  • 11. Data: 2010-12-03 20:38:34
    Temat: Re: Zestaw do wyboru
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Kwik pisze:
> [...]
    > fotografia. Glowne zastosowanie to fotografia na zewnatrz (przyroda,
    > krajobrazy, architektura) oraz zdjecia makro.
    >
    > Biorac pod uwage ograniczenia budzetowe i dostepnosc, zawezilem wybor do
    > nastepujacej grupy zestawow, bedacych mniej wiecej w podobnej cenie:
    >
    > - Nikon D5000 + Nikkor 55-200mm VR f/4-5.6G, IF-ED, AF-S, DX
    > - Canon EOS T1i (500D) 18-55IS + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
    > - Pentax K-x kit (18 mm - 55 mm - f/3.5-5.6 DA L AL Pentax KAF) + Pentax
    > DA 55-300mm F4-5.8
    > - Sony Alpha A33 + Sony - 55-200mm f/4-5.6 SAM

    Sam jestem w Canonie. I to jest niezly system.
    Ale zamiast 55-250 polecałbym 70-300, który posiadam. Jako tele jest
    bardzo dobry - szybki jesli ma blisko do doostrzenia i precyzyjny.
    Pare fotek tutaj:
    http://picasaweb.google.com/bogdan.gutknecht/Turniej
    Wawrzkowizna?feat=directlink
    Jesli chodzi o makro to zaden kit nie da dobrej jakosci. Robilem proby z
    roznymi obiektywami i wychodzily kiepsko. Obecnie jesli chodzi o makro
    uzywam w/w tele z pierścieniami. Ale to mnie nie zadawala. Kiedyś kupię
    100/2,8 - do makro i do sportu w hali. Niestey takiego obiektywu nie
    przewidujesz. Dlatego proponuję Canon + 70-300 US ISM itd.

  • 12. Data: 2010-12-04 06:37:52
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    W dniu 2010-12-03 21:37, bratsiostry pisze:
    > Sam jestem w Canonie. I to jest niezly system.
    > Ale zamiast 55-250 polecałbym 70-300, który posiadam.

    Serdecznie dziekuje za odpowiedz.
    W zasadzie to moglbym wybrac 75-300 (Canon EF 75-300mm f/4-5.6), jest
    nawet tanszy od 55-250 (Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS) - jednak ten
    drugi ma stabilizacje, podczas gdy ten pierwszy nie - czy mimo to
    uwazasz ze 300 bedzie lepszym rozwiazaniem?

    Kwik

  • 13. Data: 2010-12-04 07:29:00
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 04 Dec 2010 07:37:52 +0100, Kwik wrote:

> [...]
    > drugi ma stabilizacje, podczas gdy ten pierwszy nie - czy mimo to
    > uwazasz ze 300 bedzie lepszym rozwiazaniem?

    Przedpiśca wspominał o *70*-300, nie 75-300. Ten pierwszy ma dosc dobre
    opinie, wszystkie 75-300 (bo, o ile pamietam, są go 3 wersje, w tym
    jedna IS) -- raczej kiepskie.

    Mowimy o tym:
    http://the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-70-3
    00mm-f-4-5.6-IS-USM-Lens-Review.aspx

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 14. Data: 2010-12-04 08:14:30
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-12-03 17:53, "Paweł W." pisze:
    > Potrafisz to uzasadnić???

    Chodzi o nieruchome, półprzepuszczalne lustro.
    Wady wymieniano na tej grupie już wielokrotnie.
    Do tego toto ma elektroniczny wizjer.

    IMO konstrukcja A33 nie wynika z rozwoju technologii
    a z zapotrzebowania rynku na lustrzanki. Sony dużo mniejszym kosztem
    wyprodukowało "coś" co wygląda jak lustrzanka i jako takie jest
    oferowane, będąc pozbawione jej wielu zalet (właściwie został tylko
    szybki AF).
    P.

  • 15. Data: 2010-12-04 08:43:11
    Od: Kwik <k...@i...pl>

    W dniu 2010-12-04 08:29, Michal Tyrala pisze:
    > Mowimy o tym:
    > http://the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-70-3
    00mm-f-4-5.6-IS-USM-Lens-Review.aspx

    Sluszna uwaga, jednak taka konfiguracja nie jest dla mnie mozliwa, w tym
    momencie. Calkowity budzet (aparat z ewentualnym dodatkowym obiektywem,
    karta pamieci, 2x zestaw baterii, torba) powinien zamknac sie w 850 USD
    (lub 2,5 tys. zl, jesli na rodzimym rynku mozna kupic cos
    sensowniejszego, w co watpie).

