvgadzwglansataddr3crossfir-item-6885.html -
    dobra jest ta plyta? Jaka jest różnica miedzy chipsetem H55 i P55 - oprocz
    tego ze z tego co wyczytalem H55 jest niezbedny do odpalenia zintegrowanej
    grafiki z procesora. W wydajnosci jest jakas roznica?
    - pamiec no tu tez do 450 sie chyba zmieszcze... jaka jest praktyczna
    odczuwalna roznica miedzy pamieciami 1066 a 1333? 1600 obsluguja wogole te
    procesory i3?
    - karta graficzna... mysle ze na gf gts 250 bym przezyl ale zastanawiam sie
    tez nad nieco drozszym radeonem 5770 - roznica w wydajnosci jest dosc
    znaczna - wg testow - pozostaje znowu kwestia jakiej firmy... ale powiedzmy
    600 pln starczy
    - zasilacz do 200 moze sie zmieszcze byle by byl jakiejs pewnej firmy (o ile
    takie sa jeszcze) bo loteryjnie z cala ta nowa chinska elektronika to
    dzisiaj wyglada - przynajmniej z mojego skromnego doswiadczenia
    no i zrobilo sie... 2150 pln

    zaznaczam ze nie chce odpalac gier w HD bo mam banke i przy niej pozostane
    wydawanie grubych tysiecy na LCD zeby zblizyc sie chociaz do poziomu crt nie
    wydaje mi sie dobrym pomyslem

    ----------
    Luk

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:2...@g...one.pl...

> [...]
    > trwałych) elementów.
    >
    > --
    > |"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """""""|
    > | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ |
    > | | Politechnika Śląska |
    > \...................................................
    ......./

  • 10. Data: 2010-07-12 16:24:49
    Od: "Luk" <l...@o...pl>

    Faktycznie zapomnialem o USB 3.0... Macie jakieś propozycje konkretne
    odnośnie płyty głównej?
    Nie za bardzo moge czekac z zakupem... Starcraft 2 sie zbliza i z tej okazji
    po 6 latach zdecydowalem sie ze wymienie sprzet:)
    A grac bede max. 1600x1200 ale i tak mysle ze w wiekszosi wypadkow bede
    happy przy 1280x1024.
    Jeszcze pytanie odnoscie DX11... warto juz teraz wydawac wiecej kasy i
    kupowac taka karte czy DX10 w zupelnosci wystarczy? Wypadlem troche z branzy
    ale wydaje mi sie ze te zmiany coraz szybciej ida i na DX10 chyba nie jest
    duzo gier ktore w pelni go wykorzystuja a co mowic dopiero o DX11?