    Kwik

  • 16. Data: 2010-12-04 19:40:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-04 09:14, Pan Piskorz pisze:

    > Chodzi o nieruchome, półprzepuszczalne lustro.
    > Wady wymieniano na tej grupie już wielokrotnie.

    I podawano nawet linki do sampli, gdzie z trudem doszukałem się tych
    artefaktów powodowanych półprzepuszczalnym lustrem. Następna postać
    pikselozy i szumofobii.

    > Do tego toto ma elektroniczny wizjer.

    Widzę tylko jedną wadę tego rozwiązania, która z roku na rok jest coraz
    mniej dotkliwa (chodzi oczywiście o opóźnienie obrazu) i bardzo ważne
    zalety, których nie da żaden wizjer z matówką:
    - podgląd obrazu z naniesieniem korekcji
    - możliwość powiększenia fragmentu obrazu do manualnego ostrzenia
    - wzmocnienie obrazu w słabych warunkach oświetleniowych
    - możliwość zastosowania dużego i wygodnego wizjera, niezależnie od
    fizycznej wielkości przetwornika (w sumie to Olympus powinien się
    bardziej zainteresować tym rozwiązaniem niż Sony)

> [...]
    > wyprodukowało "coś" co wygląda jak lustrzanka i jako takie jest
    > oferowane, będąc pozbawione jej wielu zalet (właściwie został tylko

    TO JEST LUSTRZANKA! Lustrzanka z nieruchomym lustrem. Ale to nadal
    lustrzanka, bo istotnym elementem konstrukcji jest tu lustro. To, że
    jest półprzepuszczalne zamiast być ruchomym nie zmienia postaci rzeczy i
    klasyfikacji jako nielustrzanki.

    A zastosowanie nieruchomego lustra nie jest nowością żadną. Masz je np.
    w aparatach dwuobiektywowych(Start 66, Lubitiel), Canon zastosował w
    jakiejś swojej analogowej lustrzance takie zastosowanie.

    Widzę, że krytykujesz dla samej krytyki.

  • 17. Data: 2010-12-04 19:41:47
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-04 07:37, Kwik pisze:

    > Serdecznie dziekuje za odpowiedz.
    > W zasadzie to moglbym wybrac 75-300 (Canon EF 75-300mm f/4-5.6), jest
    > nawet tanszy od 55-250

    Do APS-C?
    Z moich doświadczeń - mało praktyczne. Zatrzymuję 70-300 do
    pełnoklatkowego korpusu i poważnie zastanawiam się nad jakimś długim
    tele od 50mm.

  • 18. Data: 2010-12-04 20:41:41
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-12-04 20:40, "Paweł W." pisze:

> [...]
    > lustrzanka, bo istotnym elementem konstrukcji jest tu lustro. To, że
    > jest półprzepuszczalne zamiast być ruchomym nie zmienia postaci rzeczy i

    Czy jest to lustrzanka - można dyskutować. W każdym razie jest to aparat
    pozbawiony jednej cechy która miały wszystkie dotychczasowe lustrzanki -
    możliwości oglądania w wizjerze obrazu optycznego zbieranego przez
    obiektyw aparatu. Zamiast tego możemy oglądać w wizjerze obraz
    przetworzony elektronicznie na wbudowanym w wizjer monitorku LCD - a
    więc obraz typowy dla aparatów których nie zaliczamy do lustrzanek.

> [...]
    > w aparatach dwuobiektywowych(Start 66, Lubitiel), Canon zastosował w
    > jakiejś swojej analogowej lustrzance takie zastosowanie.

    Pytanie, czy samo zastosowanie lustra w układzie wizjera wystarcza, aby
    aparat był lustrzanką. Lustra w układach wizjerów aparatu występowały w
    licznych aparatach dalmierzowych a nawet i kompaktach (np. Olympus mju:2)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 19. Data: 2010-12-04 20:44:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 04 Dec 2010 21:41:41 +0100, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Pytanie, czy samo zastosowanie lustra w układzie wizjera wystarcza, aby
    > aparat był lustrzanką. Lustra w układach wizjerów aparatu występowały w
    > licznych aparatach dalmierzowych a nawet i kompaktach (np. Olympus mju:2)

    Istotą lustrzanki jest obserwowanie tego samego co idzie na kliszę/matrycę,
    przez ten sam obiektyw (single lens reflex camera)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 20. Data: 2010-12-04 21:20:30
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 04 Dec 2010 21:41:41 +0100, Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > przetworzony elektronicznie na wbudowanym w wizjer monitorku LCD - a
    > więc obraz typowy dla aparatów których nie zaliczamy do lustrzanek.

    EVIL z lustrem? :-)

    pozdrawiam,